Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord VIII Sedan

Tomek, 3 lata temu
Silnik 2.0 VTEC 156KM 115kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Honda Accord VIII Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW 2008-2016 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik i skrzynia biegów - takiego drugiego samochodu obecnie już nie można kupić
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nie ma uciążliwych usterek.
5,0
Całokształt
Jechałem wieloma autami, SUVami, sedanami, VANami - klasy średniej i premium. Honda accord jest mistrzem komfortu, ma perfekcyjną pozycję kierowcy, nie bolą plecy jak w SUVach czy wielu sedanach, kierownica jest idealnie nachylona, fotele są jedne z najbardziej wygodnych, na których siedziałem, idealnie trzymają o bokach, podłokietnik we właściwym miejscu, półka na drzwiach po lewej stronie tam gdzie ma być - wzór komfortu jazdy. Wsiada się do samochodu trudno - trzeba mocno zgiąć nogi w kolanach, trudno się też wychodzi, ale po zajęciu miejsca za kierownicą - bajka. Zawieszenie jest zestrojone pośrednio, raczej miękko, bardzo dobrze tłumi nierówności, ale też przy ostrym pokonywaniu zakrętów nie przechyla nadwozia - można bez obaw szybciej wchodzić w zakręty. Przestrzeni dla kierowcy oraz pasażera z prawej - ogromna ilość, nie znam drugiego samochodu z tak dużą ilością przestrzeni z przodu, natomiast z tyłu .... dzieci wejdą i będą podróżować wygodnie, dorośli też, chociaż robi się wtedy ciasno. Wszystkie szyby są przyciemnione przez co słońce nie grzeje w ręce i nogi. Bagażnik jest dość duży, mały otwór ładunkowy - zdecydowanie nie jest to samochód do przewożenia paczki styropianu. Nie znam drugiego takiego samochodu, w którym ma się wrażenie, że silnik zachęca do wkręcania na wysokie obroty, przy 6,5 tysiącach czuje się, że silnik chce się jeszcze szybciej kręcić, zmiana biegów przy wysokich obrotach - bez problemu, sprzęgło, skrzynia idealnie dobrane. Samochód reaguje błyskawicznie na ruchy pedałem gazu po wkręceniu do powyżej 4,5 tysiąca obrotów i jest bardzo szybki i zrywny - bardziej niż pokazują oficjalne statystyki. Na autostradzie (niemieckiej) jadąc 200km/h nie czuć, żeby silnik się męczył i chętnie przyspiesza dalej. Zmiana biegów bardzo krótkim drążkiem z mechanicznym odczuciem wbijania biegów - bajka. W samochodzie nic się nie psuje, trzeba tylko regularnie wymieniać olej i filtry plus wymiany elementów eksploatacyjnych - w hondzie dobrze jest zmieniać częściej olej, bo silnik kręci się często wysoko, oraz normalne są okresowe dolewki oleju, jeżeli kręcimy często silnik do 7 tysięcy obrotów (a ten silnik to uwielbia). Przy zwykłej jeździe w mieście oraz na autostradzie accord jest bardzo dobrze wyciszony. Honda accord VIII nie jest samochodem dla starszego pana z wąsem i brzuszkiem, nie jest samochodem dla młodego chłopaka, który nic w życiu jeszcze nie pokazał, nie jest samochodem dla gadżeciarza czy audiofila - honda accord jest dla osoby, która uwielbia komfortową jazdę do pracy i cieszy się samą komfortową jazdą, która czasami musi przejechać 600km dziennie i wysiadając z samochodu nie chce czuć się zmęczona i znużona podróżą, honda accord jest dla osoby, która jeżeli trzeba to jest w stanie wykorzystać potencjał silnika i znacznie nadgonić spóźnienie, dla osoby mającej doświadczenie w wydobywaniu mocy z wolnossących silników przy operowaniu obrotami i właściwymi przełożeniami, ale przede wszystkim dla osoby, która kocha motoryzację. Accord to nie passat czy mondeo - czyli coś co jeździ, jakoś tam wygląda, byle jak się prowadzi i nic nie reprezentuje sobą - accord to coś więcej. Bardzo szkoda, że już takich samochodów nie robią.... została jeszcze mazda 6 - ale ma zdecydowanie odmienny charakter niż accord - niemniej będzie moim następcą accorda, jak ten już "wyzionie ducha".
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik świetny, jak zaskoczy i-VTEC robi się bardzo zrywnie
5,0
Skrzynia biegów
Drążek ma bardzo krótkie skoki, biegu wchodzą mechanicznie, biegi są tak zestrojone, że na 2-ce można jechać od zera do ponad 100km/h, na 3-ce od 20 do ponad 140km/h - zupełnie inaczej niż w SUPER TURBO silnikach 1,0 gdzie na jeden bieg z dobrą dynamiką przypada 30-40km/h i trzeba zmieniać, bo wskazówka obrotomierza już na czerwonym polu
5,0
Układ jezdny
Nastawiony na komfort, oj zdecydowanie na komfort ! Ale jak trzeba to bez przechyłów zrobi z dużą prędkością zakręt bez najeżdżania na linie ulicy - autem jedzie się jak po sznurku - daje idealne wyczucie
3,0
Karoseria
Niestety lakier się rysuje, polecam mycie ręczne. Rdzy też nie widać, podwozie również nie rdzewieje.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, widać dokładnie tyle ile potrzeba, z zewnątrz widać tylko głowę kierowcy, na przedniej szybie u góry przyciemniany pas świetnie tłumi promienie słoneczne podczas jazdy "pod słońce".
5,0
Ergonomia
Wszystkie kluczowe do jazdy funkcje jak klimatyzacja, zamknięcie dopływu powietrza z zewnątrz, odparowanie szyby przedniej lub podgrzewanie tylnej są we właściwym miejscu, przed biegami, duże, nie ma ich za dużo - dokładnie tyle ile do jazdy autem potrzeba
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentyluje i ogrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest ogrom miejsca, z tyłu mniej miejsca niż w innych sedanach, dzieciaki można spokojnie i wygodnie przewozić, ale 4 dorosłe osoby też się zmieszczą bez trudu, tylko robi się już wtedy ciasno.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, zwłaszcza przy normalnej, spokojnej jeździe
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko zmiany oleju, filtrów, żarówki, tarcze, klocki, czasami jakaś wymiana akumulatora (chociaż ja jeżdżę na tym od nowości i ma ciągle dobre parametry), okresowo regulacja luzów zaworowych. Rozrząd na łańcuchu, zawieszenie z przodu i z tyłu wielowahaczowe, pancerne, turbiny nie ma, koła dwumasowego nie ma - nie ma co się zepsuć.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niestety accordy były drogie w zakupie oraz na rynku wtórnym są również drogie, ale to dlatego, że się nie psują i są świetnymi samochodami, a właściciele to najczęściej osoby kochające motoryzację - zmieniające olej co 10 000km, dbający o samochód. Accordy patrząc na ogłoszenia sprzedawców robią po 500 000km i nadal trzymają wysoką cenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W tym aucie absolutnie nic się nie psuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W tym aucie nic się nie psuje.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 VTEC 156KM 115kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Accord VIII Sedan