Szukaj

Informacje o Honda Accord VIII Sedan

Lata produkcji: 2007 – 2016
Segment: Klasa średnia

Ósma generacja modelu produkowana w latach 2008-2015. Ostatnia oferowana na rynku europejskim. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp Accord Coupe Concept. Stylistycznie Accord VIII był też kontynuacją rozwiązań zastosowanych u jego poprzednika. Samochód Roku 2008 w plebiscytach magazynów „Wheels Magazine” oraz „Drive”. W 2011 roku poddany face-liftingowi. W Japonii oferowany pod nazwą Inspire, w Chinach – jako Honda Spirior, w USA – jako Acura TSX (jednocześnie na tamtym rynku sprzedawano też amerykańską wersję Hondy Accord, która różniła się od europejskiej wyglądem i rozmiarami).

czytaj więcej
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegółach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskało na agresywności. Dziś to jedno z ładniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem Saletą. Wygląda groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnątrz, w Accordzie jest więcej komfortu niż sportu. Czyli z zewnątrz Mike Tyson, a wszędzie indziej Tomasz Kammel. Trochę szkoda. Bo Camele dobre są tylko przez „C” na początku i jedno „M” w środku.

~Luzacjusz

Honda Accord VIII Sedan – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Długość 4725 mm
Szerokość 1840 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2110 mm
Wysokość 1440 mm
Rozstaw osi 2705 mm
Rozstaw kół - przód 1585 mm
Rozstaw kół - tył 1590 mm
Prześwit 135 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 467 l
Wysokość bagażnika 500 mm
Szerokość bagażnika 1390 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1100 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1890 mm
Wysokość progu załadowczego 645 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 60 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Tomek
Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW
Honda Accord VIII
Jechałem wieloma autami, SUVami, sedanami, VANami - klasy średniej i premium. Honda accord jest mistrzem komfortu, ma perfekcyjną pozycję kierowcy, nie bolą plecy jak w SUVach czy wielu sedanach, kierownica jest idealnie nachylona, fotele są jedne z najbardziej wygodnych, na których siedziałem, idealnie trzymają o bokach, podłokietnik we właściwym miejscu, półka na drzwiach po lewej stronie tam gdzie ma być - wzór komfortu jazdy. Wsiada się do samochodu trudno - trzeba mocno zgiąć nogi w kolanach, trudno się też wychodzi, ale po zajęciu miejsca za kierownicą - bajka. Zawieszenie jest zestrojone pośrednio, raczej miękko, bardzo dobrze tłumi nierówności, ale też przy ostrym pokonywaniu zakrętów nie przechyla nadwozia - można bez obaw szybciej wchodzić w zakręty. Przestrzeni dla kierowcy oraz pasażera z prawej - ogromna ilość, nie znam drugiego samochodu z tak dużą ilością przestrzeni z przodu, natomiast z tyłu .... dzieci wejdą i będą podróżować wygodnie, dorośli też, chociaż robi się wtedy ciasno. Wszystkie szyby są przyciemnione przez co słońce nie grzeje w ręce i nogi. Bagażnik jest dość duży, mały otwór ładunkowy - zdecydowanie nie jest to samochód do przewożenia paczki styropianu. Nie znam drugiego takiego samochodu, w którym ma się wrażenie, że silnik zachęca do wkręcania na wysokie obroty, przy 6,5 tysiącach czuje się, że silnik chce się jeszcze szybciej kręcić, zmiana biegów przy wysokich obrotach - bez problemu, sprzęgło, skrzynia idealnie dobrane. Samochód reaguje błyskawicznie na ruchy pedałem gazu po wkręceniu do powyżej 4,5 tysiąca obrotów i jest bardzo szybki i zrywny - bardziej niż pokazują oficjalne statystyki. Na autostradzie (niemieckiej) jadąc 200km/h nie czuć, żeby silnik się męczył i chętnie przyspiesza dalej. Zmiana biegów bardzo krótkim drążkiem z mechanicznym odczuciem wbijania biegów - bajka. W samochodzie nic się nie psuje, trzeba tylko regularnie wymieniać olej i filtry plus wymiany elementów eksploatacyjnych - w hondzie dobrze jest zmieniać częściej olej, bo silnik kręci się często wysoko, oraz normalne są okresowe dolewki oleju, jeżeli kręcimy często silnik do 7 tysięcy obrotów (a ten silnik to uwielbia). Przy zwykłej jeździe w mieście oraz na autostradzie accord jest bardzo dobrze wyciszony. Honda accord VIII nie jest samochodem dla starszego pana z wąsem i brzuszkiem, nie jest samochodem dla młodego chłopaka, który nic w życiu jeszcze nie pokazał, nie jest samochodem dla gadżeciarza czy audiofila - honda accord jest dla osoby, która uwielbia komfortową jazdę do pracy i cieszy się samą komfortową jazdą, która czasami musi przejechać 600km dziennie i wysiadając z samochodu nie chce czuć się zmęczona i znużona podróżą, honda accord jest dla osoby, która jeżeli trzeba to jest w stanie wykorzystać potencjał silnika i znacznie nadgonić spóźnienie, dla osoby mającej doświadczenie w wydobywaniu mocy z wolnossących silników przy operowaniu obrotami i właściwymi przełożeniami, ale przede wszystkim dla osoby, która kocha motoryzację. Accord to nie passat czy mondeo - czyli coś co jeździ, jakoś tam wygląda, byle jak się prowadzi i nic nie reprezentuje sobą - accord to coś więcej. Bardzo szkoda, że już takich samochodów nie robią.... została jeszcze mazda 6 - ale ma zdecydowanie odmienny charakter niż accord - niemniej będzie moim następcą accorda, jak ten już "wyzionie ducha".
4,1
~Mateusz
Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW
Honda Accord VIII
Piękny samochód, bardzo trwały mechanicznie - praktycznie nic się nie psuje! Przez 2 lata i 35 tys. km musiałem wymienić tylko sworzeń wahacza i klocki. Naprawdę trwałe auto! Silnik 160 tys. km - zero problemów. Bardzo dużym atutem jest świetne wyciszenie wnętrza oraz jego jakość wykonania - materiały wysokiej jakości, nic nie trzeszczy i nie skrzypi, silnik z kabiny prawie niesłyszalny - jedyne co słychać to opony. Samochód to typowa limuzyna - silnik 150 KM nie ma sportowego zacięcia, za to wystarczającą moc do dynamicznej jazdy (choć można by się spodziewać po nim więcej). Niestety jak trzeba coś wymienić to ceny części są wysokie (musiałem naprawić parę rzeczy po poprzednim właścicielu). Karoseria jest mankamentem tego auta - jest bardzo miękka (zarówno blacha jak i lakier). Zdecydowanie odradzam w czarnym kolorze (choć kusi niesamowicie) - bardzo łatwo się rysuje niezależnie od dbania (lakiery Hondy są bardzo miękkie i cienkie), bardzo łatwo powstają wgniecenia (miękka blacha), praktycznie niemożliwe do utrzymania w ładnym stanie. Miałem z tym sporo wydatków i problemów - bezskutecznie. Plus taki że na ten moment w 10-letnim aucie brak rdzy.
4,6
~rychu
Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW
Honda Accord VIII
Posiadałem w swoim życiu samochody marki alfa romeo i fiat , uwielbiałem alfę romeo za wygląd ,wrażenia z jazdy i dynamiczne silniki jtd , niestety ze względu na to że coraz więcej diesli jest pod lupą ekologów musiałem zmienić markę , maiłem określony budżet , chciałem w miare dynamicznego auto , które ma dobrą opinie jeśli chodzi o awaryjność, oraz możliwość zainstalowania instalacji lpg w aucie , po weryfikacji dużej ilości marek , została Honda Mazda i Kia , padło na Honde które w swoim segmencie jest najdroższa , już wiem dlaczego , jest bezawaryjna jeśli chodzi o skrzynie i silnik jak i zawieszenie proste w obsłudze przez mechaników , znosi dobrze gaz, oraz jest dobrze wyposażone , tak właśnie stalem się posiadaczem Hondy accord z silnikiem 2,0 , po kupnie odrazu umówiłem się na montaż instalacji gazowej , która powoli mi się zwraca
Średnie spalanie dla Honda Accord VIII Sedan
8,2 – 10,6
l/100 km
6,8 – 6,9
l/100 km
9,9 – 12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW
Honda Accord VIII
Spalanie w miescie i na trasie abrdzo duzo odbiegają od siebie. na trasie to nawet 6 litrów przy spokojnej jezdzie autostradą do 120. Czasami wyprzedzić, ale bez dynamiki. W mieście na krótkim dystansie to 7,5-8 litrów. Załączam swój raport dla niedowiarków: https://streamable.com/7655ws Leję tylko 98 oktan Wymiana oleju co 10-12 tys km. Jak na razie problemy z tylnymi oknami z tyłu, bo nie zamykaja sie automatem do góry, ponieważ odbijaja jakby napotykały opór. Sądzę, ze to tylko kwestia podpięcia pod komputer i ustawienie jeszcze raz modułu komfortu lub granic szyb.
7,6
Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW
Honda Accord VIII
Spalanie w miescie i na trasie abrdzo duzo odbiegają od siebie. na trasie to nawet 6 litrów przy spokojnej jezdzie autostradą do 120. Czasami wyprzedzić, ale bez dynamiki. W mieście na krótkim dystansie to 7,5-8 litrów. Załączam swój raport dla niedowiarków: https://streamable.com/7655ws Wymiana oleju co 10-12 tys km. Jak na razie problemy z tylnymi oknami z tyłu, bo nie zamykaja sie automatem do góry, ponieważ odbijaja jakby napotykały opór. Sądzę, ze to tylko kwestia podpięcia pod komputer i ustawienie jeszcze raz modułu komfortu lub granic szyb.
8,7
Sedan 2.4 VTEC 201KM 148kW
Honda Accord VIII
Witam,posiadam accorda od 3lat i czytając niektóre wpisy aż mi się wierzyć nie chce ile potrafią wam one spalać dlatego też chciałem podzielić się swoją opinią. Mieszkam za granicą dokładniej w Niemczech często jeżdżę na urlop do Polski do poznania mam dokładnie 1000km do pokonania i jadąc niemieckimi autostradami z prędkościami 180-220 km oczywiście na ograniczeniach jadę przepisowo nigdy nie przekroczyłem na tym dystansie spalania 10.5 litrów zazwyczaj z całej trasy osiągam wynik 10L więc wynik uważam za doskonały ,miałem okazję nie raz jechać innymi autami na tym dystansie nawet dislami VW 2.0tdi które osiągały przy tych prędkościach wynik rzędu 11-12L więc moim zdaniem nie ma nic lepszego jak Accord 2,4 w automacie na trase.skrzynia ma tylko 5biegow ale za tą są bardzo długie i np przy 200km/h silnik ma zaledwie 4tys obrotów co czyni to auto niesamowicie oszczędne jadąc dużymi prędkościami.manual ma 6biegow są dużo krótsze i co za tym idzie nie jest już tak economiczny przy dużych prędkościach ,ale też przyspieszenie ma dużo lepsze od automatu wszystko zależy do jakiś celów potrzebujecie auto jak chcecie być pierwsi na światłach tylko manuał a jak cenicie sobie komfort i wygodę w podróżowaniu to tylko automat. Jazda krajowymi drogami z prędkościami do 100km/h 7- 7.5L Miasto Poznań duży ruch już niestety spalanie jest dużo wyższe granicach 11 nawet do 13L normalnej jazdy nie mam na myśli jazdy emeryckiej. Dlatego też nie mam pojęcia jak można na autostradzie osiągnąć spalanie 16L jak ktoś wyżej napisał wydaje mi się że ominął serwisy regulacji zaworów itd. momentalnie spalanie tak pokazuje ale nie wiarygodne jest to by np na odcinku 100km osiągnąć taki wynik mi się przynajmniej nigdy nie udało chodź też mam ciężka nogę . Naprawdę polecam accordy ósmej generacji chodź uczulam na korozję bo to jedyna ich wada bo pod względem technicznym oceniam na 5+ tak samo pod względem prowadzenia auto niesamowicie trzyma się drogi a pokonywanie ostrych zakrętów z małymi jak i z dużymi prędkościami to tylko przyjemność auto jedzie jak przyklejone nie jest ani nadsterowne ani pod sterowne im dłużej jeżdżę tym autem tym bardziej je cenie Szczerze polecam

Usterki Honda Accord VIII

Liczba wpisów: 10
Czujnik ustawienia świateł mijania.
  • Honda Accord VIII
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Po 25 tys.km padł przedni czujnik ustawienia świateł mijania - xenony są samopoziomujące, automatycznie się ustawiają, czujniki są dwa, jeden z przodu, drugi z tyłu, reagują na zmianę obciążenia samochodu. Z tego co wiem, podobna przypadłość dotyczyła także poprzedniego modelu Accorda. Objawem tej usterki, jest praktycznie brak widoczności w czasie jazdy w nocy, bo światła świecą prosto w ziemię przed autem, jak halogeny. Wymiana oczywiście ma być w ramach gwarancji, chociaż do tej pory jeszcze nie otrzymali tej części, czekam już 4 tygodnie.
4 komentarze
Wspomaganie i sciganie w prawo
  • Honda Accord VIII Sedan 2.2 DTEC 150KM 110kW 2008-2016
  • układ kierowniczy
Witam mam taki problem ze czasem gdy odpalam autko zapala się kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem i nie mam wspomagania ale nie raz gdy wyłączę i znowu włączę silnik to zniknie czasem po kilku próbach...dodatkowo coś mnie strasznie ściąga w prawa stronę i kierownica przy skręcaniu w prawo (ze wspomaganiem jak działa :P) chodzi leciutko a w lewo ciężej co to może być? pomóżcie jeśli wiecie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Otwierany dach: rdzewiejąca ramka pod uszczelką dachu.
  • Honda Accord VIII Kombi 2.0 VTEC 156KM 115kW 2008-2016
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Wersje z otwieranym dachem, np. Executive, rdzewiejaca ramka pod uszczelka otwieranego dachu. Objawy: nie domykajaca sie klapa szklana dachu, wada produkcyjna, pokrywa dachu wymienialna na gwarancji, czas naprawy ok. 30 minut

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 15
5,0
Sedan 2.4 VTEC 201KM 148kW
Honda Accord VIII
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 39 tys. km
użytkowana przez: 47 tys. km
Na instalacjach się nie znałem, panowie na warsztacie mnie przekonali do montażu. Pokazywałem na jednym forum montaż i bardzo pochlebnie się wypowiadali. Jeździ auto bez zarzutu. I teraz faktycznie honda jeździ szybciej niż wygląda. Spadku mocy nie ma zauważalnego, jakieś 2 konie jeśli dobrze pamiętam - po montażu miałem hamowane auto.
5,0
Sedan 2.4 VTEC 201KM 148kW
Honda Accord VIII
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 17 tys. km
użytkowana przez: 38 tys. km
Na instalacjach się nie znałem, panowie na warsztacie mnie przekonali do montażu. Pokazywałem na jednym forum montaż i bardzo pochlebnie się wypowiadali. Jeździ auto bez zarzutu. I teraz faktycznie honda jeździ szybciej niż wygląda. Spadku mocy nie ma zauważalnego, jakieś 2 konie jeśli dobrze pamiętam - po montażu miałem hamowane auto.
5,0
Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW
Honda Accord VIII
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Zagazowałem już drugiego accorda, przedtem VII, teraz VIII generacja, instalacja pracuje bez zarzutu, paru znajomych już montowało w tym warsztacie i wszyscy są bardzo zadowoleni. Bardzo dobra instalacja i bardzo dobry zakład. POLECAM !
Honda Accord VIII Sedan