Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord VIII Sedan

Ayreon, ponad rok temu
Silnik 2.0 VTEC 156KM 115kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Accord VIII Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW 2008-2016 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Najlepsze autko jakie miałem do tej pory. Wcześniej miałem Honde Civic VIII "ufo", i parę lat później Chevroleta Cruze kombi 1.4 turbo. Od końca lipca 2022 jestem właścicielem Accorda VIII z 2008 r. w wersji executive w sedanie z silnikiem benzynowym 2.0 z automatyczną skrzynią biegów w wersji sedan. Autkiem jestem zachwycony, nie ma porównania do dwóch ostatnich jakie miałem. Komfort, wyciszenie, prowadzenie, bezawaryjność, kultura pracy i wiele innych na plus. Na minus wiadomo, karoseria, cienki lakier, trafiłem na dobry egzemplarz gdyż póki co nie ma grama korozji z racji konserwacji nakładanej od nowości, przestrzeń na tylnej kanapie bardzo niewielka na nogi, ale sama kanapa skórzana i komfort siedzenia bardzo na plus, spalanie niestety duże ale automat i ciężar auta robią robotę. Do tego nienajgorszy bagażnik w sedanie (większy litrażowo niż w kombi, ale w kombi przynajmniej po dach się można zapakować), szkoda że ścięty po bokach w formie trapezu, ale i tak głęboki i dość pojemny. Niestety wąski próg załadunkowy. Powrót do Hondy okazał się strzałem w dziesiątkę. Czuję się jak w domu na wygodnej kanapie. Skrzynia nie szarpie, zmienia biegi płynnie choć dość leniwie. Ale nie jest to dwusprzęgłówka tylko klasyczny 5 biegowy automat więc szybkości i kultury zmiany biegów nie ma najlepszej ale za to jest prosta i bezawaryjna skrzynia na lata jak się o nią zadba. Silnik pracuje cichutko i przez doskonałe wyciszenie praktycznie go nie słychać. Przyznam że mając do dyspozycji diesla 2.2 lub benzynę 2.4 pewnie jeździłoby się przyjemniej i szybciej, ale jak dla mnie wersja 2.0 jest wystarczająca i pasuje do charakteru tego auta. Elegancja, komfort, stateczne poruszanie się, zdecydowanie nie jest to ani dziadkowóz ani auto o sportowym zacięciu, od tego są inne modele tej marki. Tutaj jest limuzyna i nie udaje niczego innego. Lakier bardzo miękki, łatwo się rysuje ale na szczęście na srebrnym kolorze tak tego nie widać. I jak mówili przedmówcy oraz poprzedni właściciele mojego egzemplarza, z autem mechanicznie nic się nie działo. Autko bezawaryjne, jak się dba takie się ma. Wymiana oleju silnikowego co 10 tyś, pamiętać o wymianie oleju w skrzyni, regulacji luzu zaworowego zwłaszcza w aucie z lpg, notabene na gazie pracuje rewelacyjnie bez zastrzeżeń. Jedynie do sedana zmieści się niewielka butla pod podłogą bagażnika w kole zapasowym (realnie gazu wejdzie ok 40 litrów. w kombi będzie to już nawet 70 litrów). Ogólnie z autka jestem bardzo zadowolony i chyba zostanę z nim na dłużej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bezobsługowy, bezawaryjny, cichy i dość dynamiczny na wysokich obrotach. W moim przypadku nie bierze grama oleju, nie jest może demonem prędkości ale do normalnego poruszania się w zupełności wystarcza, z wyprzedzaniem również nie ma żadnego problemu. Czy w mieście czy na autostradzie naprawdę jego kultura jest na najwyższym poziomie, ale z tego słyną silniki Hondy, z bezawaryjności i kultury pracy.
5,0
Skrzynia biegów
To jest akurat ta część nad którą się rozpływam w tym autku. Nie jest ona demonem prędkości, ale spełnia swoje zadanie bardzo dobrze, czuć że się jeździ limuzyną i nawet nie zachęca do szybszej jazdy jak nie ma takiej potrzeby. W razie czego w nagłej potrzebie pilnego wyprzedzenia można posłużyć się łopatkami przy kierownicy które szybciej zmienią bieg i pozwolą na sprawniejsze wyprzedzanie. Tryb sportowy S również się przydaje w nagłych przypadkach, auto wtedy zmienia biegi później i trzyma się wyższych obrotów, co ciekawe korzysta wtedy tylko z 4 biegów.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest precyzyjny, nienaganny, na zakrętach auto ładnie trzyma się drogi, nie przechyla a na nierównościach autko naprawdę ładnie tłumi nierówności (koła u mnie 17 cali). Można mu w pełni zaufać i czuć się podczas jazdy bezpiecznie. Zawieszenie ani za sztywne, ani za miękkie, jest w sam raz.
4,0
Karoseria
To niestety bolączka tego modelu, ale w sumie jak we wszystkich japończykach. Lakier cieniutki, łatwo o rysy. Podwozie w moim przypadku bez korozji przez zabezpieczenia antykorozyjne na przestrzeni lat, ale w wielu przypadkach na ulicach można dostrzec nawet nie patrząc pod spód auta że na progach czy błotnikach widoczny jest nalot rdzy. Jedni nie dbają i dopuszczają do takiego stanu a drudzy zadbają i nie będzie z tym problemu. Wolę wydać pieniądze na zabezpieczenie antykorozyjne aniżeli na remonty silnika czy wymiany części mechanicznych.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w tym aucie jest bardzo dobra. Może słupek C między tylną szybą środkową a bocznymi jest szeroki, ale nie przeszkadza to specjalnie. Lusterko wewnętrzne duże, fotochromatyczne. Boczne lusterka składane automatycznie są duże i posiadają nawet po zewnętrznej stronie funkcję strefy martwego pola. Co ciekawe prawe lusterko przy wrzuceniu wstecznego biegu automatycznie obniża się o parę stopni żeby ułatwić manewrowanie.
5,0
Ergonomia
Ergonomia na najwyższym poziomie, nic nie piszczy, nie skrzypi, układ przycisków jest przemyślany i dobrze rozmieszczony, wszystko jest pod ręką. jak na prawie 15 letnie auto, wnętrze w moim przypadku jest jak nowe. Nie widać ani jednej rysy, zadrapania, wyblakłych przycisków czy nieczytelnych napisów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie również spełnia swoją funkcję, co mnie bardzo zaskoczyło na plus to kultura pracy i cisza z jaką pracuje układ. W porównaniu z poprzednimi autami jakie miałem po załączeniu klimatyzacji nie słychać nic wewnątrz. nawet na najwyższych obrotach układ "nie wyje". To samo w przypadku ogrzewania np przedniej szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na fotelach skórzanych siedzi się bosko. Z przodu miejsca jest pod dostatkiem elektrycznie regulowane fotele z funkcją pamięci są bardzo wygodne i nawet długa podróż nie męczy. Niestety tylna kanapa pomimo że jest bardzo wygodna to dla dorosłych osób daje niewiele miejsca na nogi. Żona z dzieckiem siedząc za mną przy moim wzroście 173 cm ma niewiele miejsca na nogi. To był akurat szok, bo nawet w civicu było więcej miejsca na nogi i nie było tunelu środkowego a pod kanapą była funkcja magic seats i można nawet było pod kanapę coś wsadzić. Tutaj tego brakuje.
5,0
Wyciszenie
Jak na limuzynę przystało, jest tutaj bardzo cichutko, wiadomo ktoś kto się przesiada z Mercedesa, Audi czy BMW to może się zawieźć, ale w porównaniu z klasą średnią jest bardzo dobrze. Nic nie stuka, nie puka, nie trzeszczy, silnika praktycznie nie słychać, z wyciszenia jestem bardzo zadowolony. W końcu to Accord.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny są podobno dość drogie w porównaniu do konkurencji, ale za to rzadko kiedy będzie potrzeba wymiany części na inne z racji dużej bezawaryjności autka.
4,0
Stosunek jakość/cena
Egzemplarze obecnie na rynku wtórnym są bardzo drogie za dość już leciwe autko, ale coś za coś. Auto wygląda jak nowe, prezentuje się nadal atrakcyjnie i oferuje bezawaryjność jakiej próżno szukać u konkurencyjnych pojazdów zwłaszcza produkcji zachodniej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zauważyłem niczego takiego co by można było tu wymienić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki? Nie w Hondzie :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 VTEC 156KM 115kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Accord VIII Sedan