Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord VIII Sedan

Piotr, 10 lat temu
Silnik 2.4 VTEC 201KM 148kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Accord VIII Sedan 2.4 VTEC 201KM 148kW 2008-2016 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Super układ jezdny i hamulce. Wygląd Type S. Piękne audio. Skóra + Alcantra przemiła w dotyku.
4,0
Całokształt
Bardzo jestem zadowolony. Trochę brakuje mi efektu turbo. Ale za to jest szczypta finezji, pełen komfort, super prowadzenie. Z czystym sumieniem mogę polecić dla osób poszukujących kompromisu pomiędzy dobrymi osiągami a komfortem i reprezentacyjną funkcją samochodu, dla ludzi, którzy mają świadomość, że 200 koni musi coś jeść :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Płynnie i ładnie wkręca się na obroty i rozwija moc. By mieć osiągi trzeba trzymać na wyższych obrotach, czyli ciężko się przyzwyczaić, jeżeli wcześniej jeździ się z czymś z turbo. Ale za to, przy niższych obrotach potrafi być oszczędny na tyle ile to możliwe przy 200 koniach. Ogólnie żwawo, ale tyłka nie urywa, bo auto ciężkie. Brak turbo mam nadzieję będzie rekompensowany długą żywotnością silnika. Do tego znakomite hamulce z wielkimi tarczami hamulcowymi (320mm na przodzie) - jak to mówią \"power is nothing without control\"
4,0
Skrzynia biegów
Przyjemne krótkie przełożenia, dobrze wyprofilowany drążek. Czasem wydaje mi się, że jedynka nieco haczy, ale za krótko jeszcze by definitywnie powiedzieć. 6 bieg można wkładać od 60km/h i auto spokojnie pojedzie dalej. Duże prędkości na pojedynczych biegach np. na 2 do 100km/h, ale pewnie z tego tytułu cierpi moment obrotowy. Zmianę biegów ułatwia miły podłokietnik.
5,0
Układ jezdny
Super precyzyjny, szybka reakcja, bardzo przyjemnie jestem zaskoczony (poprzednio jeździłem BMW5 czyli samochodem który kosztował dwa raty tyle co Honda, a precyzja była taka sama, a może nawet ciut gorsza).
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok. Mam zastrzeżenie tylko co do przedniej szyby, na której rozbija się mnóstwo much i owadów - jeszcze nie miałem takiego samochodu, na którym zbierałoby się ich aż tyle. A jak w nocy właczy się ksenony to lecą jak ćma do ognia. W sumie nie wiem czego to wina. Ogólnie z widocznością jest ok, fajne duże lusterka boczne ułatwiają sprawę.
5,0
Ergonomia
Tu wiele słów na plus. Praktyczność idzie w parze ze szczyptą finezji. Nie ma nudy jak w niemieckich, a zachowana jest praktyczność. Z małym wyjątkiem - pokrętło od radia do pogłaśniania, które jest małe, powinno być zamienione z tym większym które steruje radiem. Mimo to najwyższa ocena. Do tego naprawdę przepięknie grający system audio premium (Alpine) - tu bez przesady super.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu mnóstwo miejsca. Z tyłu mogłoby być więcej. Źle nie ma, ale jak na auto tych rozmiarów, można by to zrobić lepiej (może jestem skrzywiony porównaniem do BMW5, którym jeździłem poprzednio).
3,0
Wyciszenie
Mimo wielu rzeczy których się nasłuchałem, uczciwie mówiąc w samochodzie jest cicho, nawet przy prędkościach w okolicach 180km/h - słychać tylko opony i świst powietrza, co jest całkowicie naturalne. Ogólnie naprawdę cichy samochód. Nie czuć prędkości, trzeba się pilnować, bo łatwo zapędzić się ...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na to trzeba patrzeć vs liczba koni,czyli 200. Biorąc to pod uwagę, jestem b. zadowolony ze spalania. Minimalnie przy 90km/h: spalanie 6,7 l/100km Tryb mieszany (miasto/poza): spalanie ok. 9 l/100 Miasto: spalanie 10,5-11 l/100 Dla mnie bomba, myślałem, że będzie więcej. Nie jeździłem z gazem w dechę, więc o całkowitym maksie się nie wypowiadam.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za samochód Type S z 200końmi z pełnym wyposażeniem bez nawigacji zapłaciłem z wyprzedaży rocznika 110 tys. zł. Pełen komfort, auto płynie na drodze, jak chcę mogę przycisnąć, jak nie to jest w miarę oszczędne jak na konie którymi dysponuje. Super prowadzenie i wygląd całkiem inny od zwykłego Accorda - piękne felgi 18 cali, nakładki dające nieco bardziej agresywny wygląd. Ciężko za te pieniądze u konkurencji znaleźć coś z tym wyposażeniem i końmi i wyglądającym inaczej niż VW Passat / Mondeo :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za mało przejechałem by się wypowiadać.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za mało przejechałem by się wypowiadać.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.4 VTEC 201KM 148kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Accord VIII Sedan