Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord VIII Sedan

Jacek, 10 lat temu
Silnik 2.2 i-DTEC 180KM 132kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Accord VIII Sedan 2.2 i-DTEC 180KM 132kW 2008-2016 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : miękki lakier
Przeniesienie napędu : problemy ze skrzynią biegów
5,0
Całokształt
Mam ten samochód od roku (służbowy) więc co nieco mogę napisać. Poprzednio jeździłem Audi A4 limousine B8 w benzynie 170km z turbiną. Oba samochody świetne, ale każdy z nich jednak inny. W Hondzie przede wszystkim znakomity jest silnik, chociaż czasem jeszcze te 30-40 koników by się przydało aczkolwiek nie ma problemu z dynamicznym wyprzedzaniem. Duża elastyczność i dobre przyspieszenie. Spalanie w Warszawie 8 litrów a nogę mam „dynamiczną” (Audi spalało 14 litrów benzyny). Na trasie do Chorwacji średnie spalanie wyszło 6.5 litra przy prędkościach na autostradzie 150km/h ale i 50km/h na gierkówce. Jadąc np. na 6 biegu 140km/h chwila moment i bez redukcji jest 170km/h jak trzeba podgonić. Bardzo dobre wykończenie wnętrza, czarna podsufitka, kierownica skórzana, fotele skóra-alcantara aczkolwiek pewne niuanse jeśli chodzi o wykonanie były lepsze w Audi…. ale nie będę się rozpisywał, to są detale. Design deski jak komu się podoba. Ja nie narzekam, dodatkowo czerwone podświetlenie zegarów. Wszystkie przyciski w zasadzie intuicyjnie rozmieszczone więc ergonomia ok. Chłodzony schowek, porty usb oraz fajna sprawa doświetlanie zakrętów. To działa. Nie mam pełnej opcji jeśli chodzi o LKAS itp., ale to co jest w zupełności wystarcza. Fotel kierowcy wygodny, podgrzewany z podparciem lędźwi. Na tylnej kanapie miejsce w zasadzie tylko dla dwóch osób, trzy to ciasnota. Dłuższa trasa odpada na jazdę w pięć osób . Ja jestem niski i z przodu jest miejsca w sam raz. Jak ktoś jest duży to może nie czuć się komfortowo. Dodatkowo mam panel nawigacji, telewizji oraz kamerę cofania co bardzo ułatwia życie przy parkowaniu sedanem. Minusy: - Od początku przy bardzo szybkiej zmianie biegów czasem nie wchodzi 3 bieg i to jest wręcz niebezpieczne np. przy wyprzedzaniu. W serwisie mówią że jest wszystko ok. a nie jest. W samochodzie w tej cenie i o zacięciu sportowym ze znaczkiem TypeS to niedopuszczalne - bardzo miękki lakier. Po jednej zimie i dużej dbałości z mojej strony, bez mycia na szczotach itp. są już swirle. Bardzo łatwo się rysuje - regulacja wycieraczek – funkcja auto w zasadzie ok. , ale już przy pracy ciągłej jak staniesz na światłach wycieraczki dalej chodzą szybko. Moja renówka 99 miała system wyłączania wycieraczek jak samochód stawał i tylko co kilkanaście sekund przejechały… drobiazg ale denerwuje - w sumie mały bagażnik w sedanie i wchodzące zakola, do tego mały otwór (ale biorąc sedana byłem na to przygotowany. Nie ma gdzie przyczepić gaśnicy - bardzo delikatne plastiki na tunelu środkowym we wnętrzu samochodu, niezmiernie łatwo się rysują - dziwna polityka przeglądów Hondy. Przykładowo po roku wyskakuje komunikat o konieczności zrobienia normalnego przeglądu, ale w następnym miesiącu może być konieczna kolejna wizyta w serwisie np. na wymianę filtra przeciwpyłowego. Na przeglądzie normalnym nie mogą awansem wymienić od razu filtra dopóki komputer nie zasygnalizuje
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny motor
3,0
Skrzynia biegów
Problemy z 3 biegiem
5,0
Układ jezdny
Dobrze się prowadzi, chociaż czasem niskoprofilowe opony na felgach 18" przypomnają o sobie
Komfort
5,0
Widoczność
Ok. Do tyłu jak to w sedanie ale dużo lepiej niż np w Insigni
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra. Wszystko na swoim miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to diesel. Zimą przy parkowaniu na dworze potrzebuje ok 15 minut aby się nagrzać
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ale dla rozmiaru "japońskiego" człowieka
5,0
Wyciszenie
W zasadzie ciężko się zorientować, że to diesel.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
chociaż przeglądy chyba tanie nie są
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 i-DTEC 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Accord VIII Sedan