Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic V Hatchback

konrad , 12 lat temu
Silnik 1.5 i 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 246 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Honda Civic V Hatchback 1.5 i 16V 90KM 66kW 1991-1995 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : silnik rewelacja jeżeli chodzi o D15b 1.5 16v vtec
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : korozja tylnych błotników oraz tylnej kleapy
Zawieszenie : zawieszenie nie na polskie drogi!!
5,0
Całokształt
doskonły samochód jeżeli tylko serwisowany dobrze z małymi wadami. bardzo dobrze znosi lata
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.5 16V Vtec 130 KM D15b silnik był produkowany tylko na japonie pali na dotyk pracuje równo nie spala załważalnie oleju od wymiany do wymiany świenie sie wkręca na obroty moc wysoko ale do 4 tyś można dość dynamicznie sie poruszać bo krecić do końca 8200 obr/min to sie długo nie pojeździ silniczek wtedy ma wiadomo wiekszy apetycik na paliwo i druga sprawa to szybsze zużycie takie moje zdanie ale fakt faktem do lubi wysokie obroty do 160 km/h idzie równo rakieta. kultura pracy super na biegu jałowym cichutko a wyżej no jaki kto ma gust ale fajnie wkręca sie na obroty słychać charakterystyczny dźwiek vteca fajna rzecz fakt faktem jest głośno na wyższych obrotach, co do awaryjności to nie wiem jeszcze bo to jest nowy silniczek po renowacji ale poprzedni silnik 1.5 16V 90KM D15b2 bez awaryjny był tylko problem z cewką nie brał ani grama oleju a przebieg miał już dość spory bo 244 tys a kto wie czy nie wiekszy dynamiczny
4,0
Skrzynia biegów
bez awaryjana tylko wsteczny czsem z charszczy biegi wchodzą pewnie i precyzyjnie. Ogulnie to biegi nie są dość długie przełożenia troche zie dobrane ale to według mojej oceny nie podwarzma tu wiedzy ani umiejętności jakiegoś inżyniera z Hondy he
4,0
Układ jezdny
Auto świetnie trzyma sie drogi,w każdym pokonywanym zakrętcie trzyma dardzo dobrze pewnie sie prowadzi mały gokard samochód posadzony jest nisko nawet przy wiekszych prędkościach 160 km/h pewnie sie prowadzi honda tylko na równe drogi gyż zawieszenie nie nadaje sie na polskie drogi honda nie lubi dziur ani wybjów ale ogólnie w miare dobrze znosi polskie warunki ale zawieszenie jest jednym z najczęściej psujących sie elemętów samochodu ale nie ma sie co dziwić lata i przebieg oraz te fatalne polskie drogi robią swoje ogólnie to udane zawieszenie proste w naprawach oczywiście jeżeli ktoś posiada jaką kolwiek wiedze cześci tanie
Komfort
5,0
Widoczność
co tu dużo piszć widoczność bardzo dobra. jeden minusik to nocna jazda samochody nadjeżdżające z przeciwka poprostu oślepiają (niskie nadwozie)
5,0
Ergonomia
co tu pisać wszystko na swojim miejscu mimo upłyniecia wielu lat desk wciąż mojim zdaniem fajnie sie prezentuje. Miejsca z przodu i z tyłu wystarczająco. schowek jest kieszenie w drzwiach są oraz schowek w konsoli środkowej jest,jedyna przypadłośc do klamka schowka poprostu sie rozsypuje umie już druga poszła bardzo delikatna,
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewnie grzeje bardzo dobrze i tu koniec bo reszta to lipa wentylacja słaba, praujące szyby filtr przeciw pyłowy zapycha sie ale to może wina brudu i pyłu na polskich drogach
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsce jest przodu dla kierowcy jak i pasarzera i tyłu też wystarczająco ale tylko dla dwóch osób po wejściu trzeciej jest ciasno
3,0
Wyciszenie
słabe wyciszenie w samochodzie głośno
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jeżęli chiodzi o silnik aktualny czyli 1.5 16V Vtec 130KM to w miecie przy 7-7,5 litrów na 100km połknie ,w trasie normanie tak po rezkroczeniu 120 km/h 7l/100km ekonomicznie to 4 tyś ale tak bardziej ekonomicznie do 90km/h (2200-3000 obr./min) można zejść poniżej 6 l/100km mnie udało sie gdzieś tak do 5,6 litra ale pedał gazu tylko delikatnie głaskamy. nie wciskam tu żadnych bajek tylko pisze fakty silnik jest zdrownizna po renowcji czyli nowe tłoki szlif tuleji szlif wału pełna renowacja ale przy ostrzejszej jeździe honada potrafi spalić 9 litrów/100km ale ogólny wwynik spalania super jak dla mnie .a jeżeli chodzi o stary silnik 1.5 16v 90KM (d15b2)to spalanie podobne poniżej 6 litrów nie zeszłem ale za to wiecej jak 8,5 nie spaliła średnio 7,5
5,0
Stosunek jakość/cena
to były tanie auta i teraz też są tylko wiekszość wyeksploatowane cieżko znaleść dobry egzemplaż
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
klamka showka sie rozsypuje pompa sprzegłowa wysiadła po 244 tyś. znaczy płyn zaczoł delikatnie kapać i układ sie zapowietrzał co jakiś czas trzeba było odpowietrzać sprzegło ale to już chyba prezbieg zrobił swoje.(wyciek odkryłem dopiero po wyjęći pompy a do niej trudny dostęp)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nigdy poważnych awarji ,niezawdny samochód jeżeli odpowiednio użydkowany oraz serwisowany

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic V Hatchback 1.5 i 16V 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
8,1
l/100km
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic V Hatchback