Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

piootrek, 14 lat temu
Silnik 1.4 i S 90KM 66kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Prowadzenie tego samochodu to marzenie każdego kierowcy. Już po paru metrach doskonale czuć caly samochód, bez problemu i korekt wciśniemy się w przejazd etc który jest niewiele szerszy od samego samochodu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Często psujący się rezystor dmuchawy, najczęściej dotyczący biegu 1 i 2.
Karoseria : Rdza na nadkolach bardzo szybko
5,0
Całokształt
Handa Civic VI 3D EJ9 silnik D14A4, v. Hatchback - oczywiście JAPONIEC!! Moje spełnione marzenie, chciało by się wręcz rzec – auto idealne! Silnik 1,4 z 90 kucykami, który ma lepsze przyśpieszenie do 100 niżby się mogło wydawać, a i prędkość maksymalna nie jest zła (samo rozpędzenie pojazdu do tych ok 150km/h to też żadna sztuka!). Na biegu jałowym wystarczy lekko przycisnąć pedał gazu a już można osiągnąć 7k obrotów. Fantastycznie. Chodź spalanie jest dosyć spore w cyklu miejskim (wychodzi mi prawie 8L, ale cóż jestem młodym kierowcą i jeszcze nie za bardzo jeżdżę oszczędnie chodź próbuję ;) , to nadrabia już poza miastem gdzie można go doprowadzić nawet do 5,5L. Samochód bardzo mało awaryjny, niezawodny. Jest to jeden z najlepszych wyborów na rynku jeżeli chcemy podróżować autem i nie dorzucać do niego ciągle pieniążków bo ojojoj coś się znów zepsuło. Nie, tutaj jest to rzadko spotykane, tylko lejemy paliwko ;) Oko cieszy ładna sylwetka, chodź na pewno wersja Coupe wygląda bardziej sportowo, to i Hatchback nie odstaje. Zakładając odpowiednio dopasowane felgi, od 15” do 17” auto zmienia się nie do poznania! Nadaje mu fantastycznego wyglądu, dużo bardziej sportowo wygląda i można wręcz poczuć radość z jazdy, mimo że tego detalu nie widzimy z wewnątrz :D Sprawa zewnętrzna to jedno, a wnętrze to drugie. Ogromna ilość miejsca wewnątrz dla każdego podróżnika, zwłaszcza dla tych siedzących z tyłu. Brak trzeszczących, niedokończonych plastików jak to widziałem w nowym Oplu Insignie. Japoniec to Japoniec, mówicie co chciecie. Ustawienie fotela kierowcy jest bardzo przyjemne, a dodatkową fajną sprawą jest możliwość ustawienia kontu kierownicy, także nawet bardzo niskie osoby nie mają problemu z dostosowaniem się do takich wymagań samochodu (siedzi się dość nisko, więc jeżeli lubisz widzieć maskę to niskie osoby nie będą miały takiej opcji, gdyż nie ma opcji podwyższenia siedzenia). Największą zaletą samochodu można uznać układ jezdny, który jest wręcz fenomenalny. Można wyczuć auto już po paruset metrach jazdy (gdy wcześniej nie jeździliśmy nim), do tego stopnia, że przeciśnięcie się przez jakieś wąziutkie przejazdy nie będzie stanowić żadnego problemu. Jazda na zakrętach jest bardzo przyjemna, zwłaszcza jeżeli mamy założone opony rzędu 185/55 lub zbliżone (najlepszą opcją są chyba 195/50). Wadą samochodu niewątpliwie jest ogrzewanie, zwłaszcza zimą. Chodź nagrzewa się dosyć szybko, to już nie dmucha tak mocno i ciepło jak większość aut (chodź mnie akurat to nie przeszkadza, bo w saunie też jeździć nie lubię :D). Często przepalający się rezystor dmuchawy, który często psuje biegi nawiewu nr 1 i 2. Chodź można to bardzo prosto naprawić domowym sposobem, to jednak jest to jego mankamentem. Bardzo dobra widoczność i komfort. Porównując plusy auta do jego ceny na naszym polskim rynku, jest to chyba jedno z najlepszych samochodów jakie są dostępne. Polecam gorąco samochód, zwłaszcza początkującym kierowcom takim jak ja! :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracujący bardzo równo, lubiący wysokie obroty jak to przy 16v, aczkolwiek jeżeli się chce można również jeździć oszczędnie. Łatwa obsługa, można wiele zrobić samemu przy motorze.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów w Hondach jest podobno jedną z najmniej stratnych skrzyń w samochodach osobowych. Chodź sam nie mogę się troszkę do niej przyzwyczaić, ale to już moja ułomność :)))) Niemniej jednak skrzynia jest perfekcyjna, rzadko są jakieś problemy z wrzuceniem biegu (czasem wsteczny trzeba na 2 razy).
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest niewątpliwie jedną z największych zalet tego modelu. Bardzo dobrze się prowadzi, idealnie czuć samochód. Bezproblemowo można się zmieścić w przesmyk który jest jedynie 2-3cm szerszy od samego samochodu.
Komfort
5,0
Widoczność
Wewnątrz jest bardzo dużo miejsca, nie inaczej jest również z widocznością. Zwłaszcza przednie boczne szyby --> są duże jak to w wersjach 3D, a do tego widoczność jest bardzo dobra. Przednia szyba również jest bardzo dobra -> duża.
5,0
Ergonomia
W samochodzie siedzi się niemal idealnie, komfortowo. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest możliwość kontrolowania pozycji kierownicy, co nawet niskim osobom, które i tak mają już przysunięty fotel na max może znacznie poprawić komfort jazdy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest to chyba największy mankament tego samochodu, zwłaszcza zimą. Często przepalający się rezystor dmuchawy, który często psuje biegi nawiewu nr 1 i 2, a do tego dosyć słabe grzanie (chodź grzeje się stosunkowo szybko).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń jest ogromna! Może nie można wręcz po nim chodzić w trakcie jazdy jak w jakiś vanach, ale myślę że jakby się postarać to nie ma problemu. Miejsca jest bardzo dużo, zwłaszcza z tyłu porównując do innych samochodów. Bagażnik spory, a po złożeniu siedzeń to już spory samochód dostawczy :)
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest dobre (zawsze mogło by być lepsze), chodź przy 5,5 tyś obrotów w górę daje już po uszach. Powyżej 180km/h spada już trochę komfort jazdy, aczkolwiek rzadko osiąga się takie prędkości, a na tych niższych sprawa wyciszenia jest bardzo dobra.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak to mówią, zawsze mogło by być lepiej. Przy tym silniku spalanie w mieście, gdzie non-stop niemal są korki, a nieraz przez dłuższy czas nie można wrzucić nawet "3ki", wyniesie ok 7,5 do 8 litrów/100km. Jest to dosyć spory wynik, aczkolwiek auto bardzo sobie to nadrabia przy trasie gdzie spalanie można doprowadzić nawet do 6 litrów/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Czy niecałe 10 klocków za jedno za najlepszych samochodów na polskim rynku to dużo? Sądzę, że nie. Spalanie może faktycznie jest dość duże w cyku miejskim, aczkolwiek ciężko jest znaleźć tak mało awaryjne w takiej cenie, które będzie paliło znaczenie mniej. Dostępność części jest bardzo duża, zwłaszcza że jest sporo takich samochodów sprowadzanych z Anglii tylko i wyłącznie na demontaż i sprzedaż części niekiedy po śmiesznej cenie. Montaż takich części w większości możemy przeprowadzić sami jeśli chodź odrobinkę mamy pojęcie o co chodzi. Samochód oferuje bardzo dużo miejsca wewnątrz, zarówno dla kierowcy jak i pasażerów a również bagażnik. Jednak nie będę znów opisywał każdego elementu po kolei, bo to już zrobiłem wcześniej ;) Na koniec --> Bardzo polecam ten samochód, zwłaszcza jeśli nie chce się zbyt dokładać do samochodu a jeździć ze spokojną głową o usterki...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nie zawodzi. Można spokojnie jechać w długą trasę i nie przejmować się głupotami typu "a jeśli coś się stanie...". Jedynymi rzeczami są standardowe rzeczy tj. klocki, tarcze czy bębny oraz płyny (jak w każdym samochodzie). Bardzo rzadko coś innego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie miałem poważnej usterki i na razie się na takową nie zanosi. Auto spisuje się bez zarzutów, nawet jeśli dostanie wycisk. Dostępność części jest bardzo dobra, więc jeżeli już by się coś stało to można to bez problemu zrobić (nawet samemu, patrząc na fakt że nie ma komputera który wszystkim steruje).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VI Hatchback