Szukaj

Informacje o Honda Civic VI Hatchback

Lata produkcji: 1995 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Hondy Civic miała swoją rynkową premierę w 1995 roku. Auto ponownie zwiększyło swoje gabaryty zewnętrzne i wyróżniało się charakterystycznymi, dużymi lampami, wyraźnym zarysem linii dachu oraz bardziej konserwatywną stylistyką (co miało na celu zaspokojenie preferencji nabywców z Europy). Model uhonorowano nagrodą magazynu „Car and Driver” w roku 1996. Honda Civic przeszła gruntowną modernizację w roku 1999, a rok później wycofano ją z produkcji.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Długość 4180 mm
Szerokość 1695 mm
Wysokość 1375 mm
Rozstaw osi 2620 mm
Rozstaw kół - przód 1475 mm
Rozstaw kół - tył 1475 mm
Prześwit 150 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 925 mm
Długość siedziska przedniego 490 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 910 mm
Długość siedziska tylnego 445 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1705 mm
Całkowita szerokość wnętrza kabiny 1405 mm
Całkowita wysokość wnętrza kabiny 1115 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 600 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 225 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~były hondziarz
Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
Honda Civic VI
To było moje pierwsze auto, którym jeździłem 13 lat. Gdyby nie rdza, jeździłbym nim pewnie dalej. Kupiłem z przebiegiem 100 tys km (pewne 100 tys - auto krajowe i serwisowane w ASO), sprzedałem po 13 latach z przebiegiem 245 tys. Przez ten czas dzielnie i bezawaryjnie służyło. Przez pierwsze 100 tys km (czyli do 200 tys) można było mówić: lać paliwo i olej zmieniać. Po tym czasie powoli trzeba było dokładać, ale zaznaczam, że trzeba było wymienić cześci które były w tym aucie od nowości. Zawieszenie tył (wszystkie tuleje, amortyzatory) wytrzymało 230 tys, zawieszenie przód 240 tys (amory były jeszcze dobre). Jedną gwiazdkę daję za blacharkę - tylne nadkola przez ten czas musiałem robić dwa razy, w podłodze mimo konserwacji podwozia pojawiały się dziury. Zawiodło mnie raz (poza paroma incydentami z akumulatorami) - gdy klęknął dolny sworzeń i koło mi odpadło. Najgorsze że słyszałem te stuki i jeździłem po stacjach diagnostycznych żeby powiedzieli co to tak stuka - wszyscy mówili że nic nie widzą. Potem sworznie wymieniałem już profilaktycznie co dwa lata.
3,7
~Igor
Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
Honda Civic VI
Jest to mój pierwszy samochód, jeżdżę nim prawie dwa lata, 50/50 trasa-miasto. Jestem ogólnie z niego bardzo zadowolony i nie sprawiał mi większych kłopotów lub frustracji za to dużo frajdy z jazdy. Mimo iż to moje pierwsze auto to często jeździłem innymi autami, Honda bardzo pozytywnie wypadała na ich tle. Wysokoobrotowy silnik, niewielki o małej mocy sprawiał naprawdę dużo frajdy s jazdy, dzięki lekkiej budzie. Auto dawało wiele informacji zwrotnych co się dzieje z kołami i autem podczas każdy, świetna sprawa dla świeżego kierowcy.
4,4
~Hondzio
Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
Honda Civic VI
Jest to mój pierwszy samochód i nie żałuje tego zakupu, jak na takie małe auto w środku ma bardzo dużo miejsca chyba że wsiądzie do środka 5 facetów xD samochód jest dynamiczny i nie raz prosi się żeby dodać gazu, nawet moja wersja 90km jeśli jedziesz sam lub we 2 to się zbiera :) zrobiłem nim w rok 20 tys km i dotąd żadnej poważnej usterki, silnik jest super i nie do zajechania, stara dobra motoryzacja. Niestety jak to w Hondach rdza jest wszechobecna i to jest największym minusem auta, spalanie to ok. 8l benzyny głównie w mieście nie szalejąc z obrotami wiec trochę dużo jak dla mnie
Średnie spalanie dla Honda Civic VI Hatchback
6,2 – 9,0
l/100 km
5,7
l/100 km
7,6 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Hatchback 1.5 i 114KM 84kW
Honda Civic VI
Nie jeżdżę sportowo ani nie zamulam. W mieście bez korków - 7,5, z umiarkowanymi korkami - 8,5. W trasie potrafi spalić poniżej 6 l, gdzie spora część to autostradowa prędkość i można czasem przycisnąć. Naprawdę świetne wyniki, zwłaszcza w trasie z racji bardzo długiej skrzyni. Nie ma co jej dusić na niskich obrotach, bo do rozsądnego poziomu wyższe obroty nie równają się wcale wyższemu spalaniu. To, co znacznie podwyższa spalanie to jazda na krótkich dystansach, ten samochód tego nie lubi. Econo robi swoje, auto jeśli chodzi o spalanie idealne w trasy.
8,4
Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
Honda Civic VI
hondę mam już 4 lata, w tym czasie przejechałem 70tys wszystko na LPG, aktualny przebieg 280tys i podejrzewam że ok 100 cofnięte najtańsza sekwencja stag wtryski najtańsze valtek od 60tys wg gazowników do wymiany, honda zawsze jako drugie auto w domu jeździmy z żoną pół na pół, auto ciągle dostaje w palnik jestem pełen podziwu że nic się nie psuje, zaraz po za kupie wymieniłem przeguby i kiedyś tylko jeden raz świece filtr powietrza filtry LPG, olej 10w40 zawsze najtańszy lotos albo GM, wymieniany co ok 15-18tys po pierszych 5 tys trzeba dolać pół litra po kolejnych 5-6 tys może jeszcze z litr. przez te 70 tys nie wymieniłem nawet hamulców ani rozrządu - powszedni właściciel twierdził że zmieniał i uwierzyłem. niedawno byłem na przegladzie i wg diagnosty wszystko dalej OK byłem w szoku. mieszkam 10km od miasta jazda pół na pół mozna powiedziec miasto/trasa koła 14, minimalnego spalanie na długiej trasie podane przy przelotowych ok 120 nie miałem okazji nie jeżdze wolniej, na autostradzie przy 160 spaliła ok 12, mam założony kolektor wydechowy od d16z6 czyli 4-2-1 żeliwny i wywalony katalizator, bardzo dużo hamuje silnikiem zauważyłem że mi przy pałowaniu jeżeli tylko pozwalają warunki zmieniając biegi zwykle miedzy 4-6tys pali tyle co żonie która jezdzi 80-90 i nie przekracza 3 tys obrotów, auto ma u mnie dożywocie muszę w końcu zmienić rozrząd bo uwierzyłem poprzedniemu właścicielowi że wymieniał, w zimie pali z pół litra wiecej nie spalając przy tym prawie benzyny bo na lpg przełącza sie przy 18 stopniach, dzięki temu że w układzie chłodzenia jest ok 4 litry płynu przy minus 20 zajmuje to około minuty, rocznie przepalam benzyny może za 100 zł
8,6
Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
Honda Civic VI
Trasa 100 km wykonana w cyklu : Przejazd przez miasto 3 km - trasa 45 km - przejazd po mieście 4km - droga powrotna 45km - przejazd przez miasto 3km. W trakcie jazdy starałem się jak najszybciej osiągnąć prędkość, a następnie ją utrzymywać. Spalanie w przypadku takiej dynamicznej trasy wyniosło 8.3L / 100km

Usterki Honda Civic VI

Liczba wpisów: 68
Spadek obrotów
  • Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
  • silnik
Witam Od jakichś 2-tyg mam problem z moim samochodem. Problem polega na tym, że np. wciskam pedał gazu obroty dochodzą do +/- 3000 i nagle wskazówka nie idzie dalej, a wręcz trochę spada, czuję jakbym nie miał "mocy". Próbowałem też ruszać na wysokich obrotach ok. 4000( czego zwykle nie robię). Auto prawie w ogóle nie rusza. Oddałem samochód do mechanika. Ja podejrzewałem, że to coś z dopływem paliwa, ale mechanik to wykluczył. Wymienili też świece. Podłączyli do komputera i nic. Nie wiedzą co mu jest. Dodam, że nie mam instalacji gazowej i tankuje tylko na sprawdzoną benzynę. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają.
  • Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000
  • silnik
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły osiem razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów: - Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu. - Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło. - Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło. - Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą. Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po 20 km pękła [ta sama]. Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drżenie kierownicy podczas hamowania
  • Honda Civic VI Kombi 1.6 16V 116KM 85kW 1998-2000
  • układ hamulcowy
Umieszczam to w dziale gotowa diagnoza bo tylko taką opcję miałem do wyboru. Problem zaczął się całkiem niedawno. Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na nowe. Po jakimś czasie zaczęło się piszczenie klocków przy hamowaniu. Nie minęło więcej jak 2 - 3tyodnie i zaczęła przy hamowaniu drgać kierownica. Teraz na dłuższej trasie to przy hamowaniu drży nie tylko kierownica ale cała deska rozdzielcza. Podobno może to być wina kiepskich klocków. Czytałem , że wiele osób miało z tym problem ale nie znalazłem jakiegoś rozwiązania problemu. Jeżeli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać to proszę o kontakt. hardaway@o2.pl Wymiana tarcz i klocków.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 30
5,0
Hatchback 1.6 126KM 93kW
Honda Civic VI
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Zdecydowanie POLECAM choć sam nie byłem zwolennikiem gazu w samochodach!! Kupiłem Honde z instalacją w sumie przez przypadek, nie był to warunek konieczny zakupu - a nawet traktowałem taka instalacje w samochodzie sceptycznie. Jednak rozglądając się za wymarzonym samochodem którym to miała być TYLKO i WYŁĄCZNIE Honda Civic szóstej generacji jako trzydrzwiowy hatchback z...
3,0
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Honda Civic VI
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Ogólnie nie polecam tej sekwencyjnej instalacji, być może spowodowane jest to tym że, instalacja nie została do końca poprawnie zainstalowana. Mianowicie od samego początku były problemy z ustawieniem instalacji. Po dobrym rozgrzaniu silnik niby pracował normalnie ale w momencie np. wciśnięcia pedału gazu samochód ledwo co przyspieszał (co mogło być bardzo niebezpieczne)...
4,5
Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
Honda Civic VI
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Zdecydowanie POLECAM choć sam nie byłem zwolennikiem gazu w samochodach!! Kupiłem Honde z instalacją w sumie przez przypadek, nie był to warunek konieczny zakupu - a nawet traktowałem taka instalacje w samochodzie sceptycznie. Jednak rozglądając się za wymarzonym samochodem którym to miała być TYLKO i WYŁĄCZNIE Honda Civic szóstej generacji jako trzydrzwiowy hatchback z...
Honda Civic VI Hatchback