Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

asd, 11 lat temu
Silnik 1.4 i S 90KM 66kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 132 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 1,4cm -> 90 KM - dla mnie bomba
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : korozja tylnych nadkoli
Silnik : zużycie oleju
4,0
Całokształt
Jestem zadowolony z mojej Hani. Wygląd i osiągi są dla mnie bardzo zadowalające. Oczywiście każy znajdzie wiele plusów i minusów. Nie ma idealnego samochodu. Ja pozostane w przyszłości przy japończykach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik sprawuje się świetnie. Może jest to wynik porównania do mojego poprzedniego samochodu (golf3 1,4). Zrywny, elastyczny, szybko wchodzi na obroty, świetne przyspiesza z tak małej pojemności. Moje odczucia są tym bardziej zaskakujące, że mam podejrzenia cofnięcia licznika o jakieś drobne 100kkm. Hania przy jeździe powyżej 3kobr/s spala mi 0,5 l oleju na 1kkm - to bardzo dużo. Nie zamierzam remontować silnika bo to już nieekonomiczne
4,0
Skrzynia biegów
Czasem bieg wsteczny trzeba wrzucać na dwa razy. Reszta idealnie. W połączeniu z silnikiem świetnie zestrojona. Łatwo się przełącza jak to w japończykach.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się świetnie. Cudownie układa się w zakrętach bez nadmiernych przechyłów. Wspomaganie nie jest nadgorliwe - i dobrze. Jak po szynach.
Komfort
5,0
Widoczność
188cm wzrostu. Dla mnie idealnie. Nie przeszkadzają mi słupki przednie. Brak podziału szyby drzwi - ekstra. Przy parkowaniu zawsze zostaje zapas bezpieczeństwa mimo, że wydaje się "na styk". Bez zarzutu.
5,0
Ergonomia
Wszytko na miejscu i pod ręką poza... regulacją wysokości świateł ale to chyba tylko w moim modelu z wysokim podłokietnikiem. W/w regulacja znajduje się między dźwignią hamulca ręcznego a siedzeniem. Siedzisko przy łączeniu z oparciem jest dośc wąskie i trzeba się przyzwyczaić do trafiania z pasem bezpieczeństwa. Kieszeń na radio na odpowiedniej wysokości.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa ale wentylacja (wentylator) nie jest zbyt wydajna. Gdyby nie klimatyzacja odraszanie szyb byłoby kłopotliwe. Ogrzewanie tylnej szyby również działa z pewną zwłoką. W tym wypadku golf urywał głowę nawiewem. W moim modelu nie ma filtra pyłkowego (usuwałem liście z klimatyzacji). Zrobiłem prowizoryczny zabezpieczenie z wiskozy na podszybiu. Dużo dysz nawiewu i dobra regulacja kiernku
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodny ale dopiero po zajęciu miejsca. Wysokim osobom ciężko się wsiada - tym bardziej na tylną kanapę (3D). Jednak z tyłu jest zaskakująco dużo miejsca. Siedzania dzielone 50/50 łatwo się składają
3,0
Wyciszenie
Silnik słychać dobrze :) - głośno ale miło dla ucha. Czasem słychać jakieś zawirowanie powietrza przy uszczelkach przedniej szyby przy 100km/h (wymieniałem po kontakcie z kamieniem). Zlokalizowałem i usunąłem powód
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu kilka osób się skrzywi bo... założyłem podtlenek LPG. Z tego powodu 100km kosztuje mnie ok. 22zł i nie odczuwam żadnej różnicy poza tym w użytkowaniu pojazdu. Silnik i tak ma swoje lata więc nawet jeśli coś sie stanie to przez 30 tyś km zaoszczędziłem na jego wymianę. Na razie się na to nie zanosi. LPG 8/7 litra + Pb na rozgrzanie. (Golf 11,5 lpg)
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochody tej marki trzymają sie w cenie ale są tego warte. Dają dużo przyjemności z jazdy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mimo opini o niezawodności hondy mój egzemplarz mnie trochę zaskakuje ale możliwe, że powodem jest wiek i przebieg pojazdu. Naprawiłem wyrobione tworzywa mechanizmu wycieraczek (w czasie jazdy przestały działać). Zamarzł mechanizm centralnego zamka (zaśniedziały bębenek). Oczywiście robiłem reperaturki tylnych nadkoli - wszyscy to robili lub będą robić.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
c.d. wymieniłem lewe przeguby w odstępie 6 mcy (zew i wew), tłumik i czeka mnie wymiana tylnego zawieszenia ("cukierki" i pozostałe gumy itp - 1500zł). Silnik nie daje żadnych powodów do niepokoju poza... zużyciem 0,5 l oleju na 1kkm.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VI Hatchback