Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

asd, 9 lat temu
Silnik 1.4 i S 90KM 66kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 179 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Osiągi tak małego silnika są rewelacyjne. Przy jednostajnym przyspieszaniu przy 3tys obr samochód jeszcze dostaje więcej mocy jak przy włączeniu turbiny. Zawsze uciekniemy ze skrzyżowania.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Naprawa nadkoli
Przeniesienie napędu : Przeguby, łożyska
Inne : Nic
5,0
Całokształt
Jest to kontynuacja mojej oceny sprzed kilku lat (http://www.autocentrum.pl/oceny/honda/civic/vi/hatchback/silnik-benzynowy-1.4-i-s-90km-1995-2001/ocena-kierowcy-1674909826/). Honda była (bo już ją sprzedałem) moim ukochanym samochodem. Sylwetka, osiągi, bezawaryjność - tego porównywalne klasą i rocznikiem pojazdy mogą pozazdrościć. Na wspomnienie Civica do tej pory kręci mi się łezka w oku. Największy mankament to to, że już ich nie produkują. Jak każda rzecz - musi się zestarzeć choć Honda robi to z godnością i mniej widocznie niż inni konkurenci. Zmieniłem samochód na Mazde 323F BJ 1,6 (też LPG) głównie z powodu gabarytów bo już nie jeżdżę sam samochodem :) Pięć drzwi jest jednak wygodniejsze niż trzy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak na swoją pojemność (1,4cm 90KM) ma przyzwoite osiągi. Po przejechaniu 70tys km na LPG nie zauważyłem spadku mocy ani przyspieszenia. Jedno co mąciło moje uwielbienie to zużycie oleju przez cały czas użytkowania (10w40 Mobil - ok.1L/3tys.km). Możliwe, że miała zapieczone pierścienie zbierające olej bo przy dużym wysiłku zostawiał za sobą niewielka chmurkę. Słyszałem, że to przypadłość tego silnika. Nie wpływało to na osiągi i niezawodność (zawsze odpaliła).
5,0
Skrzynia biegów
Najlepsza skrzynka jaką obsługiwałem. W poprzednim Golfie - dzień do nocy... a obecna Mazda nie wybacza wszelkich pomyłek. W Civicu biegi można było wrzucać jednym palcem. W czasie użytkowania zmieniłem olej (wymagany hondowski). Poezja.
5,0
Układ jezdny
Civic trzyma się drogi jak przyklejony. Nie widzę powodu aby jeszcze obniżać zawieszenie. Na zakrętach można jeszcze dodać gazu :p. W mojej Hondzie z powodu wieku do wymiany nadawały się tylne "cukierki" ale nie zauważyłem jakiegoś niepożądanego zachowania na drodze.
Komfort
5,0
Widoczność
188cm wzrostu - widoczność doskonała mimo, że siedzi się nisko. Nie przeszkadzają słupki przednie ani tylne. Parkowanie bez najmniejszych problemów. Pochylona przednia szyba - widać sygnalizator stojąc pod nim na skrzyżowaniu ;)
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Przyzwyczaiłem się do regulacji wysokości świateł :). Włącznik mijania - drogowe w pokrętłach manetek - rewelacja. Pasy bezpieczeństwa trochę daleko bo słupek bryły 3D cofnięty do tyłu. Silnik dość upchnięty w komorze co utrudnia nieco dostęp np do żarówek reflektorów (z lewej strony trzeba podnieść zbiorniczek z płynem wspomagania). Wymiana oleju tylko w kanale bo filtr z tyłu silnika.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pośrednia między Golfem (bdb) a Mazdą(dst). Dużo wydajniejsza niż w moim kolejnym samochodzie ale klimatyzacja dawał radę z zaparowanymi szybami. Ukierunkowanie dysz nawiewu dla mnie idealne. Fajna opcja z centralnym nawiewem na desce rozdzielczej przełączanym między bezpośrednim wylotem na pasażerów a neutralnym w górę (klimatyzacja nie zaziębi nam gardła)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przedni rząd bez zastrzeżeń choć siedzenia mogłyby być trochę trwalsze i twardsze. Regulacja oparcia skokowa ale do przyjęcia. Drugi rząd do przewozu... powietrza. Gimnastyka aby zając miejsce z tyłu (fotel pasażera odjeżdża przy zwolnieniu blokady - kierowca tylko pochyla oparcie). Dłuższa podróż osób wysokich może skutkować trwałymi uszkodzeniami ciała. Można wybić sobie zęby kolanami.
3,0
Wyciszenie
Silnik nie należy do najcichszych. Przy 100km/h zaczyna przeszkadzać tym, którzy nie kochają Hondy jak ja. Wiaterek też trochę świszcze. Z czasem zaczęły dochodzić mnie również hałasy tapicerki szczególnie z tyłu kabiny. Wiek robi swoje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części tanie, rzadko wymieniane, duży wybór na rynku z powodu popularności modelu. Korzystałem raczej z zamienników i to co wymieniłem nie popsuło się za mojego użytkowania Hondy. Spalanie (LPG sekwencja) w miejskich korkach ok.10L a na trasie 7,5L. Wynik średni jak na ten rocznik ale też lepsze przyspieszenie. No i wspomniany olej ok.3L na 10kkm (65zł Mobil)
4,0
Stosunek jakość/cena
Koszty zakupu niewyeksploatowanego egzemplarza są dość wysokie ale warto zapłacić więcej i cieszyć się bezawaryjną jazdą. Doznania z podróży niezapomniane - bardziej cieszy droga niż dotarcie do celu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W każdym mechanicznym urządzeniu występują drobne awarie ale uważam, że w Hondzie zdarzają się one sporadycznie. Nigdy nie uniemożliwiły kontynuowania podróży. Drobne usterki raczej z powodu mechanicznej ingerencji użytkownika. Spalona żarówka podświetlająca manetki ogrzewania wymaga rozebrania całego kokpitu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniłem oba przeguby, oba tłumiki, oba łożyska kół tylnych, jedną końcówkę drążka, raz (poza wymianą przegubu) manszetę. Z powodu kolizji parkingowych innych ograniczonych kierowców często naprawiałem blacharkę. Naprawiałem rdzawe nadkola. Poza tym rdza dość rzadko występowała na moim egzemplarzu. Mazda wypada zdecydowanie gorzej.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,50 zł
8,0
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VI Hatchback