Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

KarolPele, 8 lat temu
Silnik 1.4 i S 90KM 66kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 325 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : totalnie bezawaryjny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : korozja
5,0
Całokształt
Auto totalnie niezawodne, proste w konstrukcji, tanie w utrzymaniu, świetnie toleruje gaz. Nie jest to klasa premium ale chyba nikt na to nie liczy. Jest to mały kompakt, z typowo "hondowskim temperamentem", może wyglądać bardzo ładnie jeżeli o niego zadbamy, daje jak na taki malutki silnik mnóstwo frajdy z jazdy, choć próżno szukać tu wygody i ciszy. Największym mankamentem hond z tamtych lat jest jak wiadomo korozja, więc polecam pamiętać, że im wcześniej się za rudą weźmiemy tym mniej będzie problemów. Podsumowując jeżeli ktoś kupuje tą hondę, ponieważ szuka po prostu bezawaryjnego, taniego w eksploatacji auta to się na pewno nie zawiedzie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Posiadałem Civica z silnikiem D14a4 czyli pojemność 1.4 o mocy 90km z założonym "podtlenkiem lpg" który to miał już 9 lat. Nie spotkała mnie w tym wypadku nigdy żadna niemiła niespodzianka, silnik totalnie bezobsługowy poza koniecznością wymiany oleju i rozrządu. To jeżeli chodzi o awaryjność a raczej jej brak. W kwestii dynamiki, musimy mieć świadomość, że to tylko 90 koni, jeżeli się o tym pamięta to silnik daje rade chociaż przyspiesza dopiero powyżej 4000rpm - typowo Hondowska charakterystyka.
4,0
Skrzynia biegów
Zdarzało mi się, że wsteczny wyskoczył i trzeba było wrzucić ponownie, ale nie było to notoryczne poza tym mój egzemplarz pochodził z roku 97 swoje wyjeździł, a poza takim jedynym rzadko zdarzającym się incydentem nie działo się nic złego. Poprawnie, ale bez szału stąd 4/5.
4,0
Układ jezdny
Miałem w swoim egzemplarzu wymienione gumy w zawieszeniu, ważone koła, ustawioną zbieżność i prowadziło się bardzo dobrze, choć nie perfekcyjnie, układ kierowniczy jest troszkę miękki, ale chyba nikt nie spodziewa się typowo sportowej charakterystyki, po seryjnym civicu.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam się tutaj do czego przyczepić, uważam, że doskonała widoczność, ponieważ nie wiem czego więcej mógłbym się tutaj spodziewać.
4,0
Ergonomia
Nie ma tragedii oraz szaleństwa 4/5.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W tym temacie nie ma szaleństw, raczej trzeba sporo czekać żeby wnętrze się zagrzało, poza tym za ustawianie temperatury nawiewu odpowiedzialny jest totalnie manualny suwak który ciągnie linkę za deską rozdzielczą, ten system jest średnio wygodny i precyzyjny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miałem ocenić 3/5 ale trzeba przecież być świadomym, że jest to auto malutkie więc jak na te gabaryty mamy dobrą ilość miejsca. Lepiej w tym wypadku jest z przodu niż z tyłu chociaż przypominam, że jest to mały kompakt. Przyzwyczaić trzeba się również do siedzenia na tak niskim poziomie.
3,0
Wyciszenie
Kwestia oswojenia i nie ma w tym temacie tragedii ale na pewno nie oceniłbym wyciszenia Civica tej generacji na dobre. Słychać silnik, układ wydechowy, opony oraz błoto itp obijające się o nadkola. Niektórzy fundują sobie dodatkowe maty wyciszające. W środku elementy są porządne ale nie należą do najcichszych, na nierównej drodze to po prostu hałasuje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik bezawaryjny, części moim zdaniem tanie jak barszcz jeżeli chodzi o mechanikę czy sprawy wizualne. Poza tym rzadko zdarza się coś tutaj naprawiać. Do tego w moim przypadku jazda na gazie w 90% po mieście i to często na krótkich odcinkach z zimnym silnikiem skutkowała spalaniem 10l/100km gazu! Dłuższe trasy oraz wyjazd z miasta skutkować będzie lepszym wynikiem. Podsumowując, uważam, że jest świetnie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakość/cena jest tutaj według mnie bardzo dobry, trzeba mieć na uwadze, że od klasy premium to auto odstaje, nie jest komfortowe i ciche ale... jest bezawaryjne, bo to o to tutaj chodzi. Nigdy mnie nie zawiodło. Zaniżyłem ocenę do 4/5 ze względu na korozję. Rdza kocha te auta i nie jednokrotnie generuje to jakieś koszty.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówki w kokpicie wymieniłem na paski led, w panelu ogrzewania pękł jeden plastik trzeba było skleić żeby linka ciągnęła jak trzeba. W zasadzie to nie kojarzę innych rzeczy które by mi doskwierały.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trzeba się jedynie liczyć z korozją, doglądać, dbać i konserwować. W kwestii mechaniki totalnie bezawaryjnie!

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,50 zł
8,0
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VI Hatchback