Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

bardamu@op.pl, 14 lat temu
Silnik 1.8 16V 170KM 125kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VI Hatchback 1.8 16V 170KM 125kW 1997-2001 - Oceń swoje auto
3,62
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : A właściwie to, że ma dwa silniki. Jeden cichy, komfortowy, przyjemny dla ucha i drugi, rasowo brzmiący, potężnej mocy, o którym (nie przekraczając 5 tyś obrotów) można w ogóle nie wiedzieć. No i świetne nagłośnienie(cd)!
4,0
Całokształt
Fascynujące auto, ale wykorzystanie pełnej mocy mało praktyczne. Auto dla cichociemnych, którzy nie lubią się obnosić ze swoją mocą i potencjałem. Można natomiast nie jednego zaskoczyć, zwłaszcza chłopców w podrasowanych pseudosportowych autach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik niesamowity, dlatego cena samochodu jest jeszcze raz taka jak wersji 1.4. Wspaniała elastyczność, przy normalnej jeździe piątkę włączam przy 45 km/h. Przyspieszenie: 1-60, 2-110, 3-160, 4-200, 5-nie sprawdzałem. Jednak odnoszę wrażenie (może mylne) że w dwie, trzy osoby moc znacząco spada :(. Jak ktoś nie znałby specyfiki tego silnika, to mógłby zapytać gdzie te 170 km? bo np. przyspieszając na 5 biegu od 90 km/h to jest normalne auto. Ale jak załączy v-tec to faktycznie człowiek zaczyna się cieszyć jak dziecko, albo śmiać jak półgłówek. Normalnie banan na gębie! Mimo tych niewątpliwych zalet coraz częściej myślę, że chyba lepiej zainwestować w mocnego diesla. Ma się wtedy podobnego kopa, ale z tą znaczącą różnicą, że na zawołanie, bez hałasu i żyłowania silnika, a spala się parę litrów mniej. Ja, swoim vti, żeby wycisnąć z niego całą moc muszę rozkręcać go na wysokie obroty, co jest czasochłonne, głośne i niepraktyczne. Dieslem mam ten sam efekt bez wspomnianych utrudnień. Raz jechałem w trasie za Zafirą w 150 koni w dieslu(mam nadzieję, że nie 120) i żeby za nim nadążyć, musiałem trzymać cały czas v-tec, nie mówiąc o wyprzedzeniu. Pewnie na autostradzie nie miał by szans, ale w normalnych warunkach drogowych znacznie przyjemniej i skuteczniej śmigać dieslem. Także reasumując auto bardziej dla młodych ludzi, których kręci hałaśliwość i dźwięk piły tarczowej.
4,0
Skrzynia biegów
mam problemy z jedynką, ale może to kwestia zużytego sprzęgła, poza tym bez zastrzeżeń. Aha, doskwiera brak 6 biegu, bo obroty ma z natury bardzo wysokie.
4,0
Układ jezdny
jest ok, ale bez rewelacji
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
przyzwoicie
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
beznadziejnie, zimą marznę, wentylacja słabiutka, klimy nie testowałem, po wyjęciu filtru przeciwpyłkowego trochę lepiej, ale śfiszcze przy przyspieszaniu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest ok
3,0
Wyciszenie
przyjemnie jest na niskich obrotach cicho jak w aucie wyższej klasy. Niestety od 3 do 5 tyś. obrotów jak się depnie to jest źle - głośno i nieprzyjemnie i bez efektu, no i od 5 tyś w zwyż jest bajka, poezja, czy co tam jeszcze. Ale powtarzam, jest to niepraktyczne, gdyż używanie v-teca w mieście jest zapewne irytujące dla przechodniów, dlatego staram się używać go tylko w trasie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przyzwoicie. w mieście 11, na trasie 7,5. Średnio ok 9 litrów. Spadło po wymianie filtrów, świec i regulacji zaworów. Polecam!
3,0
Stosunek jakość/cena
wart jest swojej ceny, gdyż civic 1.4 90km i 1.8 vti 169km to dwa różne samochody, kompletnie nieporównywalne
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wymieniłem już parę rzeczy, ale psują się głównie drobiazgi, luzy i stuki w zawieszeniu,sprzęgło
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VI Hatchback