Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VII Sedan

Pablo, 3 lata temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Honda Civic VII Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
3,36
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Recencję piszę z perspektywy posiadania 3 lat, 120 tys. km i 196 cm wzrostu: -Typowy stary Japończyk - zdecydowanie nie nadaje się dla wysokiej osoby - jest zbyt ciasny. Fotele są za małe, zbyt twarde, nie ma podparcia ud - siedzimy w zasadzie na samych pośladkach. Fotel ma za mały zakres regulacji, nie da się bardziej odsunąć do tyłu, brak podparcia lędźwiowego. Zmieniałem na fotele z BMW 3, Toyoty Auris- Nie pomogły w poprawie komfortu pomimo że jeździłem tymi autami i było super. Bardzo bolą plecy, w szczególności odcinek lędźwiowy; -Kierownica regulowana tylko w jednej płaszczyźnie - góra-dół. Bardzo brakuje regulacji od-do siebie. - Brak podłokietnika w konsoi środkowej (w wersjach europejskich), można dołożyć do fotela z Hondy CRV, podłokietnik w boczku drzwi jest mega twardy; -Pomimo że do auta wsiada się nisko, to pozycja za kierownicą jest zbyt wysoka - wrażenie jakby deska rozdzielcza była na wysokości kolan. Nad głową jeszcze sporo miejsca (mam 196 cm), ciężko znaleźć dobrą pozycję za kierownicą; -Pedały umieszczone są zbyt wysoko i za blisko kierowcy, bardzo dyskomfortowe gdy np. chcemy zmienić bieg i musimy wysoko unosić nogę z podstopnicy do pedału sprzęgła. Dodatkowo warto wspomnieć o pedale gazu, a konkretnie jego połączeniu z przepustnicą (za pomocą linku na całej długości) - przepustnica brudzi się nagarem, trzeba czyścić ją przy każdej inspekcji olejowej ponieważ . Zabrudzenie powoduje to, iż przepustnica działa z wyczuwalnym oporem na pedale co skutkuje promieniującym bólem nogi niemal do karku, -Minusem jest ryglowanie/odryglowanie drzwi - gdy zamykamy od środka podczas podróży, to wysiadając trzeba odblokować ryglem w drzwiach - pociągnięcie za klamkę wewnątrz nie otwiera zamka. -Kolejną doskwierającą rzeczą jest brak możliwości otwarcia klapy bagażnika z zewnątrz (można jedynie kluczykiem w zamku, nie ma klamki/przycisku zwalniającego zamek od zewnątrz). -Blacha i lakier są bardzo cienkie i miękkie - gdy podstawimy lewarek pod podłużnicę, to wgina się. Pomimo garażowania i dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego występują wykwity na progach i tylnych błotnikach. Dodatkowo rude naloty pojawiają się na blasze wewnątrz samochodu. -Kiepskie wygłuszenie kabiny - akceptowalnie jest do około 120 kmh (w normlalnych warunkach pogodowych) - powyżej ciężko zebrać myśli. Gdy jest mokro, pada deszcz, to głośno jest już przy 80km/h. Aby zobrazować mizerne wygłuszenie - podczas hamowania słychać dosyć wyraźnie tarcie przednich tarcz o klocki. Wszystkie drzwi i podłogę wygłuszyłem matami i pianką. Nie przyniosło to jednak żadnego rezultatu. -Układ hamulcowy - z przodu tarcze z tyłu bębny, niestety z każdym kilogramem/pasażerem na pokładzie czuć spadek efektywności hamowania, wrażenie jakby hamował sam przód auta (przeglądy przechodzi wzorowo), przy przebiegu 250 tys. km wymieniane 3 razy tarcze i klocki, bębny nie wymagały interwencji; -Skrzynia biegów jest bardzo krótka (same biegi wchodzą precyzyjnie i gładko, przy 110 tys. km wymieniono synchronizatory) - brakuje 6 biegu lub dłuższych przełożeń - przy licznikowych 130 kmh mamy 4 tys. obrotów. Doskwiera to podczas jazdy autostradami - przy 160kmh mamy nieco ponad 5 tys .obrotów, spalanie wtedy oscyluje w granicach 12-13 l lpg. Jazda do 100 kmh na trasie to około 7,6 l - przy 100 kmh mamy równe 3 tys. obrotów. Lepszą opcją byłaby skrzynia automatyczna niedostępna na polskim rynku - tam przy 160 kmh mamy 4 tys. obrotów. -Silnik posiada słabszą wersję- VTEC-e, kręci się tylko do 6,5 tys. obrotów. Przy przebiegu 180 tys. km musiałem wykonać remont silnika - wyrzucało płyn chłodniczy i konsumował ogromne ilości oleju (podczas normalnej jazdy około 1,5 l na 10 tys. km, jeżdżąc po autostradach aż 3 litry na 10 tys. km). Po naprawie wszystko ok i pod maskę zaglądam tylko przy wymianie oleju. -Promień skrętu - wymaga przyzwyczajenia w ruchu miejskim - trzeba sporo nakręcić się kierownicą. Elektroniczne wspomaganie nie nadąża gdy szybko obracamy kierownicą - wrażenie jakby go nie było. -Klimatyzacja - z racji małego parownika nie jest wydajna. Podczas dużych upałów nie radzi sobie z wychłodzeniem wnętrza kabiny nawet gdy samochód nie stał na słońcu - aby to zobrazować - ręka na kierownicy przy nawiewie jest niemal skostniała od zimna podczas gdy z czoła kapie Nam pot, -szyby - nie spotkałem się jeszcze z tak miękkim "szkłem" - nie wiem dlaczego, ale boczne szyby są bardzo porysowane - myję auta "Karcherem" lub same szyby ręcznikiem papierowym z płynem, nigdy na myjniach automatycznych ze szczotkami; -Układ elektryczne, a raczej zapotrzebowanie na prąd i wydajność alternatora - w momencie gdy zamykamy szyby, załącza się klimatyzacja bądź wentylator chłodnicy - lekko spadają obroty i delikatnie przygasają światła. Drugim minusem jest to, że w momencie gdy wyjmiemy kluczym, zanika zasilanie w całym samochodzie - bardzo zauważalne jest to w momencie gdy np zaparkowaliśmy, włączył się wentylator chłodnicy i gasimy silnik - wtedy wszystko wyłącza się, podczas gdy u konkurencji wentylator pracuje do momentu ostudzenia chłodnicy. -Olbrzymim plusem jest atrakcyjny wygląd i to że rzadko spotkamy taki samochód na ulicy. Pomimo wieku auto wygląda jakby wyjechało z salonu. Główny konkurent Corolla e12 jest o wiele bardziej przemyślana i funkcjonalna, jednak jak dla mnie brzydsza. Z tego segmentu bardziej praktycznym jednak pospolitym wyborem jest Golf/Jetta ew. Focus. Rekapitulując czego najbardziej brakuje w aucie: pełnej regulacji kierownicy, komfortowych foteli, wydajnej klimatyzacji oraz najważniejsze - wygłuszenia.Tak więc jeżeli nie jesteś wysoką osobą, nie jeżdzącą często drogami szybkiego ruchu, to Civic VII sedan jest bardzo dobrym wyborem- koszty eksploatacji, ubezpieczenia, paliwa są na niskim poziomie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnikowo brakuje wigoru, trzeba wysoko "kręcić"
3,0
Skrzynia biegów
Zdecydowanie za krótkie przełożenia / brak 6-go biegu
5,0
Układ jezdny
Nawet przy wysokich prędkościach trzyma się nawierzchni jak "przyklejona"
1,0
Karoseria
Cienka blacha, łapiąca ogniska korozji pomimo dodatkowej konserwacji
Komfort
5,0
Widoczność
duże szyby
2,0
Ergonomia
Brak rozwiązań "simply clever"
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Za mała wydaJność klimatyzacji
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód zbyt "ciasny" dla wysokich ludzi, mega pojemny bagażnik
1,0
Wyciszenie
Kiepskie wygłuszenie kabiny, odczuwalne szumy powietrza, hałas opon i silnika
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie koszty eksploatacji pod warunkiem że trafimy na zadbany/wyremontowany silnik i skrzynię biegów
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak drobych usterek
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawsze dojedzie do celu, tylko raz wymagana była laweta jak poddał się czujnik położenia wałka rozrządu. Trzeba uważać na UPG - forum twierdzi że jest to naprawa eksploatacyjna

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Civic VII

Liczba wpisów: 49

Honda Civic VII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Civic VII Sedan