Szukaj

Informacje o Honda Civic VII Sedan

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nie przypominająca w niczym swoich poprzedników, zmieniona stylistycznie, nie do poznania siódma generacja Hondy Civic zadebiutowała na rynku w 2001 r. Krótki przód auta oraz znacznie wyższa i węższa karoseria sprawiły, że auto oddaliło się znacznie od wcześniej utrwalonego, sportowego charakteru, nawiązując kształtami raczej do rodzinnego minivana. Model przeszedł face-lifting w roku 2004, a rok później zakończono jego produkcję.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz

Honda Civic VII Sedan – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4458 mm
Szerokość 1715 mm
Wysokość 1440 mm
Rozstaw osi 2620 mm
Rozstaw kół - przód 1468 mm
Rozstaw kół - tył 1469 mm
Zwis przedni 826 mm
Zwis tylny 1012 mm
Prześwit 150 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 990 mm
Długość siedziska przedniego 505 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 915 mm
Długość siedziska tylnego 475 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1865 mm
Całkowita szerokość wnętrza kabiny 1380 mm
Całkowita wysokość wnętrza kabiny 1170 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 450 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Warto13
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Honda Civic VII
Szczerze spodziewałem się, że Civic 7 generacji zagości w moim garażu, po tym jak przez 4 lata jeździłem 6-tką. Czy jestem fanem marki? Być może. Czy jestem subiektywny? Być może. Czy polecam Honde Civic 7 generacji w sedanie? Zdecydowanie. Za kwotę do tych 12 obecnie tysięcy i w tym roczniku nie jestem w stanie wskazać lepiej wyglądającego i przede wszystkim bardziej bezawaryjnego auta. Głównie z tych powodów Civica nie zamierzam się pozbywać, po prostu opłaca mi się wydawać na niego 300zł/miesiecznie na benzyne i raz do roku ubezpieczenie + oleje,filtry itp.
3,8
~marek
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Honda Civic VII
Postaram się napisać obiektywnie o tym autku parę słów.Nie jestem fanatykiem hondy (jak mam wrażenie część piszących) ani w sumie żadnej innej marki.Od zawsze u nas w domu auta traktowało się uzytkowo bez wiekszych emocji...Honda to auto Ojca w rodzinie jeszcze Panda I żony,Clio z 2009 córki, i mój służbowy Pasek.Cóz Honda kupiona jako nowa i traktowane z należytm szacunkiem.Po latach eksploatacji wygląda to tak.Plastiki marne,po prostu tandetne jak z innej epoki+ dziwny materiał,spasowane tak sobie ,kolory beżo-bronzy wraz ze złotawym kolorem karoserii sprawia wrazenie auta dla starszego pana w kapeluszu -ale to kwestia gustu,Ojcu wpadło w oko i stąd zakup.Jakość spasowania przecietna,wystrójj wnętrza typowo jakoński skromny taki powiedzmy jak stara korea.Siedzi sie trochę jak na taborecie (miałem Focusa I -bardzo podobnie) ale wygodnie,miejsca dużo,bagaznik płytki nieustawny za bardzo.Skrzynia biegów precyzyjna ciut za krótkie biegi i niestety brak 6tki przy tym spasowaniu skrzyni jest dokuczliwy w trasie.Karoseria rdzewieje niepostrzezenie ale konsekwentnie i nie ma na to rady,trwałośc tylko teoretyczna bo pokazała sie perforacja (auto bezwypadkowe) i co zostanie sam silnik? Hm...Silnik bieże olej ,podobno tak ma mieć,fakt że bieże od lat i nic sie nie dzieje - bywa ze i litr na 10tys trzeba dolać -tego nie widze w pozostałych autach i troche mnei to mierzi...Sprawnie napędza auto,to chyba najmocniejszy punkt Hondy.Często opinie pisza o tych silnikach teoretycy , ze wiertarka,wysokoobrotowe - a to obiegowe opinie.W focusie silnik 1,6 miał w zasadzie taką sama wg mnie dynamike i charakterystyke pracy a nikt o tym nie wspomina że to wysokoobrotowa konstrukcja yamachy...O Hondzie pisza prawie wszyscy a to nic niezwykłego.W jeździe przeszkadza gumowe i nieprecyzyjne wspomaganie,nei pomaga zmiana opon na inne profile.Przez okres uzytkowania awaryjnosc na normalnym poziomie czyli w zasadzie co 10tys cos jest do zerkniecia poprawienia a poz tym cisza ale dodam że Panada 1,1 54km prawie równolatka hondy tez tak funkcjonuje,nie widze żadnej róznicy w eksploatacji -oba po prostu jeżdza prawie bezawaryjnie.Clio nieco młodsze podobnie.Mysle ze to nasze podejscie -co 10tys km zmiana oleju,filtrów i co tam trzeba.Miedzy zmianami wszystko gra.Nawet Clio 2009 1,5dci niby tykajaca bomba zbliża sie do 300tys i nic....Honda cóż....Dla mnie przeciętniak,lepiej śmiga clio a diesel,ciągnie lepiej od dołu,mniej pali...Honda zostanie z nami do konca swoich dni pewnie,za serce nie chwyta,to taka dziadkowa generacja (seria viii wróciła dzieki bogu na własciwe tory w sensie wyglądu) pozera bezemocyjnie kilometry,nie ma powodu narzekać,nie ma powodu sprzedawac bo auto poprawne.
4,9
~DominikP
Sedan 1.3 IMA 83KM 61kW
Honda Civic VII
Pisałem wcześniej ocenę z 7 miesięcy użytkowania. Teraz piszę po 3 latach użytkowania. Nadal jest to samochód niezawodny na którym zawsze mogę polegać. Wymienione w tym czasie : 2 żarówki mijania (od nowości nie wymieniane), tarcze i klocki hamulcowe (stare od nowości), gumy i łączniki stabilizatorów (tył), akumulator (stary był yuasa od nowości czyli 13 letni) i 2 komplety opon. Tyle nie licząc płynów. Oprócz wymian trzeba było rozwiązać problem z kontrolką IMA (pojawiła się przy ok 120 000km). Zakupiłem w necie w USA ładowarkę do konserwacji baterii a teraz musiałem dać do naprawy dmuchawę chłodzenia baterii. Kontrolka już się nie zapala. Przy odnowionej dzięki temu baterii samochód jest zrywniejszy i łatwo zamielić kołami przy ruszaniu. Rekord spalania przy ekstremalnym ecodrivingu to 3.4 L/100km (błąd pomiaru komputera max 0.3L/100km). Maksymalne spalanie na autostradzie przy maksymalnych prędkościach to 6.5L/100km w lato a w zimę po mieście (odcinki kilka km) max 10L/100km (mrozy). Zwykle w lato pali średnio 5.6 a w zimę 6.5 (50% miasto).
Średnie spalanie dla Honda Civic VII Sedan
5,5 – 7,2
l/100 km
8,3 – 8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Honda Civic VII
Auto dynamiczne ale czuć, że czasem brak mu momentu obrotowego. Generalnie jestem bardzo zadowolony z niego. W trasie oszczędne w mieście w korkach już nie. Podobnie przy średnim natężeniu gdzie chce się szybko wejść na obroty. Generalnie spalanie mogę powiedzieć, że jest niższe niż w Hyundai Getz 1.1 i dużo niższe niż w Chevrolet Lacetti 1.4 czy 1.6. Jednak stawia pod znakiem zapytania zakładanie gazowni. Moim zdaniem LPG da oszczedność na paliwie ale w przypadku Vteca się boję. Mozna wstawić taką, która doda 10% mieszanki benzyny do LPG celem ochrony silnika, ale czy wtedy odczucie na stacji benzynowej będzie miało większy sens? Ogólnie mogę powiedzieć, że starannie wykonane, pojemny bagażnik, wózek z gondolą oraz kilka drobiazgów mieści się w zupełności. Mankamentem może być sam układ jezdny - Chev lacetti mimo wszystko lepiej klei się drogi - zwłaszcza w zakrętach mniej przechyłu czuć oraz ma dużo wygodniejszy fotel kierowcy. Jednak to civic daje wiecej fanu i niezawodności przy trasach po paręset czy kilka tyś km za jednym rzutem. Niestety drugim mankamentem jest wyciszenie, które jest kiepskie. Słychać cały asfalt na tylnym siedzeniu a z przodu słychać szum od przednich kół. Uwielbiam hondy ale VII chyba troszkę gorzej wypada niż VI. Nie mniej jednak nie zamienie jej na inne auto - no chyba że Honda ale IX lub CRV 2016 :)
7,6
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Honda Civic VII
W trasie wychodzi właściwie zawsze 6,9 litra (np. na trasie Katowice - Wiedeń, albo Katowice - Warszawa, przy prędkości zgodnej z przepisami z tolerancją +10%). A w cyklu mieszanym ok. 7 przy trasach typu Katowice - Gliwice DTŚ-ką, i bliżej 8, gdy pojawia się więcej jazdy po mieście. Rekordowe 8,4 litra spaliłem na letnich, starszych oponach w lipcu, przy używaniu klimatyzacji, jeżdżąc głównie po mieście. Tak jak wcześniej wspomniałem, jeżdżę z tolerancją +10% do dozwolonej prędkości, przy przyspieszaniu często zmieniam bieg między 3k a 4k obr/min, czasem dla zabawy zdarzy się powyżej 4k. Jadąc stałą jadę na jak najwyższym biegu bez przeciążania silnika i tak żeby jak najmniej trzeba było otwierać przepustnicę. Często hamuję silnikiem. Należy mieć jeszcze na uwadze, że w tym aucie, na 5 biegu, 3k obr/min osiąga się już przy niecałych 100 km/h, 4k obr/min przy 130 km/h i 5k obr/min przy 160 km/h. Nie sądzę jednak, żeby powodowało to jakieś ogromne spalanie. Aby utrzymać prędkość 140 km/h pedał gazu wystarczy że jest wciśnięty do 15-20% maksymalnego wciśnięcia. Przy 160 km/h to jakieś 35-40%. Przekłamanie prędkości przy oponach R14 jest spore - licznik zawyża o 5 km/h przy 100 km/h i o 10 km/h przy 180 km/h.
7,8
Sedan 1.4 i 16V 90KM 66kW
Honda Civic VII
Tu wielka porażka. Sprawdziłem wszystkie możliwe cykle. Sam cykl miejski przy bardzo delikatnej jeździe - 9 litrów. Cykl mieszany pół na pół - 7,5 litra. Sama trasa - około 6,5 litra. Dla mnie rozczarowanie. Wyniki na ten silnik powiny być co najmniej o litr mniejsze. W jednorazowe trasy poniżej 8 kilometrów nie nadaje się. Zresztą sami to przyznają w instrukcji. Ja ma do pracy w jedną stronę 5 kilometrów i 6 świateł. Prznajmniej zimą, miałem wrażenie, że samo odpalenie silnika powoduję, że wskaźnik poziomu paliwa gwałtownie przesuwa się o 1/4 kreski w dół.

Usterki Honda Civic VII

Liczba wpisów: 41
Stukanie podczas jazdy
  • Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005
  • inne
  • 270 tys. km
Podczas jazdy słychać rytmiczne stukanie z przodu samochodu nasilające się wraz z prędkością. Stukanie jest odczuwalne w formie wibracji podłogi, a teraz najlepsze, stojąc w miejscu na luzie i gazując do 4000 obrotów nic się nie dzieje, a podczas jazdy stukanie zmniejsza się w okolicy 2000 obrotów, a zanika całkowicie przy 2000 obrotach jadąc pod górkę, albo przyspieszając - pedał gazu musi być wciśnięty. Ktoś ma pomysł co to jest, samochód i tak idzie do mechanika bo stukanie jest bardzo głośne, ale jestem ciekaw opinii internetów
Oczekuje na rozwiązanie
Szuranie, chrupanie,
  • Honda Civic VII Hatchback 1.7 CTDI 100KM 74kW 2001-2005
  • silnik
witam mam taki problem przy obrotach 1,5-2 tys/obr. slychac szuranie, chrupanie dość głośno nie zawsze, szczegolnie mocno przy puszczaniu gazu na biegu jałowym i po przejechaniu 1km na zimnym silniku i w zimie, jak jest cieplo to objawy sa znacznie mniejsze, potem hałas jest mniej wiecej stały, w silniku zostało prawie wszystko wymienione: rozrząd, pompa wody, rolki, alternator, turbosprezarka, dzwieki nadal są bez zmian, prosze o porade osób które mialy te same objawy w tym silniku. 1.7 CTDI civic 2004 nie wiem
Problem rozwiązany
3 komentarze
Drgania na układzie kierowniczym.
  • Honda Civic VII
  • układ kierowniczy
Mam problem, podczas dodawania gazu na jałowym biegu czuje na kierownicy oraz troche na fotelu i podłodze drgania,które wraz z dodawaniem gazu sa więcej wyczuwalne.Kolejna dziwna sprawa to podczas puszczenia pedału gazu obroty na okolo 3 sekundy zatrzymuja sie na 1100 obrotach a nastepnie wracaja do 800.Czasami podczas postoju np. na sygnalizacji spadaja gwałtownie obroty do 600 (co czuc na fotelu)i po chwili wszystko wraca do normy.Czy jakis doswiadczony mechanik hondy moze mi odpowiedziec co mam zrobic z tym fantem?Bede bardzo wdzięczny!!! niewiadoma
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Honda Civic VII Sedan