Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 3d

Ufo, 3 lata temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 116 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic VIII Hatchback 3d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,43
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo lubię dźwięk silnika i nawet w wersji 140 konnej ma ładny dźwięk dając frajdę z jazdy. Konkurencja często jest lepiej wyciszona albo ma cichszy silnik. Wszystko zależy od preferencji, dla mnie ten silnik to super sprawa.
Inne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Skrzypiący pedał sprzęgła.
5,0
Całokształt
Daję pięć gwiazdek dlatego że akceptuje wszystkie wady tego auta jeżdżę dopiero od roku i na chwilę obecną jestem mega usatysfakcjonowany całokształtem.
Wrażenia
5,0
Silnik
To jest najlepszy element w tym aucie, silnik ma 140 koni a w cyklu mieszanym z ostatnich 900 kilometrów mam spalania 7,6l. Mułowaty na niskich obrotach ale to dla mnie zaleta, ponieważ nie kusi do ryzykownej jazdy i pozwala jechać spokojnie. Żeby mieć trochę wrażeń i frajdy trzeba cisnąć powyżej 4k obrotów, wiadomo pali wtedy więcej.
4,0
Skrzynia biegów
Być może to tylko mój egzemplarz, ale nie mam wrażenie że pod tym względem mogło być lepiej. Czasami dyskomfort przy wrzucaniu dwójki występował natomiast po wymianie oleju w skrzyni sytuacja chyba uległa poprawie. Wiem że to nie nowe auto ale skrzynia mnie osobiście nie zachwyciła.
5,0
Układ jezdny
Tutaj z całą pewnością mogę dać pięć gwiazdek. Honda jest moim autem na codzień a nie na tor. W codziennych warunkach auto trzyma się drogi świetnie i czuć że możemy w nim więcej jak przeciętny uczestnik drogi. Prowadzi się bardzo pewnie a kierownica nie lata luzem więc wystarczą tylko delikatne ruchy kierownicą by np. Zmienić pas.
4,0
Karoseria
No cóż auto nowe nie jest więc od strony technicznej ma odpryski. Od strony wizualnej przyznam sie że na początku nie podobał mi się tył auta jednak z czasem naprawdę polubiłem te keształty.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedyny mankament to widoczność przez tylną szybę a zatem i lusterko wsteczne. Mi osobiście to nie przeszkadza ale wiem że może to być problematyczne i dlatego daje cztery gwiazdki. Plusem słabej widoczności do tyłu jest słabsze oślepianie przez kierowców za nami. Duże lusterka boczne niwelują problemy z widocznością do tyłu bo są na tyle duże że w większości przypadków zmiana pasa czy orientacja na drodze nie będzie najmniejszym kłopotem. Do parkowania polecałbym jednak czujniki parkowania potrafią być przydatne. Martwa strefa w tym aucie jest bardzo mała.
5,0
Ergonomia
Dam pięć gwiazdek. Totalnie nie mam problemu z tym że trzeba przekręcić kluczyk i odpalać guzikiem. Guzik jest przydatny gdy auto zgaśnie np. Na światłach wtedy szybko go klikamy i od razu odpala. Gdy ktoś jeździ autami niemieckimi albo porównuje Hondę do aut z tamtych lat ergonomia może wydawać się zbyt dziwna i przekombinowana. Auto jest proste w obsłudze nawiewy i klimę ogarniamy jednym pokrętłem a radiem sterujemy z kierownicy, także większość przycisków na prawo od kierownicy jest rzadko używana. Mi bardzo pasuje że wszystko jest blisko kierownicy i nie trzeba odwracać wzroku od drogi żeby coś zmienić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Minusik za nawiew na przednią szybę najpierw odmraża część po stronie pasażera gdy zaparuje... Auto w zimę dosyć szybko zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem. Ogrzewanie foteli sprawdza się choć tutaj trzeba odczekać chwile żeby poczuć działanie (Ok. 5 min) . Guzik do odparowania szyb działa sprawnie poza mankamentem wypisanym na początku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca mogłoby być dwa cm więcej nad głową kierowcy, nie powoduje to jednak większego dyskomfortu da się swobodnie jeździć. Na tylnej kanapie spokojnie przewieziemy dwóch dorosłych pasażerów nawet w wersji 3 drzwiowej.
4,0
Wyciszenie
Przy prędkościach powyżej zaczyna być głośno co jest zarówno plusem jak i minusem. Plusem bo ten drący się silnik potęguje wrażenia z szybkiej jazdy ale minusem kiedy chcemy jechać 140 km/h w długą trasę, wtedy radio jest bardzo pomocne. Do prędkości 120 km/h hałas w aucie jest jak najbardziej akceptowalny, da się swobodnie rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na chwilę obecną koszty utrzymania to paliwo, ubezpieczenie, wymiana żarówek czy oleju. Akceptowalne koszta utrzymania jeśli się auta nie piłuje.
4,0
Stosunek jakość/cena
Na pewno auto warte polecenia, jednak jak na swój wiek kosztuje więcej od konkurencji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie tylko bieżący serwis zgodnie z zaleceniami producenta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VIII Hatchback 3d