To nie jest najlepszy kompakt na świecie. Ale dla sprawiedliwości - nie ma takiego auta - rzeczy przemijają, a czas nigdy się nie zatrzymuje, świat motrycacyjny zmienia się dynamicznie. W 2025 roku UFO ma już swoje lata dlatego opis i ocena będzie uwzględniała wiek auta. Z czystym sumieniem mogę napisać, że Civic todobry samochód, pojemny, ekonomiczny. Nadal wygląda ciekawie i nowocześnie. Ma swoje minusy: twardę zawieszenie, drobiazgi, które mogą się zepuś jednak tych wad jest tak mało, że uwzględniajac wiek Civica można je pominąc. Dla mnie ważny jest też fakt, że ten samochód nie jest nudny, bez wyrazu typu Golf, Astra, Peugot 308, Auris i Focus szczególne w wersji z pasiastą tapicerką...
Wrażenia
5,0
Silnik
Zdecydowanie mocny punkt Civica. Totalnie bezawaryjny, potrafi być oszczędny i dobrze wkręca się na obroty. Oczywiście wyższe obroty to o wiele głośniejsza praca, ale ja to akurat lubię. W kilku słowach: typowy Japończyk tylko w dobrym znaczeniu.
5,0
Skrzynia biegów
Jedna z najlepszych skrzyni manualnych z jakmi miałem styczność, a jeździłem w życiu wieloma autami. Precyzyjna i w mojej ocenie dobrze zestrojona.
5,0
Układ jezdny
UFO "leci" po drodze jak przyklejone - choć uwaga... dynamiczna jazda w zakrętach wymaga dobrych opon.
4,0
Karoseria
Mój Civic jest z 2007 roku, czyli nie jest już pierwszej młodości i bardzo delikatne oznaki korozji na karoserii można znaleść. Co nie zmienia faktu, że przy atutach europejskich z młodszych roczników, które posiadałem: Golf, Jetta, Octavia czy Ford Focus, Honda Civic wypada zdecydowanie lepiej. Gorzej z podwoziem choć daleko do tego żeby mowić jest jest tragedia.
Komfort
5,0
Widoczność
Wiele osób zastanawawia się po co w Hondzie pas na tylnej klapiej - uważają, że tylko ogranicza widoczność do tyłu. Po tych słowach od razu wiem, że ktoś to wygłasza takie takie tezy nigdy nie jeździł UFO. Pas jest tak zaprojektowany, że idalnie blokuje oślepające światła auta, które jedzie za nami.
5,0
Ergonomia
W sowjej klasie i gabarytach najbardziej pojemny kompakt. Ciekawa deska rozdzielcza, mimo, że projekt auta jest z 2006 roku to zegary wyglądają nadal nowocześnie. Co najważniejsze, nie denerwują w czasie jazdy setką rozpraszających uwagę komunikatów jak w cyfrowym odpowiedniku. W moim Civiku wymieniłem fabryczne radio na sprzęt z Androidem w wersji 14. Operacja za tysiąc złotych przeniosła UFO w cyfrową przyszłość.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tylko dobra. Klima daje radę, ale działa z opóźnienim, regulacja temperatury mimo, że automatczyna wymaga za częstych zmian zwiększania lub zmiejszania temperatury. W europejskich auta działa lepiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto kompaktowe miejsca jest naprawdę dużo. Jedynie Skoda Octavia II oferuje więcej miejsca.
Wadą jest brak regulacji przedniego fotala pasażera.
3,0
Wyciszenie
Auto jest śednio wyciszone, duże znaczenie mają opony. Do 120 km/h jest OK, przy 140 jest już głośno, powyżej tej prędkości robi się już niekomfortowo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jedyne koszty wiązane to drobne naprawy w zawiesznia. Dla wszyskich posiadaczy UFO na 17" felgach bez problemu można zamontować koła o profilu 50 mm zamiast sugerowanych przez producenta 45 mm. Jest odczuwalna zmiana na plus pod względem komoforu jazdy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ocena uzględnia fakt, że moje UFO jest z 2007 roku. Ekonomiczne, bardzo dobrze znosi gaz, regulacja luzu zaworowego to żaden problem, jeżeli awarię tylko drobiazgi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Twarde zawieszenie Civica plus felgi 17 przekłada się na drobne naprawy zawieszania. Wadliwy czujnik położenia hamulaca - objaw to nie dziający tempomat oraz puszczające zimne luty przy wyświtlaczu od klimatyzacji i radia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Autem zrobiłem 25 tys. km i to na LPG, nie jeżdzę oszczędnie bo nie po to zakładałem gaz żeby uprawiać ECO driving. Lubię wkręcać auto na wysokie obroty, byłem z rodziną na "tour de Włochy" 3 tys. km na powrocie auto zapkowane na maxa bo lubimy włoskie produkty, cały czas włączona klimatyzacja i jazda z max dopuszczalną prędkością. Podróż bez najmiejszego problemu i ze średnim spalniem 7,5 l LPG !
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]