Szukaj

Informacje o Honda Civic VIII Hatchback 5d

Lata produkcji: 2006 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2006-2011 ósma generacja Hondy Civic, którego zupełnie nowa stylistyka była dziełem Japończyka Toshiyiki Okumoto, zmieniło się diametralnie w porównaniu do wcześniejszych generacji. Samochód był poniekąd kompromisem pomiędzy swoim poprzednikiem a bardziej usportowionymi, wcześniejszymi generacjami Civica. Auto poddano niewielkim modernizacjom w roku 2009 oraz 2010. Model przyjęto na rynku z entuzjazmem – uhonorowano go tytułem Samochdu Roku m.in. w Irlandii, Brazylii i Ameryce Północnej. Luksusowa odmiana auta (Acura CSX) oferowana była w Kanadzie.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz

Honda Civic VIII Hatchback 5d – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,2 m
Promień skrętu 5,6 m
Długość 4255 mm
Długość z hakiem holowniczym 4355 mm
Szerokość 1765 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2046 mm
Wysokość 1460 mm
Rozstaw osi 2620 mm
Rozstaw kół - przód 1505 mm
Rozstaw kół - tył 1510 mm
Prześwit 140 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1282 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 415 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 80 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~kliczek
Hatchback 5d 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Zawsze chciałem mieć UFO, ale zawsze były strasznie drogie. Jest rok 2020 - minęło ładnych parę lat, czas leci, ceny trochę spadły. Mam Civic VIII gen. 2.2 i-CTDI 140 KM wersja Sport GT z pakietem Grand Prix. Wygląda jak Type-R, a ma 5 drzwi, i jest dieslu. Wygląda bojowo i śliczne. Rocznik 2008 (fabrycznie bez DPF). Jeżdżę nią dwa lata, długo szukałem przezroczystej sztuki z małym przebiegiem. Jak kupiłem miała koło 114 tys. km. Miałem kilkadziesiąt samochodów różnych marek i ten na spółkę z jedynką BMW jest jednym z lepszych kompaktów jakie miałem. A silnik 2.2 i-CTDI to najprawdopodobniej najlepszy silnik diesla w kompaktach w historii. Ma świetne maniery, dobrze jedzie, pali mało, jest całkowicie niezawodny, Niby części drogie, ale co z tego - skoro nie są potrzebne... Ponoć trudno go zajechać, bo dobrze znosi duże przebiegi. Reszta samochodu też jest w porządku, choć ma dwie wady. Pierwsza to zła widoczność do tyłu, druga to zbyt twarde zawieszenie. Reszta - same plusy.
4,9
~vindov
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Samochód którego nie trzeba nikomu przedstawiać. Dzięki oryginalnemu wyglądowi, pomimo tego że jest na rynku już ponad 10 lat to wcale na tyle nie wygląda. Samochód od nowosci w moich rękach. Ciężko się do czegokolwiek przyczepić (chociaż na siłe to umiejscowienie zbiorniczka na płyn chłodniczy, gdyż jest w takim miejscu że trudno okreslic ile płynu tak naprawdę jest, oraz ciezko wymienic filtr oleju). Awarii przez te 12 lat praktycznie żadnych (w zeszłym roku jedynie musialem wymienic przednie amortyzatory bo ciekły i żarówkę z przodu, bo się spaliła), a poza tym to tylko wymiany eksploatacyjne jak oleje, filtry, wycieraczki, opony Silnik na łańcuchu rozrządu, bardzo udana jednostka w ktorej tak naprawde nie ma co się zepsuć. Spalanie niskie jak na benzynke, mieszane oscyluje w granicach 7l/100km, na trasie spokojnie można zejść poniżej 5l. Warto wspomnieć o magic seats, które są bardzo przydatne. Muszę przyznać ze Civic jest bardzo pojemnym autem, po złożeniu siedzeń nie raz kogoś zaskoczyłem pojemnością załadunkową tego auta, mase rzeczy przewozilem tym autem ktore do innych hatchbackow by nie weszly :D Zresztą nie bez powodu to auto jest najbardziej polecanym samochodem używanym w kwocie do 30k zl
3,4
~Szymon
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Przesiadłem się do Hondy z Audi A3 8L. Pierwsze wrażenia są kosmiczne, roznica jest kolosalna, ale po miesiącu mija efekt nowości i zaczyna się dostrzegac praktyczne wady. 1. Beznadziejna widocznosc (male auto a czasami trudno nim parkowac) 2. Bardzo wadliwa klimatyzacja 3. Toporne drobiazgi - np. gniazda do zapinania pasów - w Audi wystarczyło mniej więcej wcisnac twyczke pasa i sam "wpadał" w odpwiednie miejsce, tutaj trzeba "celowac". Poza tym to lac benzyne i jezdzic, jednakże nie kupiłbym tego auta po raz drugi.
Średnie spalanie dla Honda Civic VIII Hatchback 5d
6,6 – 7,6
l/100 km
6,2
l/100 km
7,9 – 8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Hatchback 5d 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Jazda 80% autostrada 20% wolniejsze trasy i miasto, autostradą z prędkością 160 km/h na liczniku (czasem szybciej wyprzedzanie, czasem spowalniana przez tiry i inne zawalidrogi) - 7,4-7,8 l (w zależności od wiatru, pogody etc.), 110-120 km/h drogą krajową - 6,2 l, najniżej udało się zejść do 4,2 l ale to w nocy odcinek 20 km za ciężarówką bez wyprzedzania 80-100 km/h (idzie umrzeć z nudów). Auto po chipie na 169 KM i 390 Nm (wcześniej spalanie o 0,5 l wyższe w każdej kategorii). Gdybym jeździł po mieście w korkach to pewnie przebiłoby 8,5 l (jeszcze się nie zdarzyło). Komputer kilka razy sprawdzany ze wskazaniami dystrybutora i dawał bardzo realne wyniki (przekłamanie 0,1 - 0,2 l max). Doświadczenia z 15k km, zobaczymy jak będzie dalej.
7,1
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Auto posiadam dokładnie 3 lata. I tak spalanie średnie w poszczególnych latach użytkowania obliczone na podstawie przejechanych km, tankowanie zawsze do pełna. (Nie liczone ze wskazań komputera - przekłamanie o 0,5l./100km !!!) 1 rok - 6,97 l 2 rok - 7,12 l 3 rok - 6,98 l Czyli wychodzi w ciągu trzech lat z obliczeń średnie spalanie na poziomie 7,02 l. Największe spalanie osiągnąłem o dziwo w marcu, a nie zimą i wynosiło 7,66l./100 km, natomiast najniższe we wrześniu (6,45l/100km) Jazda droga dwupasmowa z dużą ilością sygnalizacji świetlnej (70%) oraz miasto (30%)
8,3
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Jestem troche zwiedziony spalaniem w mieście gdyż nie kręce go wyrzej niz 3 tys obrotów i jedze ekonomicznie a komputer pokazuje spalanie na poziome 8 l i więcej. Przy dynamicznej jezdzie w miescie pali do 10l duzooo .Na trasie tragedii nie ma ale nie powiedziałbym ze jest to silnik oszczędny. Mozna rzec ze jest średnio :)

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 55
Ściąganie na prawo.
  • Honda Civic VIII
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Civic 4d - ściąga od nowości "na prawo". Usterka zgłoszna w ASO w tydzień po zakupie. Sprawdzona geometria kół mieściła się normie, a spece z ASO po zmianie kół z lewej na prawo, z przodu do tyłu i dopompowywaniu i spuszczaniu powietrza sami odpuścili. Diagnoza absolutnie mnie nieprzekonywująca: to nie ściąganie, tylko nieziemska czułość układu kierowniczego reagującego na profil drogi. No to ja proponuję jazdę lewym pasem (pod prąd) - okazuje się, że też sciąga na prawo. Na letnich mialo być lepiej - gdzie tam. Czytam kilka for civica VIII i dochodzę do wniosku,że rzeczywiście te typy tak mają :((
21 komentarzy
Przybywanie oleju silnikowego w 2.2 CTDi (filtr DPF).
  • Honda Civic VIII
  • silnik
Występowanie usterki:
technologia doświadczalna i wysysanie kasy z portweli klientów. W dieslu przybywa oleju silnikowego. Dzieje się tak gdyż do dopalania spalin (filtrDPF)komputer dawkuje pewną porcję ON następstwem jest podnoszenie poziomu oleju w silniku a konkretnie mieszanie się oleju silnikowego i ON. ASO nie radzi sobie upuszczając co jakiś czas olej z silnika co w prostej linii prowadzi do zatarcia motora. Co raz mniejszy % Oleju 5W-40 na rzecz ON. Czasem dolewają mineralny 15W-40 bo w silniku bardzo rzadki olej z uwagi na obecność ON. Należy lać syntetyk - okazuje się że nie warto bo go i tak wyleją. koszt 1L ON 4zł 1L 5W-40 40zł. Podobno były sprzedawane modele bez filtra DPF. Problem dot każdego silnika 2,2CTDi zakładanego w innych modelah H. Zanim ktoś kupi niech się dobrze zastanaowi - problem był poruszany kilka razy w TVN turbo i dot również innych marek z filtrem DPF na pokładzie.
4 komentarze
Układ jezdny.
  • Honda Civic VIII
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Mam Civica 1.8 sport od sierpnia 2007, poza drobnymi usterkami takimi jak: - prędkościomierz wyświetlający 888 - zwichrowana dysza spryskiwacza szyby - odpadająca tapicerka drzwi - skrzypiący pedał sprzęgła - migająca żarówka podświetlania tylnej tablicy rejestracyjnej, które to usterki serwis usunął w przeciągu roku wszystko działa, niestety poza jednym! Ciągle mam problem ze ściąganiem autka w prawo, zbieżność miałem sprawdzaną już z sześć razy, ponoć to wina opon. W tym roku kupiłem nowe i co, dalej to samo, a na zimówkach to już całkowity dramat. Serwis umywa ręce, ale skoro to wina opon to czy opony nie podlegają reklamacji? Czy może ktoś z was spotkał się już z takim problemem. Proszę piszcie do póki nie skończy mi się gwarancja. Pozdrawiam. Limik
16 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 20
5,0
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
homologacja: EKO-GAZ Sp. z o.o.
instalacja: AG Centrum Zenit PRO OBD
przebieg: 124 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Instalacja założona z lubryfikacją, jak się z czasem okazało delikatnie mówiąc- zupełnie niepotrzebną. Średnie spalenie to tak 9-10l lpg, rekord to 7,5 (5.2 wskazanie komputera pokładowego) na trasie bez szaleństw tak 8-9l to norma. Zbiornik mały - 33l, realnie wchodzi 26l.. co zapewnia zasięg ok 250km max 300 na zbiorniku. Bywa irytujace. Za to bagażnik nie stracił wiele...
4,3
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Z racji przejechanego dystansu mogę już coś powiedzieć o użytkowaniu lpg w tym aucie (z lubryfikacją). Ogólnie jestem bardzo zadowolony, chociaż niestety w moim przypadku występuje niewielki problem tzw. falujących obrotów, tj. czasami przy hamowaniu do zakrętu/skrzyżowania obroty spadają do 500 potem rosną na 1100 aby ustabilizować się na 700. Instalatorzy mówili, że to...
5,0
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Witajcie. w 2008 roku po namowie przyjaciela zdecydowalem sie na brc 24. w moim 1.8 nie odczulem spadku mocy ani zadnego dyskomfortu z powodu gazu. nie zmienil sie rownierz dzwiek pieknego v-teka :D koszty paliwa zmniejszyly sie o polowe bo mimo ze pali o ok 1 litra wiecej gazu to gaz jest tanszy. Gaz zakladalem w 2008 w EGP. firma bardzo dobra wa przedewszystkim szybka...
Honda Civic VIII Hatchback 5d