Szukaj

Informacje o Honda Civic VIII Hatchback 5d

Lata produkcji: 2006 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2006-2011 ósma generacja Hondy Civic, którego zupełnie nowa stylistyka była dziełem Japończyka Toshiyiki Okumoto, zmieniło się diametralnie w porównaniu do wcześniejszych generacji. Samochód był poniekąd kompromisem pomiędzy swoim poprzednikiem a bardziej usportowionymi, wcześniejszymi generacjami Civica. Auto poddano niewielkim modernizacjom w roku 2009 oraz 2010. Model przyjęto na rynku z entuzjazmem – uhonorowano go tytułem Samochdu Roku m.in. w Irlandii, Brazylii i Ameryce Północnej. Luksusowa odmiana auta (Acura CSX) oferowana była w Kanadzie.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz

Honda Civic VIII Hatchback 5d – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,2 m
Promień skrętu 5,6 m
Długość 4255 mm
Długość z hakiem holowniczym 4355 mm
Szerokość 1765 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2046 mm
Wysokość 1460 mm
Rozstaw osi 2620 mm
Rozstaw kół - przód 1505 mm
Rozstaw kół - tył 1510 mm
Prześwit 140 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1282 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 415 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 80 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Widoczność

Wybrane oceny

4,5
~Patryk
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Daję 5 gwiazdek, lubię ten samochód, jednak realnie zdecydowanie bliżej tutaj do oceny 4,5. Auto jak na swoje niewielkie gabaryty jest bardzo przestronne, z bardzo rozsądnej wielkości bagażnikiem. Bardzo przyjemnie się prowadzi, mega pewnie na zakrętach, trochę za sztywne na nierównościach. Raczej auto jest z tych co się nie psuję, a jeżeli coś trzeba zrobić, to auto to sygnalizuję, także na spokojnie można dojechać do mechanika. Poza tym silnik świetnie sprawuję się z inst. LPG, więc koszty jazdy są stosunkowo niskie. Z minusów jest słabo wyciszony, jazda z prędkościami powyżej 120km/h na dłuższych trasach jest męczące. Do tego plastiki są kiepskiej jakości, lubią trzeszczeć na nierównościach. Kolejnym minusem jest stosunkowo duży promień skrętu, czasami znajomi aż byli zaskoczeniu, że tak małe, tak dobrze trzymające się drogi auto, tak dużo miejsca potrzebuję do zawrócenia. Zdecydowanie polecam.
3,3
~Adi
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Moja Honda jest ze mną od ponad 3 lat i i zrobiłem prawie 50 tys tym samochodem. Wersja sport GT z niemal maksymalnym możliwym wyposażeniem. Niestety nie jest to taki bezawaryjny i wspaniały samochód jak głoszą legendy. Auto zdecydowanie nie jest wart tych absurdalnie dużych pieniędzy, które trzeba za nią dać. Samochód psuje się jak każdy inny, ale koszt serwisu jest wyższy od konkurencji z chociażby Renault, Opla, Kia czy Forda. Dobre prowadzenie nie rekompensuje zupełnego braku komfortu ze strony zawieszenia i wyciszenia. Silnik oszczędny przy delikatnej jeździe, ale jeśli chcemy jeździć w miarę dynamicznie to pali znacznie więcej. Samochód może się podobać, ale też nie ma sensu go specjalnie gloryfikować bo są lepsze samochody za te same lub mniejsze pieniądze.
4,6
~Paweł
Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Honda Civic VIII
Posiadam ten model od grudnia 2013 i poza rzeczami do eksploatacji wrzuciłem w niego mniej niż 1000zł na nieprzewidziane naprawy. Nigdy mnie Civic nie zawiódł, nie rozkraczył się itp. Kupiłem go przy 40k km, teraz ma niecałe 130k km i wszystko chodzi jak w zegarku. Bardzo duży i pakowany bagaznik, jeszcze więcej miejsca po złożeniu tylnych siedzeni na płasko, sporo miejsca. Wady? Beznadziejna widoczność z tyłu, w zimie czasem trzeszczą plastiki w środku, powyżej 120km/h trzeba głośno mówić do pasażerów z tyłu i... to tyle :)
Średnie spalanie dla Honda Civic VIII Hatchback 5d
6,6 – 7,6
l/100 km
6,2
l/100 km
7,9 – 8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Przesiadka z Fiata Bravo na Civic. Tragedia. Fakt disel a wolnossaca benzyna to roznica. Wracam do fiata, o wiele wygodniej i komfortowo mi się fiatem jeździło. Tu wszystko skrzypi i trzeszczy. Tandetny plastik w środku. Spalanie dużo wieksze a dynamika dużo gorsza. Fiat plynie a to dziadostwo mam wrazenie ze za chwile sie rozleci na najmniejszej dziurze. Czesci duzo droższe. Ogólnie mówią że wloskie auta to gowno. Ja jednak wole wloskie auto. Wyglad, dynamika, komfort na plus. Honda jedynie dobrze trzyma sie drogi.
7,4
Hatchback 5d 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Jazda 80% autostrada 20% wolniejsze trasy i miasto, autostradą z prędkością 160 km/h na liczniku (czasem szybciej wyprzedzanie, czasem spowalniana przez tiry i inne zawalidrogi) - 7,4-7,8 l (w zależności od wiatru, pogody etc.), 110-120 km/h drogą krajową - 6,2 l, najniżej udało się zejść do 4,2 l ale to w nocy odcinek 20 km za ciężarówką bez wyprzedzania 80-100 km/h (idzie umrzeć z nudów). Auto po chipie na 169 KM i 390 Nm (wcześniej spalanie o 0,5 l wyższe w każdej kategorii). Gdybym jeździł po mieście w korkach to pewnie przebiłoby 8,5 l (jeszcze się nie zdarzyło). Komputer kilka razy sprawdzany ze wskazaniami dystrybutora i dawał bardzo realne wyniki (przekłamanie 0,1 - 0,2 l max). Doświadczenia z 15k km, zobaczymy jak będzie dalej.
7,1
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Auto posiadam dokładnie 3 lata. I tak spalanie średnie w poszczególnych latach użytkowania obliczone na podstawie przejechanych km, tankowanie zawsze do pełna. (Nie liczone ze wskazań komputera - przekłamanie o 0,5l./100km !!!) 1 rok - 6,97 l 2 rok - 7,12 l 3 rok - 6,98 l Czyli wychodzi w ciągu trzech lat z obliczeń średnie spalanie na poziomie 7,02 l. Największe spalanie osiągnąłem o dziwo w marcu, a nie zimą i wynosiło 7,66l./100 km, natomiast najniższe we wrześniu (6,45l/100km) Jazda droga dwupasmowa z dużą ilością sygnalizacji świetlnej (70%) oraz miasto (30%)

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 57
Ściąganie na prawo.
  • Honda Civic VIII
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 54
Nie 6
Civic 4d - ściąga od nowości "na prawo". Usterka zgłoszna w ASO w tydzień po zakupie. Sprawdzona geometria kół mieściła się normie, a spece z ASO po zmianie kół z lewej na prawo, z przodu do tyłu i dopompowywaniu i spuszczaniu powietrza sami odpuścili. Diagnoza absolutnie mnie nieprzekonywująca: to nie ściąganie, tylko nieziemska czułość układu kierowniczego reagującego na profil drogi. No to ja proponuję jazdę lewym pasem (pod prąd) - okazuje się, że też sciąga na prawo. Na letnich mialo być lepiej - gdzie tam. Czytam kilka for civica VIII i dochodzę do wniosku,że rzeczywiście te typy tak mają :((
24 komentarze
Przybywanie oleju silnikowego w 2.2 CTDi (filtr DPF).
  • Honda Civic VIII
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 7
technologia doświadczalna i wysysanie kasy z portweli klientów. W dieslu przybywa oleju silnikowego. Dzieje się tak gdyż do dopalania spalin (filtrDPF)komputer dawkuje pewną porcję ON następstwem jest podnoszenie poziomu oleju w silniku a konkretnie mieszanie się oleju silnikowego i ON. ASO nie radzi sobie upuszczając co jakiś czas olej z silnika co w prostej linii prowadzi do zatarcia motora. Co raz mniejszy % Oleju 5W-40 na rzecz ON. Czasem dolewają mineralny 15W-40 bo w silniku bardzo rzadki olej z uwagi na obecność ON. Należy lać syntetyk - okazuje się że nie warto bo go i tak wyleją. koszt 1L ON 4zł 1L 5W-40 40zł. Podobno były sprzedawane modele bez filtra DPF. Problem dot każdego silnika 2,2CTDi zakładanego w innych modelah H. Zanim ktoś kupi niech się dobrze zastanaowi - problem był poruszany kilka razy w TVN turbo i dot również innych marek z filtrem DPF na pokładzie.
4 komentarze
Układ jezdny.
  • Honda Civic VIII
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 5
Mam Civica 1.8 sport od sierpnia 2007, poza drobnymi usterkami takimi jak: - prędkościomierz wyświetlający 888 - zwichrowana dysza spryskiwacza szyby - odpadająca tapicerka drzwi - skrzypiący pedał sprzęgła - migająca żarówka podświetlania tylnej tablicy rejestracyjnej, które to usterki serwis usunął w przeciągu roku wszystko działa, niestety poza jednym! Ciągle mam problem ze ściąganiem autka w prawo, zbieżność miałem sprawdzaną już z sześć razy, ponoć to wina opon. W tym roku kupiłem nowe i co, dalej to samo, a na zimówkach to już całkowity dramat. Serwis umywa ręce, ale skoro to wina opon to czy opony nie podlegają reklamacji? Czy może ktoś z was spotkał się już z takim problemem. Proszę piszcie do póki nie skończy mi się gwarancja. Pozdrawiam. Limik
16 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 21
5,0
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
homologacja: EKO-GAZ Sp. z o.o.
instalacja: AG Centrum Zenit PRO OBD
przebieg: 124 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Instalacja założona z lubryfikacją, jak się z czasem okazało delikatnie mówiąc- zupełnie niepotrzebną. Średnie spalenie to tak 9-10l lpg, rekord to 7,5 (5.2 wskazanie komputera pokładowego) na trasie bez szaleństw tak 8-9l to norma. Zbiornik mały - 33l, realnie wchodzi 26l.. co zapewnia zasięg ok 250km max 300 na zbiorniku. Bywa irytujace. Za to bagażnik nie stracił wiele...
4,3
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Z racji przejechanego dystansu mogę już coś powiedzieć o użytkowaniu lpg w tym aucie (z lubryfikacją). Ogólnie jestem bardzo zadowolony, chociaż niestety w moim przypadku występuje niewielki problem tzw. falujących obrotów, tj. czasami przy hamowaniu do zakrętu/skrzyżowania obroty spadają do 500 potem rosną na 1100 aby ustabilizować się na 700. Instalatorzy mówili, że to...
5,0
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Witajcie. w 2008 roku po namowie przyjaciela zdecydowalem sie na brc 24. w moim 1.8 nie odczulem spadku mocy ani zadnego dyskomfortu z powodu gazu. nie zmienil sie rownierz dzwiek pieknego v-teka :D koszty paliwa zmniejszyly sie o polowe bo mimo ze pali o ok 1 litra wiecej gazu to gaz jest tanszy. Gaz zakladalem w 2008 w EGP. firma bardzo dobra wa przedewszystkim szybka...
Honda Civic VIII Hatchback 5d