Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

marcin265@yahoo.com, 13 lat temu
Silnik 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VIII Hatchback 5d 2.2 i-CDTi 140KM 103kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : wnętrze
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Fatalny cienki lakier - po 50tys auto porysowane
Inne : porysowana deska roździelcza - jakość szybki bardo zła
Zawieszenie : niestabilność
5,0
Całokształt
Ogólnie auto polecam, bardzo dobrze jeździ, super wygląda, robi wrażenie w środku, jest dosyć duże jak na swoją klasę. Polecam kupno auta jednak tylko z silnikiem diesela lup type-R. Inne bardzo słabe.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.2 pracuję bardzo dobrze, przy 4 tys obrotów zmiana biegu i niecałe 9 sek osiąga setkę. Elastyczność na bardzo dobrym poziomie. Również na 6 biegu. Silnik gdy jest zimny jest dość głośny, jednak nagrzewa się bardzo szybko. Przy mrozach -20st już w 15 minut osiągał odpowiednią temperaturę.
4,0
Skrzynia biegów
Dość krótkie przełożenia i tradycyjnie dla diesli 1-ka zbyt krótka. Od czwórki zaczyna się przyjemna jazda. Bieg szósty wyjątkowo na bardzo dobrym poziomie, nie służy tylko do ekonomicznej jazdy. Bardzo dobrze na nim auto się zbiera od 130 km/h
2,0
Układ jezdny
Na początku, myślałem że jest coś nie tak. Sprawdzałem zbieżność, gumy w oponach, drążki itd. Układ jezdny jest wadą samochodu. Z oponami standardowymi dla tej wersji 225/45 R 17. Samochód prowadzi się nie stabilnie. Najgorzej jest przy hamowaniu na zakrętach (również delikatnym) Trzeba kontrować kierownica i czuć samochód. Przy rozpędzaniu się, jest ok. Na zakrętach trzyma się bardzo dobrze. Tylko te hamowanie...
Komfort
4,0
Widoczność
Mimo wielu opinii o złej widoczności do tyłu - nie zgadzam się. Środkowa belka zasłania idealnie tylko światła jadącego z tyłu samochodu. Przy czujnikach parkowanie nie różni się niczym od innych aut. Z tak mocnym silnikiem auta nie kupują osoby początkujące, a więc wszyscy inni z parkowaniem sobie radzą. Przód- super. Boki - ok, lusterka - doskonałe, duże sferyczne i szybko odmarzają i spływa z nich woda.
5,0
Ergonomia
Doskonałe intuicyjne położenie wszystkich przycisków. Jedynie nauczyć się trzeba obsługi nawigacji wbudowanej.Na kierownicy przyciski sterowania radiem, telefonem, tempomatem, sterowanie głosowe praktycznie wszystkimi opcjami multimedialnymi i klimy. Wskaźniki odwrócone w stronę kierowcy, który czuje się jak w promie kosmicznym. Godzina jazdy, albo 15 minut na parkingu i wszystko się wie
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronic działa bez rzutów, od 16 do 28 st plus low/hi. Problemem jest jak chcemy wyłączyć klimę. Nie ma czegoś takiego jak w innych samochodach jak ustawienie temperatury w skali czerwony- niebieski. Trzeba wybrać konkretną temperaturę, która oczywiście przez to że nie ma włączonej klimy jest przekłamywana. Ogrzewanie ok. Wentylacja przedniej szyby - ok. Lusterka - ok, siedzenia - dwa tryby, bardzo szybko działają
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przed kupnem uważałem że samochód jest mniejszy. Zadziwiająco dużo miejsca z tyłu. Siedzenia rozkładanie nie tylko oparciem w dół ale i siedziskiem w górę (robi się przestrzeń np. do przewiezienia pralki na pionowo) Bagażnik dosyć spory jak na auto tej klasy o regularnych wymiarach.
4,0
Wyciszenie
Na wolnych obrotach jest dosyć głośno, również na zimnym silniku. W innych sytuacjach auto pracuje dosyć cicho. Nie tak jak na pompo wtryskiwaczach. Przy 180 zaczyna być głośno. Czujnik podgłaśniania radia wtedy załącza się o raz ostatni.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa: miasto - 8.5 l trasa - 7 l Jest to 140KM jeśli kupuje się auto klasy kompakt z takim silnikiem za 100 tyś zł, to nie uważam że jest najważniejszy czynnik. Denerwujące są przeglądy,ok. 1000 zł co 20 tys i drogie części zamienne.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto ma wszystkie opcje. Posiadam wersję executive+navi ze szklanym dachem. Nie brakuje niczego. Cena 105 tys zł. Warto kupić używany bo nic się nie psuje a i jest na początku duża strata wartości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po 50 tys km dwa razy wymieniałem klocki, zepsuł się czujnik temperatury przez co zaczęła szaleć klima. Rysuje się bardzo (mimo że od początku tego pilnuje) deska rozdzielcza. Bardzo słaby cienki lakier. Pełen odprysków. Szyba w dwóch miejscach pęknięta (pajączek) Co również świadczy o jakości
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po 50 tys km, nie miałem poważnych usterek. . . . .

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 i-CDTi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VIII Hatchback 5d 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VIII Hatchback 5d