Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

Jaro05, 6 miesięcy temu
Silnik 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Honda Civic VIII Hatchback 5d 2.2 i-CDTi 140KM 103kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Ciekawa propozycja auta, które ma coś w sobie, z konkretnym silnikiem, jak dbasz tak się odwdzięczy, spali tyle ile musi zależnie od nogi, kompletnie bezusterkowe i dające poczucie pewności że nie zawiedzie. Ma taż kilka detali, które mogą zniechęcić jak twarde plastiki w środku, obicie foteli takie miękkie jakieś materiałowe, nie wygodne fotele na dłuższe trasy, twarde zawieszenie na nasze drogi, słaba karoseria.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najlepsza strona auta, która rzutuje na ogólny odbiór i jego niezawodność. Przez cały okres eksploatacji przy silniku nie trzeba było prawie nic robić. Na trasie zapewnia już wystarczającą dynamikę i elastyczność, do 180km/h idzie naprawdę chętnie i na dużo można sobie pozwolić. W każdym razie najlepiej i tak jeździ się w przedziale od 80 do 140/150km/h, potem trzeba już głęboko wciskać gaz, noga boli, robi się głośno i jakoś tak niekomfortowo. Spalanie bez jakiś magicznych wartości, pali tyle ile się jedzie, zmierzone komputerem na długich odcinkach autostradowych z pojedynczymi hamowaniami i przyspieszeniami na tempomacie w Niemczech, i tak: 120-6l, 130-6,5l, 140-7l, 150-7,5l, 160-8l... W mieście praktycznie nie jeżdżę, lecz miałem okres że musiałem robić odcinki codzienne na zimnym silniku do 10km to spalanie dochodziło do 7l, więcej świateł i krótsze odcinki to wzrastało a jak dłuższe odcinki i mniej zatrzymań to spadało. Średnio podmiejskie przejażdżki od 80 do 120km/h to 5-6l.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi ładnie wchodzą wszystkie, ale sprzęgło jest ciężkie i biegi jakoś nie pasują do typowo miejskiej jazdy, na 3. jest trochę za głośno a przy 4. jest już za wysoko, więc skrzynia dobrze wrzuca biegi ale jazda w miejskich korkach męczy.
5,0
Układ jezdny
Tutaj super, sztywno, pewnie, jedziłem też Punto, Peugeotem - miękko bez czucia, Lexusem - zbyt elektronicznie, Mercedesem - za duża kierownica..;)
3,0
Karoseria
Tutaj słabo, po znacznym czasie eksploatacji i przy ciemnym kolorze, ciężko już nawet pastami polerskimi doprowadzić ten lakier do przyzwoitości.
Komfort
4,0
Widoczność
Auto ma spore przeszklenia więc nieźle widać z przodu i na boki ale za ten spojler w tylnej szybie trzeba odjąć.
4,0
Ergonomia
Na początku wydaje się że nic nie ma sensu ale w praktyce jest nieźle. Sterowanie z kierownicy ok, tempomat z kierownicy też mi bardzo pasuje, ale już sterowanie drugiej strefy klimy z drzwi pasażera nie sprawdziło się.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Długo nagrzewa się i schładza to raz, włączenie klimy wpływa na pracę silnika dwa, brak nawiewu na tył przez tunel środkowy trzy - jest nawiew tylko na nogi, może za dużo wymagam w tej klasie?
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy przy ponad 180cm ok, mniej komfortowo na fotelu pasażera i z tyłu. Ciekawa funkcja składania tylnej kanapy. Stosunkowo rzadko używa się składania siedziska do pionu ale często wykorzystywana jest przestrzeń pod siedziskiem na dodatkowe rzeczy - nie wszystko trzeba pchać do bagażnika.
4,0
Wyciszenie
Normalnie, nie zauważyłem nic irytującego w tej kwestii.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj doskonale, na przestrzeni 10 lat zaskoczyła mnie jedynie usterka czujnika sterowania silnikiem, komputer blokował odpalanie auta, ale ostatecznie i tak zapalił:) Wymiana czy naprawa 500-700zł, nie pamiętam szczegółów.
4,0
Stosunek jakość/cena
W momencie zakupu cena była kosmiczna ale teraz po czasie, gdy możemy kupić wciąż niezłe egzemplarze w dobrej cenie bez dpf, bez start/stop, bez innych dławiących silnik drobiazgów, z osiągami w większości przypadków przebijających nowe samochody uważam że jest bardzo dobrze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się prawie nie działo. Awaria czujnika, awaria światła mijania, akumulator i to chyba tyle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 i-CDTi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 57

Honda Civic VIII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Civic VIII Hatchback 5d

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów