Szukaj

Przybywanie oleju silnikowego w 2.2 CTDi (filtr DPF).
Honda Civic VIII

  • Autor: ~Aro
  • Kategoria: silnik
technologia doświadczalna i wysysanie kasy z portweli klientów.
W dieslu przybywa oleju silnikowego. Dzieje się tak gdyż do dopalania spalin (filtrDPF)komputer dawkuje pewną porcję ON następstwem jest podnoszenie poziomu oleju w silniku a konkretnie mieszanie się oleju silnikowego i ON. ASO nie radzi sobie upuszczając co jakiś czas olej z silnika co w prostej linii prowadzi do zatarcia motora. Co raz mniejszy % Oleju 5W-40 na rzecz ON. Czasem dolewają mineralny 15W-40 bo w silniku bardzo rzadki olej z uwagi na obecność ON. Należy lać syntetyk - okazuje się że nie warto bo go i tak wyleją. koszt 1L ON 4zł 1L 5W-40 40zł. Podobno były sprzedawane modele bez filtra DPF. Problem dot każdego silnika 2,2CTDi zakładanego w innych modelah H. Zanim ktoś kupi niech się dobrze zastanaowi - problem był poruszany kilka razy w TVN turbo i dot również innych marek z filtrem DPF na pokładzie.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 9
Nie wystąpiła: 7

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

więc tak DPF można wyciągnąć ale jest to koszt do ok 3 tyś punkt 2 w aso filtr dpf kosztuje 16 tys zł punkt 3 fakt gdy ktoś nie potrafi jeżdic z dpf niech kupi sobie benzyne. dpf trzeba dopalać jadać np w trase od czasu do czasu i nie bedzie z tym problemu jest to filtr samo czyszczący komp dawkuje wiecej ON co przekłada sie na spalanie przy predkości 140 km/h na autostradzie srednie spalanie 5 5,5 litra to w przypadku dopalania rośnie prawie do 8 litrów można go tez dopalic w sposub nastepujacy w serwisie ale wiąże sie z tym koszt usługi i paliwa punkt 3 jechac z predkościa 80 100 km/h stała predkoościa wtedy sie ładnie dopali i samochud was będzie kochał tylko wtedy jak ty bedziesz kochał swuj samochud
Odpowiedz
ciężko to czytać ze względu na ortografię....
Odpowiedz
Ja swoim klientom tłumacze to setki razy.. ale jak widać większość z nich wpuszcza jednym i wypuszcza drugim. Diesel to tylko na trase!!! Jak się jeździ po mieście z DPF, lub nie potrafi się go dopalić to potem są problemy. Problemy w każdym dieslu z normą euro 5!!!
Odpowiedz
olej, olej i jeszcze raz olej - oczywiście odpowiedni - w tym przypadku zalecany jest 0w30 lub 5w30 z klasą ACEA chyba C1 z tego co pamiętam - nieszczęsny DPF ;)

www.olejeismary.blogspot.com
Odpowiedz
Honda Civic VIII