Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic X Hatchback 5d

Mick, 6 lat temu
Silnik 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic X Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Strasznie przyjemnie chodząca skrzynia biegów!
5,0
Całokształt
Samochód posiadam od miesiąca ale po przejechaniu 2.5 tyś kilometrów jestem w stanie sprawiedliwie go już ocenić. Auto jako całokształt oceniam na 5- albo mocne 4+. Z mechanicznego punktu widzenia, nie mam nic do zarzucenia, ale ocenę zaniżają drobne niedogodności, jak np skrzypiące I trzeszczące elementy wnętrza (podsufitka, plastyki bocznego słupka kierowcy) jak i czasem kapryśna elektronika (ostatnio samochód zgłosił jakiś błąd z systemem automatycznych świateł drogowych, po czym po wyłączeniu i włączeniu auta, komunikat już nie wrócił i nie wiadomo o co chodziło...)
Wrażenia
5,0
Silnik
1.5 turbo - całkowicie nowa konstrukcja Hondy i nie wiadomo jeszcze jak będzie wyglądała sprawa jego niezawodności - czas pokaże. Jak na swoją pojemność, jest on wystarczająco dynamiczny a zarazem oszczędny. Gdy tego potrzebujemy i będziemy odpowiednio operowali gazem i biegami - Civic okaże się wystarczająco dynamiczny aby dostarczyć frajdę przy agresywnym przyspieszaniu, czy wyprzedzaniu. Zagraniczne testy pokazują, że jest on w stanie osiągać przyspieszenie do 100 km/h w granicach nawet 7-7.5 sekundy. Jeśli będziemy operowali gazem spokojnie i zastosujemy tryb ECO, samochód odwdzięczy się stosunkowo niskim spalaniem jak na benzyniaka - mi na autostradzie pali około 6.5 l/100 przy 140 km/h. W mieście wartość ta realnie (lato) wynosi w granicach 8.5 litra. Silnik ma nieprzyjemny dźwiek przy wysokich obrotach na standardowym oleju 0w20 - w przypadku 0w30 zaczyna nabierać dźwięku, który bardziej zachęca do dynamicznej jazdy i wysokich obrotów.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest dla mnie doskonała! Krótkie przełożenia, biegi wchodzą jak w masełko, zero zacięć - to z czego Honda słynie. Zmiana biegów jest płynna, sprzęgło miękkie, co jest zbawieniem przy staniu w korkach ale niektórym może nie odpowiadać (mi bardzo pasuje).
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie ma dwa tryby - normalny i "Sport". W trybie normalnym Honda jest stosunkowo wygodna i dobrze tłumi nierówności, aczkolwiek przy niektórych typach dziur czy nierówności, zawieszenie tak jakby stuka czy "tłucze". Nie ma co oczekiwać nie wiadomo jakiego komfortu, ale z założenia to autko jest raczej z lekkim zacięciem sportowym. W trybie "Sport" charakterystyka się lekko zmienia i najbardziej jest to odczuwalne przy dynamicznym braniu zakrętów - auto się mniej wychyla i sprawia wrażenie reagującego szybciej na ruchy kierownicą. W przypadku pokonywania nierówności i dziur, nie odczuwam dramatycznej różnicy pomiędzy obydwoma trybami. Nie narzekałbym, gdyby auto było bardziej komfortowe w normalnym trybie zawieszenia!
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność z środka auta jest wg mnie taka sobie. Ja przynajmniej mam problem z ocenieniem odległości z przodu i po bokach, w stosunku np do krawężników jezdni. Nie wyobrażam sobie parkowanie tego auta "na styk" bez czujników parkowania i tylnej kamery... Auto ma rozbudowaną bryłę, która sprawia mi trudności w realnej ocenie odległości pomiędzy karoserią a przeszkodami wokoło. Widoczność z tylnej szyby jest taka sobie, widoczność boczna nie cierpi bardzo ze względu na słupki boczne.
5,0
Ergonomia
Auto posiada satysfakcjonującą ilość schowków i skrytek. Fotele są wygodne i pozwalają na dopasowanie komfortu do swoich potrzeb (nawet dla odcinka lędźwiowego). Auto jest w środku przestronne, sprawia wrażenie dużej przestrzeni wewnątrz. Bagażnik jest spory ale wielka szkoda, że tylne fotele nie dają się złożyć do poziomu bagażnika i lekko wystają (podłoga ze złożonymi fotelami nie jest płaska ale tworzy "schodek"). Choć wnętrze jest stosunkowo ciemne i szarobure, szyberdach rozjaśnia wnętrze wpuszczając więcej światła. Pozycja za kierownicą jest na prawdę wygodna a dłuższa jazda nie jest męcząca.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód jest doskonale "odizolowany" od świata zewnętrznego i wręcz hermetyczny. Silnik nagrzewa się szybko i w krótkim czasie do wnętrza dostaje się ciepłe powietrze z wentylatora. Klimatyzacja jest bardzo wydajna a w trybie automatycznym skutecznie schładza i utrzymuje daną temperature wnętrza. Szyby i wnętrze są błyskawicznie odparowywane, w razie potrzeby. Auto posiada podgrzewanie bocznych lusterek, co będzie przydatne w okresie zimowym.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ludzie o wzrości do 180 cm powinni czuć się wygodnie zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie. Fotele z przodu są bardzo wygodne i łatwo jest je ustawić do swoich potrzeb. Tylna kanapa nie jest szczytem luksusu, ale oferuje wystarczającą wygodę na długie trasy a przestrzeń jest wystarczająca - zarówno na nogi jak i po bokach.
4,0
Wyciszenie
Auto jest wyciszone "standardowo", jak na klasę auto kompaktowych. Nie jest źle ani nie jest rewelacyjnie - jest po prostu dobrze. Przy prędkościach > 140 km/h wiatr jest już bardzo dobrze słyszalny a dodatkowy komfort akustyczny w dużej mierze zależy od zainstalowanych opon jak i nawierzchni, na której jeździmy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy i wymiana oleju należą do stosunkowo tanich, w porównaniu np do poprzedniej Mazdy 3 2.2 diesel. Auto jak na benzynę jest ekonomiczne i nie jest przesadnie zachłanne na paliwo - choc to zależy już od kierowcy i stylu jazdy. Można spokojnie zejść poniżej 6 litrów ale przy piłowaniu auta > 10 litrów nie będzie zaskoczeniem. Opony 17 calowe w rozmiarze 235/45 R17 należą do stosunkowo niedrogich a części do auta po pewnym czasie powinny być łatwo dostepne i (miejmy nadzieję) nienajdroższe.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest dosyć drogie w średnim i wyższym wyposażeniu, ale oferuje też porównywalnie albo i więcej, niż konkurencja. W standardize jest pakiet i-Sensys który oferuje bajery jak inteligentny "cruise control", system utrzymywania toru jazdy, ostrzeżenia przed opuszczeniem pasa ruchu i inne cuda. Auto nawet ma system automatycznego hamowania w przypadku wykrycia zbliżającej się przeszkody. Trudno mi jednak do końca obiektywnie się wypowiedzieć na temat stosunek jakość/cena, gdyż głównym kryterium wyboru tego auta było to, że to Honda i że mocna benzyna (Kraj w którym mieszkam ma fioła na punkcie diesli i oferuje mały wybór jeśli chodzi o auta z mocnym silnikiem benzynowym, ze względu na normy CO2).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie do końca mogę uznać to za usterki, ale auto ma pare ****reli natury "akustycznej", które irytują. Chodzi o trzeszczące wnętrze auta - w punkcie przy konsoli szyberdachu (podsufitka) oraz skrzypienie pod plastykiem na bocznym przednim słupku szyby (jak sie przytrzyma ręka plastyk to przestaje...). Drobną "usertką" była chwilowa informacja komputera o problemie z systemem automatycznych świateł drogowych, który po wyłączeniu i włączeniu silnika, zniknął.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak (odpukać)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Civic X

Liczba wpisów: 18

Honda Civic X – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Civic X Hatchback 5d