Szukaj

Ocena kierowcy - Honda CR-V V SUV Facelifting

V4V-15, ponad rok temu
Silnik 2.0 i-MMD 184KM 135kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda CR-V V SUV Facelifting 2.0 i-MMD 184KM 135kW 2022-2023 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : spalanie
Układ hamulcowy : najkrótsza droga hamowania w tym segmencie aut
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Nie jest to Hyundai Santa Fe czy Kia Sorento. Ale pod względem prowadzenia, przestrzeni, komfortu podróżowania czy jakości wnętrza - przewyższa RAV4. Spory SUV z napędem 4x4 konsumujący średnio 6l/100km. Do pełni szczęścia przydałoby się lepsze wyciszenie (jak Santa Fe czy Sorento) oraz większy bagażnik. Po 9 miesiącach mogę potwierdzić, że auto sprawdza się na co dzień jak i w trasie czy na wakacyjne / zimowe wyjazdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc układu napędowego jest wystarczająca (mam wersję 4x4). Napędza się znośnie, kultura pracy w miarę. W zimne dni gdy silnik jest zimny - hałasuje bardziej. Na autostradzie też można poruszać się i przyspieszać w miarę dynamicznie - jak na SUVa. 184KM wystarcza w zupełności, ale gdyby była dostępna mocniejsza wersja np 230KM to wybrałbym właśnie tą.
5,0
Skrzynia biegów
trudno oceniać element, którego w tym aucie nie ma. tak, ten samochód nie ma skrzyni biegów. podczas jazd próbnych przeszkadzały mi wysokie obroty silnika - rosnące nieproporcjonalnie do przyspieszenia, było to dla mnie nienaturalne - coś jak skrzynie bezstopniowe w toyotach. jednak po kilku dniach można się przyzwyczaić i teraz zupełnie nie zwracam na to uwagi. Teraz uważam, że przyjęte przez inżynierów Hondy rozwiązania w tej materii są praktyczne i przydatne - np. podczas wyprzedzania - auto porusza się ruchem ciągle przyspieszonym - rewelacja.
5,0
Układ jezdny
tutaj nie ma się do czego przyczepić. Jest to SUV ale zdarza się o tym zapomnieć. to element z rodowodem - Honda - nic dodać nic ująć. Prowadzi się pewnie i precyzyjnie, subiektywnie - lepiej niż RAV4 (ta ostatnia wg mnie była bardziej miękka ("gumowaty" układ kierowniczy). CRV prowadzi się pewnie, nie męczy w podróży, w tym segmencie jest OK.
4,0
Karoseria
nie wiem czy tu mam oceniać wygląd auta, trwałość powłoki lakierniczej...? Samochód wygląda jak wygląda, nie jest specjalnie ładne czy stylistycznie ciekawe. Z przodu czy z boku OK, z tyłu... tył wg mnie niespójny i nieciekawy. Ale nie zraziło mnie to (w końcu siedząc za kierownicą tego nie widzę). Lakier... rysuje się od samego patrzenia, to niestety standard od jakiegoś czasu w nowych autach większości jeśli nie wszystkich marek.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki jest super - docenia się to zwłaszcza dojeżdżając do skrzyżowania czy ronda. Do tyłu też jest dobrze choć nie rewelacyjnie. Na szczęście jest kamera cofania z trzema trybami pracy i robi robotę.
3,0
Ergonomia
Niewiele jest aut z tak dobrą ergonomią. Pozycja za kierownicą OK, Fotel wygodny, zagłówki super, kierownica wielofunkcyjna za to daję **** KIA jest tu lepsza. Ekran i multimedia, wszystko jak trzeba, ale nie działa w mgnieniu oka, rozdzielczość też wczorajsza niestety - tu znów KIA ma lepsze rozwiązania. Za to nic się nie zawiesza, plus za Android Auto, działa bez żadnych problemów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Spore wnętrze a nagrzewa i schładza się bardzo szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo miejsca z przodu i z tyłu. Schowek w tunelu obok kierowcy REWELACJA - można schować mały plecak / torebkę. Niestety bateria zabiera zabiera nieco przestrzeni w bagażniku i jednak uważam, że auto o takich gabarytach i w tej cenie powinno oferować jakieś 100l pojemności bagażnika więcej.
4,0
Wyciszenie
Podobnie ja w RAV4 zdecydowanie gorzej od SORENTO. Ta ostatnia wyciszona jest wzorowo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na ten moment mogę wypowiedzieć się tylko w kwestii paliwa - po 10 000 km średnie rzeczywiste spalanie to 6 litrów - wynik rewelacyjny jak na SUV 4x4. Niewielki apetyt na paliwo był jednym z powodów który przesądził o wyborze tego auta
5,0
Stosunek jakość/cena
Po prostu Honda, nie ma się czego przyczepić. Jest przyjemnie, komfortowo, nic nie trzeszczy nic nie stuka, póki co nic się nie psuje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jakie awarie? po 10 000 km nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
10 000km - nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-MMD 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda CR-V V SUV Facelifting