Szukaj

Ocena kierowcy - Honda HR-V II SUV Facelifting

Sebastian, 4 lata temu
Silnik 1.5 i-VTEC 130KM 96kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda HR-V II SUV Facelifting 1.5 i-VTEC 130KM 96kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
2,71
36% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Samochód odebrany w lutym tego roku. Rocznik 2018 po liftingu. Wystarczyło mi te kilka miesięcy żeby całkowicie zrazić się do tego auta. Podobno egzemplarze po lifcie są lepiej wyciszone... podobno. Jeśli to prawda nie chcę nawet wiedzieć jak głośno jest w kabinach wersji przed liftem. Silnik metalicznie stuka oraz wyje niczym szalony a efektów w przyspieszeniu brak. Ze skrzyni biegów dochodzą wyraźne piski oraz nieprzyjemne chrobotanie podczas dodawania gazu. W szczególności powyżej 2k obrotów, na piątce i 2,5k obrotów mam jednostajny donośny pisk, zupełnie jakby ktoś jechał kredą po tablicy. Do pracy sprzęgła tez mam spore zastrzeżenia przy ruszaniu z miejsca dochodzą denerwujące odgłosy "pykania", trzaski oraz wibracje, ma się wrażenie jakby za chwilę silnik miał zgasnąć. Słaba jakość obrazu z kamery cofania. Jedyne plusy to wygląd zewnętrzny oraz wnętrze, chociaż i tutaj można trochę ponarzekać na jakość zastosowanych materiałów. Jednym zdaniem jeśli chcecie koncertowo utopić w błocie jakieś 90 tysięcy to ten samochód jest dla was idealnym zakupem.
Wrażenia
2,0
Silnik
Kultura pracy silnika oraz osiągi to kpina. Pracuje niczym podkaszarka elektryczna. Niemiłosiernie rzęźi i wyje. O sensownym przyśpieszeniu lepiej zapomnieć. Spalanie w mieście na poziomie 9l trasa 6-7l.
3,0
Skrzynia biegów
Jedyny plus skrzyni to lewarek zmiany biegów. Ma krótki, mięsisty cykl pracy. biegi wchodzą lekko i bez oporu. Natomiast w moim egzemplarzu słychać wyraźnie pracę skrzyni. Do kabiny dochodzą piski oraz nieprzyjemne chrobotanie przy dodawaniu gazu.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie nerwowo reaguje na pofałdowaną nawierzchnię. Przy prędkościach powyżej 90 km/h samochód wpada w bujanie i przechyły.
4,0
Karoseria
Po tak krótkim czasie użytkowania trudno mi wypowiadać się na temat trwałości lakieru. Wygląd zewnętrzny zdecydowanie na plus. Jednak jest to kwestią gustu.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie jest najgorzej, Kamera cofania i czujniki pomagają przy parkowaniu.
2,0
Ergonomia
Beznadziejny schowek w podłokietniku oraz umiejscowienie portów pod konsolą środkową. Małe schowki na drzwiach. Jedyny plus siedzenia magic seats.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest OK
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Zadziwiający jest stosunek dostępnego miejsca we wnętrzu pojazdu do jego wymiarów zewnętrznych.
1,0
Wyciszenie
Gdybym mógł nie przyznał bym żadnej gwiazdki. Ten poziom wyciszenia a w zasadzie jego całkowity brak nie przystoi do samochodu za 90k złotych.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko koszt paliwa.
2,0
Stosunek jakość/cena
Lepiej poszukać czegoś u konkurencji, zdecydowanie odradzam zakup tego samochodu. Za 90k możemy dostać lepiej wyposażony i bardziej komfortowy samochód klasy kompakt.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Powiedziałbym, że cały ten samochód poza wyglądem jest jedną wielką usterką.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i-VTEC 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda HR-V II SUV Facelifting 1.5 i-VTEC 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda HR-V II SUV Facelifting