Szukaj

Ocena kierowcy - Honda HR-V II SUV

Martinez, 5 lat temu
Silnik 1.5 i-VTEC 130KM 96kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda HR-V II SUV 1.5 i-VTEC 130KM 96kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo ekonomiczny silnik
Inne : Przestronne wnetrze
4,0
Całokształt
Moja ocena przedstawia "pierwsze wrażenia", wystawiam ją po przejechanu 4000 km, w różnych warunkach. Wybrałem HR-V po przetestowaniu również kilku innych aut (m. in. Kia Sportage, Nissan Qashqai, Renault Kadjar, Mitsubishi ASX, Suzuki Vitara, kilka hatchback-ów). Wybór był raczej zdrowo rozsądkowy i z kilkoma poważnymi kompromisami. Największy dotyczył wolnossącego silnika. Nastawiam się na eksploatację dłuższą niż 5 lat i tutaj taki silnik powinien sie lepiej sprawować niż wszystkie małe turbobenzynki. Z tym, że zdecydowanie to nie jest samochód dobry do wyścigów spod świateł, ani dynamicznego pokonywania autostrad powyżej dozwolonych prędkości. Tzn. da się, ale staje się wtedy głośny i brakuje mu mocy. Na takie dłuższe wyprawy mam mocnego diesla. Natomiast wg mnie HR-V znakomicie sprawdza się tam, gdzie tak naprawdę celuje ten segment, czyli w codziennym użytkowaniu (krótkie wycieczki z rodzinką 2+2, zakupy, jazda poza drogami szybkiego ruchu, trasa "praca-dom"). Dynamika jest wtedy przyzwoita, auto jest zwinne, zwrotne, wygodne, mnie osobiście nastraja do spokojnej jazdy, odwdzięczając się przy tym dość niskim spalaniem na poziomie 5-6 l/100. Osobiście dość szybko polubiłem się z tą Hondą. Ma "to coś", co wcześniej odczuwałem jeżdżąc np. Subaru Foresterem i starą CR-V i autentycznie często chce mi się nią pojeździć nawet bez konkretnego celu. To fajne auto, aczkolwiek osoby nią zainteresowane powinny być świadome również jego słabszych stron.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik o typowo hondowskiej charakterystyce, tzn. trzeba redukować i porządnie depnąć na gaz, aby cokolwiek wyprzedzić. Ale przy tym przynajmniej fajnie brzmi, chociaż mógłby być cichszy o parę decybeli. Porównywałem do innych wolnossących benzyn u konkurencji i np. w porównaniu z 1.6 Kia/Hyundai jeździ trochę lepiej.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna skrzynia biegów to spory atut tego samochodu. Zmiana przełożeń do czysta przyjemność. Niewielki lewarek, dobrze leży w dłoni, skok jest krótki, a biegi wchodzą z fajnym oporem i kliknięciem.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest dość sztywne i niezbyt lubi nierowności, za to auto dobrze się prowadzi, układ kierowniczy jest precyzyjny i łatwo go wyczuć.
4,0
Karoseria
Są na rynku ładniejsze samochody (szczegolnie nie przypadł mi do gustu tył), ale w moim przypadku była to sprawa drugorzędna. Nie wiem, czy to dobry punkt, ale pewną zaletą jest umieszczony po lewej wlew paliwa. Dzięki temu krócej stoisz w kolejce do dystrybutora, bo większość ma po prawej :)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność z punktu widzenia kierowcy jest przeciętna, ale bez jakichś większych zastrzeżeń. Dzieciaki zauważyły, że dość wysoko poprowadzona jest linia szyb z tyłu. Poza tym są czujniki parkowania z przodu i z tyłu i to znacznie poprawia sytuację. Na pochwalę zasługują duże lusterka zewnętrzne.
5,0
Ergonomia
Pulpit jest czytelny, wszystko pod ręką i w miare intuicyjnie rozmieszczone. Większość istotnych funkcji uruchamia się z kierownicy. Obawiałem się problemów z obsługą dotykowego panelu klimatyzacji, ale na prawdę nie ma z tym problemu, wcale nie trzeba zbytnio "celować" w przyciski, bo są w zasięgu ręki, spoczywającej w pobliżu lewarka, a sama obsługa nie rozprasza uwagi bardziej niż kręcenie standardowymi gałkami. Fotele są wygodne, nawet przy dłuższej podróży. Gdyby posiadały regulację podparcia lędźwiowego i do tego pochylenia siedziska, byłoby idealnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Póki co klimatronik działa bez zarzutów, podczas upałów jest wydajny, zobaczymy, jak będzie zimą. Na pewno brakuje nawiewów na drugi rząd siedzeń, po prostu wolniej się chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z zewnątrz niepozorne, wręcz małe auto. Natomiast wnętrze okazuje się bardzo przestronne i wygodne, polecam zmierzyć i porownać z "napompowaną" konkurencją.
4,0
Wyciszenie
Przez pierwsze km byłem lekko rozczarowany poziomem hałasu, w szczegolności podczas przyspieszania. Głośny silnik i do tego jakiś taki nieprzyjemny ten dźwięk. Na szczęście sugestia serwisu się sprawdziła, auto do ok. 2000 km jest zdławiony przez elektronikę i teraz wszstko się jakby ułożyło, samochód jest wyraźnie cichszy, a silnik pracuje bardziej "rasowo".
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko paliwo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na tle konkurencji auto dość drogie w zakupie, ale jakość wykończenia oraz wypsażenie w wersji Elegance to rekompensują.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brzęczenie przy przyspieszaniu, dochodzące z deski rozdzielczej. Objawy szybko zostały usunięte przez serwis.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i-VTEC 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda HR-V II SUV 1.5 i-VTEC 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
7,4
l/100km
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda HR-V II SUV