Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz III

Karol, 11 lat temu
Silnik 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Jazz III 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2008-2015 - Oceń swoje auto
4,77
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Genialna skrzynia biegów, doskonale zestrojona z parametrami silnika.
5,0
Całokształt
Jeździłem różnymi autami, nowymi i używanymi, ale dziś już wiem, że jeżeli bedziemy zmieniać auto to na pewno na Hondę i na pewno z automatyczną skrzynią CVT.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnika ogólnie nie słychac. Zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz na postoju nie słychać nic poza leciutkim szmerem. Bajka. Elastyczność więcej niż dobra. Chętnie się wkręca na obroty, ale pazurki pokazuje już powyżej 2 tys obrotów. Moja wersja to automat CVT. Skrzynia biegów genialna. Zmiany biegów są absolutnie nieodczuwalne, zarówno w trybie auto jak i manetkami można zrzucić przy przyspieszaniu dwa biegi w dół bez absolutnie żadnego szarpnięcia. Silnik bez turbo, ze zmiennymi fazami rozrządu i dwoma wałkami. 100KM z niewysilonego 1.4.
5,0
Skrzynia biegów
Bezstopniowy automat CVT Hondy jest genialny. Przed zakupem naczytałem się mnóstwo opinii w necie, ale ani jedna nie odzwierciedla tego co ta skrzynia potrafi. Kick-down natychmiastowy. Przy umiarkowanej jeździe skrzynia cały czas utrzymuje silnik ok. 1800-2000 obrotów. Przy lekkim dodaniu gazu auto zbiera się od razu, w miarę dostępności momentu obrotowego silnika, przy czym obroty pozostają na tym samym poziomie. Majstersztyk.
4,0
Układ jezdny
Jazz to dość krótkie auto, umiarkowanie twardo zestrojone. Z pozycji kierowcy nierówności nawierzchni nie odczuwamy. Z tyłu jest gorzej. Poprzeczne nierówności odczuwamy twardo, bez żadnego bujania. W zakretach prowadzi sie pewnie, ale daje o sobie znać wysokość krótkiego nadwozia.
Komfort
5,0
Widoczność
Kabina mocno oszklona. Widoczność do przodu genialna, lusterka boczne ogromne jak talerze, nisko poprowadzona linia okien sprawia, że widoczność na boki również nie pozostawia wiele do życzenia.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Obsługa intuicyjna. Odrobinę zawikłana obsługa wycieraczek szyb, ale to kwestia przyzwyczajenia. Jakość wykonania wzorowa jak na tą klasę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi szybko, grzeje szybko nic dodać nic ująć. Klimatyzacja bardzo wydajna. Tylny rząd siedzeń czuje chłodny wietrzyk już przy 2 stopniu nawiewu. Nie mam uwag. Spotkałem się z opiniami nt. zaparowanych szyb. U mnie to nie występuje nawet przy bardzo wilgotnej pogodzie. Może ktoś miał źle ustawione kierunki nawiewów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klase aut przestrzeni jest aż nadto. Przy odsunietych maks do tyłu fotelach przednich miejsca na nogi w tylnym rzedzie jest dość aby swobodnie pokonywać nawet spore odległości. Wewn miejsca na barki swobodnie wystarczy zarówno z przodu jak i z tyłu, aczkolwiek tylna kanapa raczej dwuosobowa. Trzy osoby się zmieszczą, ale do przyjęcia tylko na krótkim dystansie.
4,0
Wyciszenie
Do 50km/h słychać jedynie opony i nierówności na drodze. powyżej 50-tki dochodzi szum powietrza, który do 120 km/h jest akceptowalny. Powyżej robi się już odrobinę za głośno, ze względu na pudełkowaty kształ nadwozia. Silnika niemal nie słychać do 2,5 tys obrotów. Moim zdaniem automat jest odrobine cichszy niż manual, którym jeździłem podczas testu, ale może to subiektywne odczucie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto (Gdańsk), korki i raczej wolne toczenie się z włączoną klimą latem + auto na dotarciu - spalanie ok 8,5l/100km Poza miastem przy 100 km/h pokazuje komputer 5l/100km. Podobnie było w Astrze 1.4 Twinport stąd nie mam powodu do narzekania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za naprawdę nieźle wyposażone auto z pełną elektryką, komputerem, kurtynami powietrznymi, dywanikami, 7-mio stopniowym automatem i najmocniejszym silnikiem, ABS, VSA, ESP, radiem z USB MP3, klimatyzacją, dużym bagażnikiem zapłaciłem 58 000 pln. Niby drogo jak na klasę B auta, ale przy tym samy wyposażeniu konkurencja jest droższa, o parametrach silnika i skrzeyni biegów nie wspomnę bo Honda stosuje rozwiązania których nawet w klasie wyższej nie ma w standardzie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nowe więc nie mogę tego wiarygodnie ocenić. Opieram się na opinii innego właściciela Jazza, który twierdzi, że absolutnie nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ponoć skrzynia CVT jest awaryjna, ale skoro serwis udziela na nią gwarancji 3 letniej to chyba nie do końca tak jest źle. Ponoć na blachach po roku są ogniska korozji, ale serwis daje gwarancję na perforację na 12 lat. Zobaczymy w trakcie

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Jazz III 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Jazz III