Niby dobrze ale rzeczy świetne mieszają się ze słabymi. I ogólnie wychodzi średnio.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik trzeba kręcić pow. 4000 obrotów żeby ten samochód w ogóle jechał, jak ktoś np. jeździł wcześniej dieslem to się nieźle zdziwi jak mułowate potrafi być takie małe autko które ma 100 KM, jeżeli się go odpowiednio wysoko nie podkręci.
4,0
Skrzynia biegów
Niezła, trochę coś jest nie tak miedzy 1 a 2 biegiem , faktycznie jak ostro przyspieszasz na 1 i dasz 2 to coś się na chwile zamula.
3,0
Układ jezdny
Przeciętny, bez większych wad ale jak ktoś jeździł wcześniej focusem (jak ja) to ma inne spojrzenie. Nie jest to tak pewne prowadzenie jak w fordzie, na zakrętach trzeba uważać.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu Ok, bardzo fajne duże lusterka, przeszkadzają słupki, no i nie widać maski!!! Dojeżdżać trzeba na wyrzucie (wstyd w taki małym aucie ale czujniki parkowania z przodu naprawdę pomagają). Do tyłu słabo, przydają się czujniki parkowania.
4,0
Ergonomia
Bez większych wpadek, jedynie regulacja świateł trochę za bardzo schowana, no i obsługa klimy też jakaś taka \"inna\" trzeba się przyzwyczaić. Nie ma ustawienia nawiewu na samą szybę, jest tylko szyba + nogi. Do dmuchania na szybę jest osobny przycisk, trochę to nie praktyczne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W wilgotne dni niespodziewanie mocno parują szyby!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest OK, w tej klasie Jazz na pewno jest dobry.
3,0
Wyciszenie
Do 120 km/h nieźle, potem głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto 7 l bez klimy, trasa 5.5, autostrada do 120 km/h - 6 l, powyżej 120 - więcej niż 7.
2,0
Stosunek jakość/cena
Wersja Comfort (wg mnie minimum przyzwoitości) jest stanowczo za droga.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez uwag.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sypią się łożyska skrzyni.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
[l/100km]