Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz III

Marek S, 11 lat temu
Silnik 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Jazz III 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2008-2015 - Oceń swoje auto
4,46
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Cichy sprawny i umiarkowanie oszczędny w stosunku do swoich możliwości.
4,0
Całokształt
Byłoby doskonale, gdyby nie kilka drobnych, aczkolwiek istotnych mankamentów wskazanych w szczegółowym opisie poniżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na wolnych obrotach bardzo cicha praca silnika Do 100-110km/godz super, powyżej nieco głośniej, ale ogólnie dobrze. Bardzo posłusznie i płynnie reaguje na pedał przyspieszenia w zakresie obrotów 2000-4000. Natomiast powyżej 4000 obrotów odnosi się wrażenie jakby moc silnika zwiększała się o jakieś 50% to prawdopodobnie dzięki temu, że powyżej 4000 obrotów pojawia się maksymalny moment obrotowy tego silnika.
5,0
Skrzynia biegów
Kapitalnie. Biegi wchodzą bardzo lekko, jednocześnie pewnie i precyzyjnie. Przełożenia dobrane są według mnie prawidłowo, jednak czasami dla sprawnego wyprzedzania trzeba zredukować bieg na niższy, czego jeżdżąc Lanosem z silnikiem 1,6 (bardzo zbliżona moc obu silników i masy pojazdów) nie musiałem robić.
4,0
Układ jezdny
Cztery punkty dałem trochę za wysoko, ale trzy byłoby nieco krzywdzące. Zawieszenie twarde (z tyłu belka skrętna)co szczególnie przeszkadza na nierównej nawierzchni, poza tym samochód prowadzi się pewnie. Nie rozumiem tylko działania sprzęgła(a może to tylko w moim modelu?) Trzeba bardzo ostrożnie puszczać pedał sprzęgła przy zmianie biegów(1-2 2-3)by nie powodować szarpania.To jest mój kolejny, ósmy fabrycznie nowy samochód, a do tej pory przejechałem łącznie ponad 600tys kilometrów i nie miałem tego kłopotu w żadnym z poprzednich pojazdów. Hamulce dość skuteczne i ,,ostre'' trzeba się nieco przyzwyczaić.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność na wprost bardzo dobra, duża szyba przednia robi swoje. Minusem jest to że szyba podatna jest na powstawanie rys, nawet przez drobiny piasku znajdujące się na piórach wycieraczek- absolutnie nie używajcie skrobaczek do usunięcia szronu czy lodu( niestety jest to problem wszystkich ówczesnych samochodów, szkło jest miękkie, tak jak i lakiery) Zewnętrzne lusterka wsteczne bardzo duże w pełni regulowane i podgrzewane elektrycznie- to duży plus. Widoczność na boki również dobra, natomiast przy cofaniu do tyłu przydałyby się czujniki.
5,0
Ergonomia
Wszystko gra, i na swoim miejscu.Super. Fotele wygodne, trochę dla niektórych może za płytkie siedzisko, ale dla mnie wystarczające, trzeba tylko odpowiednio wyregulować wysokość siedziska i kąt oparcia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie skuteczne i szybko działające( klimatronik) jeśli chodzi o skuteczność chłodzenia to również nie mam zastrzeżeń. Natomiast kłopotem bywa brzydki zapach klimatyzacji pomimo regularnego odgrzybiania i wymiany filtra, ale jest to mankament większości, jeśli nie wszystkich samochodów wyposażonych w klimatyzacje. Klimatyzacje używam przez cały rok, to zdecydowanie pomaga osuszyć szyby szczególnie jesienią lub zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tutaj jest bardzo dobrze. Szczególnie z pozycji kierowcy i pasażera na przednim fotelu. Przed sobą mamy bardzo dużo miejsca dzięki dużej i pod odpowiednim kątem położonej szybie przedniej. Mamy wrażenie że jedziemy znacznie większym samochodem. Z tyłu pasażerowie mają również wystarczająco miejsca na nogi. Rozwiązanie ze składaniem tylnej kanapy rewelacyjne. Bagażnik również przestronny 345l jak na tę klasę pojazdu to bardzo dobry wynik.
4,0
Wyciszenie
Na biegu jałowym silnika prawie nie słychać. Do szybkości 100-110km też jest cicho. Powyżej nieco głośniej, ale większego dyskomfortu nie ma. Wyraźniej odczuwalny jest szum powietrza i opon.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Korzystam z licznika kontroli spalania paliwa dwutorowo. Mam ustawione średnie wskazanie spalania na danym zbiorniku paliwa, które automatycznie kasuje się po kolejnym zatankowaniu i wskazuje od początku. Równolegle drugim torem obliczane jest średnie spalanie w przedziale od 1 do 10000km. Wcześniej wielokrotnie sprawdziłem zgodność wskazania komputera z faktyczną ilością wlanego paliwa do przejechanych kilometrów i swierdzam że wskazania komputera potwierdzają się z rzeczywistością. I tak średnie spalanie z pierwszych 10 tys km to 7 litrów na 100km Wydaje się że to dużo, ale z tego dystansu około 80% to miasto na krótkich odcinkach od 2 do 4km prawie zawsze na zimnym silniku. Średnie spalanie z kolejnych 10tys km to 6,7 litra przy zachowaniu podobnych parametrów użytkowania samochodu i oczywiście z włączoną klimatyzacją przez cały czas użytkowania samochodu. Najniższe średnie spalanie latem na trasie Kraków-Białystok około 475km przy szybkości około 90-100km to 4,7litra oczywiście z aktywną klimatyzacją. Jeśli chodzi o ceny przeglądów to wszystkie stacje serwisowe próbują żerować na kierowcy i przeglądami gwarancyjnymi chcą ratować swoje finanse, stosując ceny materiałów eksploatacyjnych nieuzasadnienie wielokrotnie zawyżone, ale można to obejść. Serwis Hondy nie jest wyjątkiem. Poza tym tzw. przegląd gwarancyjny delikatnie mówiąc jest dalece pobieżny, by nie powiedzieć - groteskowy......a pieniądze chcą brać poważne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Lepiej niż 4 ale mniej niż 5 około 4,4
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak do tej pory doskonale, żadnych usterek, tylko czasami ten brzydki zapach klimy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak wyżej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Jazz III 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Jazz III