Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz IV Mikrovan Facelifting

Paweł, 4 lata temu
Silnik 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Jazz IV Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,43
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Wracam z opinią po przejechaniu 13 tyś km w niecałe pół roku. Auto nadal mogę polecić. Jeśli się jeździ normalnie to pali naprawdę bardzo mało. W sumie gdyby jakiś mały diesel miał takie spalanie to można by powiedzieć że jest bardzo dobre. W trasie potrafi spalić nawet 4L jeśli nie przekraczamy 100 km/h, nie ma dużego ruchu i jedziemy płynnie. Średnie spalanie oscyluje u mnie w okolicach 5-5.2L przy czym komputer przekłamuje o około 0,2-0,3L względem tankowania. Przy dojazdach do pracy 40 km w jedną stronę praktycznie zawsze mam wynik z 4 z przodu. Auto prowadzi się dobrze, nawet mimo balonowatych opon. Minus za strasznie lichą powłokę lakierniczą. Honda stosuje olej 0w20, który jest minerałem i nie za bardzo nadaje się na nasz klimat. Ja stosuję dopuszczony przez instrukcję 5w30 i nie zauważyłem wzrostu spalania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Do 2 tyś mułek, do 3 tyś jakoś jedzie, powyżej 3 tyś budzi się do życia, aby przy 4,5 rwać żwawo do przodu. Honda robi po prostu wysokoobrotowe silniki i albo się to lubi albo nie. Jego mułowatość na niskich obrotach odwdzięcza się bardzo niskim spalaniem.
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj nie ma co gadać. Chyba najlepsza w tej klasie samochodów. Krótki i precyzyjny skok, biegi wskakują same. Działanie jest bardzo metaliczne. Nie przesadzę jeśli powiem że skrzynia pracuje jak ta w Maździe MX5. Jest naprawdę dobrze.
5,0
Układ jezdny
Tutaj również jest bardzo dobrze. W tej klasie zawieszenie niezależne na tylnej osi to rzadkość. Ale czuć że daje bardzo dużo. Samochód ma naprawdę dopracowany układ jezdny - odpowiednio sztywny i elastyczny żeby prowadzić się dobrze a jednocześnie wystarczająco komfortowy.
3,0
Karoseria
To najsłabszy element tego samochodu. Lakier jest delikatny i cienki. Blacha też taka sobie. Ale myślę że przy odrobinie troski przetrwa 8 lat a tyle zamierzam jeździć tym samochodem.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest ok.
5,0
Ergonomia
Brak uwag.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa dość opieszale, ale chłodzi wnętrze. Mam manual i ustawiam zawsze nawiew na dwójkę i temperaturę mniej więcej na środek lub 2,3 ząbki poniżej środka. Nie lubię kiedy mi mocno wieje. Może dlatego długo chłodzi. Ogrzewanie ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Najlepsza w klasie. Nie ma co tutaj się dużo rozpisywać. Mam 191 cm wzrostu i usiądę sam za sobą przy czym mam jeszcze miejsce na kolana i nad głową. W Megane 3 było mniej miejsca a to teoretycznie klasa wyżej.
3,0
Wyciszenie
Tutaj zabieram 2 gwiazdki. O ile sam silnik w jeździe autostradowej nie jest głośny to bardzo wyraźnie słychać szum opon i nadkola, które wygłuszyli bardzo słabo. Standardowe Micheliny od razu sprzedałem i założyłem opony o hałasie 69dB i nadal je słychać.. Tutaj jest sporo do poprawy. Ale autostradami jeżdżę rzadko więc mi to nie przeszkadza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo niskie. Pali mało, nic się nie psuje. Póki co tylko olej i filtry.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód wydaje się drogi. Ale gdy porównany standardowe wyposażenie i dołożymy je u konkurencji to wychodzi taniej niż reszta. Do tego otrzymujemy pewną i niezawodną japońską mechanikę która jest dopracowana.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, przecież to japończyk.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i-VTEC 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Jazz IV Mikrovan Facelifting