Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz IV Mikrovan Facelifting

RafałM, 4 lata temu
Silnik 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Jazz IV Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,79
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : CVT nie taka straszna jak ją malują. A jaka wygoda.. Zużycie paliwa po 4ch tankowaniach 6.9-7.0. Ale przy pełnej klimie i głównie w mieście.
5,0
Całokształt
Jak na razie auto ma równo miesiąc, ale w wersji Elegance jeździ się naprawdę wygodnie. Dynamika na miasto jest zupełnie wystarczająca, mimo że jest to CVT a nie manual. Na trasie po zrobieniu "kickdown" też daje radę, ale lubi wysoke obroty.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeszcze za wcześnie na jakąś szerszą opinię ale na razie bez zastrzeżeń. Po dotarciu przez pierwszy 1000 km nie zauważyłem by np. brał olej. Dynamika OK ale trzeba go wkręcić min. na te 4 tys.
5,0
Skrzynia biegów
CVT działa b. płynnie. Oczywiście słychać wycie silnika po dodaniu gazu i utrzymują się wysokie obroty stosownie do stopnia wciśnięcia pedału ale można się przyzwyczaić. Ciekawostką jest to, że wciśnięcie pedału w podłogę nie daje wcale efektu kickdown, żeby to uzyskać trzeba pedał wcisnąć jakby "od góry", wsuwając stopę dalej. Dobrze o tym wiedzieć bo w krytycznej sytuacji może być to b. ważne. Co do trybów pracy skrzyni to: w trybie D warto jechać do prędkości do 100 km/h, na ekspresówce i autostradzie warto przejść w tryb S i po rozpędzeniu do 120-140 wybrać manualnie manetką bieg 7. Wtedy przy 120 km/h będzie ok. 2500 obr./min. Do wyprzedzania raczej trzeba wtedy zejść na bieg 6, bo 7-mka nadaje się tylko do spokojnej jazdy.
5,0
Układ jezdny
Na razie OK bez zastrzeżeń.
5,0
Karoseria
Mam powłokę ceramiczną więc zobaczymy po jakimś czasie jak się sprawdzi..
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się wysoko, więc naprawdę widoczność jak w Van-ie.
4,0
Ergonomia
Bagażnik bez jakiegokolwiek haczyka np. na siatke z zakupami, więc słabo. Dobrze że są magic seats.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima automatyczna daje radę nawet w te upały. Szkoda że w trybie AUTO nie można wybrać kierunku nawiewu tylko zawsze wieje na twarz. Można się nabawić przeziębienia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu prawie jak w Golfie VII. Trochę mały schowek w podłokietniku.
4,0
Wyciszenie
Słychać opony (mam Dunlop RS200 Sport, stockowe z salonu) i pęd powietrza już ok. 100 km/h. Mogłoby być lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód nowy, trudno jeszcze cokolwiek powiedzieć.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za dużo plastików w kabinie- mam najbogatszą wersję a tutaj twardo. Za to nic nie trzeszczy. Samochód wyprodukowany w Japonii więc mam nadzieję na bezproblemową eksploatację. Szkoda jednak że nie ma np. podwójnej blokady drzwi w najwyższej wersji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowy..
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jw..

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i-VTEC 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Jazz IV Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Jazz IV Mikrovan Facelifting