Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz IV Mikrovan Facelifting

RafałM, 4 lata temu
Silnik 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Jazz IV Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,79
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : CVT - nie bać się.
5,0
Całokształt
Wracam z opinią po pół roku użytkowania (miasto + trasa). Ogólnie auto w swojej klasie bardzo fajne. Takiej przestrzeni próżno szukać u konkurencji. CVT z silnikiem 1.3 mimo wszystko daje radę, chyba nie ma sensu dopłata do 1.5 bo to wiąże się z brakiem m.in. automatycznej klimatyzacji, a osiągi i tak nie powalą na kolana. To nie jest auto do rajdowej jazdy. Najbardziej ekonomiczna jazda to tempomat i max. 110-120 km/h. Przejechałem 640 km i jeszcze był wg komputera zasięg 130 km na 40-litrowym baku.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ciekawe, że zmierzenie poziomu oleju bagnetem w tym ivtec'u jest czynnością karkołomną. Po przebiegu 8 tys.km dolałem litr 0w20 bo za nic nie da się prawidłowo odczytać poziomu, po dolewce poziom wzrósł ledwie nieco powyżej MIN. Generalnie z silnikiem zero problemów - nowe auto.
5,0
Skrzynia biegów
CVT w mieście bez kickdown daje obroty do 5tys. co sprawia że większość aut zostaje z tyłu przy ruszaniu spod świateł. Po kickdown jest jeszcze lepiej (i to w trybie D). Jak na 102 KM nieźle. Przy prędkości 80-100 km/h obroty rzędu 1,5-2 tys. i spalanie poniżej 6 litrów.
4,0
Układ jezdny
Ogólnie bez zastrzeżeń. Za twarde zawieszenie. Jeżeli nawigacja proponuje jazdę bocznymi drogami żeby zaoszczędzić 10 minut lepiej jechać krajówką.. Jazz to taki "francuski piesek" - tylko najlepsze drogi! Bo będzie trzęsło niemiłosiernie.
5,0
Karoseria
Na razie jest ceramika i zima dopiero przed nami więc jest OK. Jak będzie na wiosnę - zobaczymy.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się wyżej więc duży plus w porównaniu do innych aut tej klasy.
5,0
Ergonomia
Fajny uchwyt na napoje przy kierownicy. Trochę słabo pomyślane dźwignie od wycieraczek i świateł - bardzo łatwo przypadkowo włączyć długie. Z tyłu dużo miejsca, podobnie jak w kompakcie. Po postawieniu siedzeń mamy prawie bagażówkę. Super.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik b. fajny, sprawdził się latem. Zobaczymy jak sobie da radę zimą z szybami/lusterkami. Ogrzewanie foteli jeszcze nie testowane, ale już niedługo premiera.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Klasyka gatunku. Kto zna Jazza ten wie.
4,0
Wyciszenie
Przy prędkości autostradowej szum powietrza niestety dość głośny. Do 120 km/h OK.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie auto nowe, przez pół roku i 10 tys. km zero problemów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tu muszę się przyczepić do jakości plastików, zwłaszcza na drzwiach. Przy normalnym, codziennym użytkowaniu (np. przejechaniu zamkiem/guzikiem od kurtki przy wsiadaniu) powstają wyraźne jasne rysy których nie da się usunąć. Za tę cenę auta taka jakość?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i-VTEC 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Jazz IV Mikrovan Facelifting