Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz IV Mikrovan

Beata, 6 lat temu
Silnik 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Jazz IV Mikrovan 1.3 i-VTEC 102KM 75kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,85
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczność silnika i spalanie są takie jak chciałam. Wyposażenie wewnętrzne - komfortowe.
5,0
Całokształt
Ocena kobiety. Mam satysfakcję, że wszyscy się za autem oglądają; i oczywiście za mną. Czerwony kolor i model b. rzadki na drodze. Cena auta jest tego przyczyną. Silnik bez turbosprężarki jest idealny dla kobiety. Na światłach niektórzy są szybsi, ale gdy trzymam nogę na gazie, to za chwilę szybko zostają z tyłu; a poza tym ja się nie spieszę. Naprawdę komfortowy i tani w użytkowaniu samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na biegu jałowym nie słychać silnika. Jest bardzo elastyczny. Trzymając się sugestii z konsoli (strzałki i kolory wokół prędkościomierza), można na szóstym biegu jechać już od 50 km/h. Na autostradzie (140 km/h) silnik jest cichy, nie podgłaśniam radia.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra; przyjemnie się zmienia biegi; nigdy nic nie haczyło; zdarza się, ze zamiast 6-ki wskakuje 4-ka; ale to moja wina. Porównując do innych samochodów - to jest świetna skrzynia biegów; ale automat mógłby być jeszcze lepszy.
5,0
Układ jezdny
Nie boje się wchodzić w zakręty szybciej; świetnie się trzyma drogi; inna rzecz, że opony są rewelacyjne. W zimie nigdy nie wpadłam w poślizg (drogi poza miastem są u mnie słabo utrzymane w zimie), co sie wcześniej zdarzało.
Komfort
5,0
Widoczność
Komfortowo; duże lusterka boczne; ponadto gdy zbyt blisko podjeżdżam, to mam asystenta dźwiękowego i sam zaczyna hamować, żeby nie doszło do kolizji. Na postoju kamera cofania i czujniki z przodu i z tyłu w standardzie - czego chcieć więcej, chyba żeby sam zaparkował; ale tej opcji nie było. Gdy wjeżdżam do garażu składam elektrycznie lusterka. Światła drogowe same się zmieniają - czujniki analizują, czy mogą włączyć "długie" i same je też wyłączają gdy nadjeżdża inny samochód.
5,0
Ergonomia
To jest najwyższa wersja wyposażenia. Ilość gadżetów jak w wersji premium dużego samochodu, ale wszystko już opanowałam. Nawigacja jest świetna; komputer pokładowy też; lubię się nim bawić. Uruchamianie silnika i zamykanie/otwieranie drzwi bez kluczyka i pilotów są warte dużych pieniędzy. Tutaj są w standardzie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna; bardzo szybko się wentyluje; nigdy nie mam szyb zaparowanych, co było koszmarem w innych autach. Podgrzewane fotele są super; mogłaby być jeszcze podgrzewana kierownica, ale nie ma tego w opcji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Składane siedzenia we wszystkich kierunkach i pozycjach; płaska podłoga po złożeniu. Wysokie kwiatki doniczkowe wchodzą do środka bez problemu dzięki podnoszonym siedziskom tylnych foteli. Nigdy nie brakowało mi miejsca, nawet w podróżach 3 tys km. Siedzenia bardzo wygodne dla kręgosłupa i miłe w dotyku, podobnie jak deska rozdzielcza.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, ale przy bardzo wysokich obrotach (powyżej 4 tys.) - specyficzny, podobno "hondowski" dźwięk silnika; nie zachwycam się nim, wolałabym ciszej. Przy czym ja jeżdżę w przedziale 2-2,5 tys. obrotów. Silnik jest naprawdę bardzo elastyczny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem, czy ktoś mi uwierzy, ale średnia z ostatnich 30 tys. km (nie kasowałam przebiegów cząstkowych) to 4,9. W dojazdach do pracy spoza miasta (ok. 30 km) spala mi w lecie i w zimie ok. 4,5-4,7 (średnia prędkość 60-70 km/h). Bardzo rzadko tankuję. I tutaj sprawdza się powiedzenie: "co drogo na początku, to tanio później".
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie był tani - 70 tys. (wersja wyposażenia najwyższa). Ale przed zakupem konfigurowałam Corsę, Yarisa, VW Polo i jeszcze inne - tak żeby miały to samo (u niektórych pewne elementy nie były możliwe, np. odczytywanie znaków drogowych, "budzik" przy przekraczaniu linii na drodze bez kierunkowskazu, kamera cofania, dostęp bez kluczyka itp). Wartość każdego z tych samochodów przekraczała wtedy 70 tys. zł. Tutaj Honda daje to w standardzie; no ale trzeba mieć pieniądze. Wartość auta nie spada, tak jak u innych producentów, to duży plus.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. No może poza lakierem; mógłby być twardszy; niestety brak jest kolorów czerwonych metalizowanych, które są podobno twardsze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i-VTEC 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Jazz IV Mikrovan 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
5,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Jazz IV Mikrovan