Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz IV Mikrovan

Wlaziu, ponad rok temu
Silnik 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 70 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Honda Jazz IV Mikrovan 1.3 i-VTEC 102KM 75kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
3,79
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Totalna bezawaryjność, nader przestronne i bardzo funkcjonalne wnętrze
4,0
Całokształt
Jeśli ma to być praktyczny, niezawodny, "idiotoodporny" i oszczędny "osiołek" do miasta to ten samochód doskonale spełnia założone cele. Sportowych wrażeń w nim się nie znajdzie, to nie Polo GTI. Całokształt psuje nieco zawieszenie, które jest niespójne z resztą auta. Jest bardziej sportowe niż komfortowe i średnio sprawdza się w mieście. Na plus, że prowadzi się pewnie aż po Vmax, ale to chyba nie o to chodzi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wolnossący 1.3. Nie ma turbo, więc jest sporo wkręcania się na obroty podczas przyspieszania. Podstawowe założenia spełnia: jest niezawodny i oszczędny. Dźwięk silnika nie powala. Osiągi też są przeciętne, ale z drugiej strony adekwatne do tych 100KM. Na pewno większy silnik w tym aucie był by mile widziany.
4,0
Skrzynia biegów
Wyje jak CVT, jeździ jak CVT. Niemniej z klasycznych skrzyń CVT jest jedną z lepiej zrealizowanych. Nie szarpie przy ruszaniu z miejsca, prawidłowo dobiera przełożenia i jest w miarę responsywna. Próbuje trochę symulować zmiany biegów, więc nie ma efektu powolnego wkręcania i opadania obrotów. Długie przełożenie dolne powoduje, że spod świateł z piskiem opon nie ruszysz. Na minus koszt obsługi tej skrzyni - wymaga wymiany oleju co dwa lata i oczywiście musi to być jakiś ultra super wcale nie tani magiczny olej od Hondy...
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest twarde i sportowo zestrojone. Nie hałasuje i pewnie się prowadzi, ale nie pasuje do charakteru auta. Na 16" kołach to już w ogóle robi się beton. Radził bym każdemu wybierać wersję z mniejszymi kołami tj. 15'. Układ kierowniczy jest lekki i pasuje do miasta, nieco za czuły na autostradę. Promień skrętu OK nic szczególnego na plus czy minus. Hamulce bez uwag bardzo czułe i mocne.
5,0
Karoseria
U mnie kolor żółty. Bardzo dzielnie znosi odpryski, ptasie kupy, czy co tam z drzewa spadnie. Żadnej korozji. Szyby też się nie rysują. Plastiki zew. dobrej jakości nic nie zmatowiało, nic nie pękło.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność jest w porządku, ale nie wybitna. Na plus duża szyba przednia, dobrej jakości kamera cofania i czujniki parkowania oraz duże lusterka. Na minus bardzo grube słupki A, gdzie te trójkątne szybki za bardzo nie pomagają. Widoczność do tyłu dla wyższych osób jest przeciętna ze względu na opadającą linię dachu. Wycieraczki przy wyższych prędkościach potrafią hałasować i je lekko podnosi co skutkuje przeciętnym zbieraniem wody powyżej ok. 120-130km/h
3,0
Ergonomia
Japonia zawsze musi w tym departamencie mieć jakieś kwiatki... Na plus duża ilość przestronnych schowków, wygodna pozycja za kierownicą i łatwe do wsiadania w ciasnych miejscach i to tyle. Sterowanie przyciskami na kierownicy wymaga małego doktoratu co idzie do czego. Obsługa komputera pokładowego też. Staroświecki wyświetlacz o niskiej rozdzielczości, powoduje, że każda informacja (np. spalanie, zasięg, średnia prędkość) jest na osobnej planszy. Przełączniki od podgrzewanych foteli są w takim miejscu, że lubią się same włączać. System Honda Connect jest mało intuicyjny. Na plus, że można go odblokować i zainstalować własne apki jak Yanosik, czy automapa. Automatycznie składane lusterka po zamknięciu auta - nie ma, a w mieście to niemal must have. Zestaw głośnomówiący słabo sobie radzi z tłumieniem szumów i wręcz wycina rozmowę i to na różnych telefonach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie grzeje, w lecie chłodzi. Kompresor klimatyzacji trochę hałaśliwy jak się stoi. Jednostrefowa automatyczna klima. W miarę bezobsługowa. Prawie, że ustaw i zapomnij. W ciepłe dni z lekkim zachmurzeniem za bardzo się "skręca" po wjechaniu pod chmurkę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na ten rozmiar samochodu to w środku jest naprawdę przestronnie. Zmieści się i osoba o wzroście 190cm i też komfortowo usiądzie ktoś o wzroście 155cm. Nawet podróż w 5 osób jest "akceptowalnie" komfortowa.
2,0
Wyciszenie
Jest słabo. Zwłaszcza słabo jest wyciszony silnik i ogólnie cała mechanika pod maską. Szumy powietrza są znośne, szumy kół też. Audio jest przeciętne i przy wyższych prędkościach brakuje mu mocy. Tylna półka lubi sobie wpaść w rezonans na brukowanej nawierzchni, ale można temu łatwo zaradzić podkładając coś miękkiego pod odboje. Na plus dobrze spasowane wnętrze, więc (pomijając tylną półkę) nic nie stuka i nie skrzypi.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak najbardziej OK. Przy oszczędnej jeździe można zejść do 4,5l, ale po mieście i na co dzień bliżej jej do 6-7l. Auto jak na swój segment jest dość drogie w serwisowaniu i lubi się zgłaszać 2 razy do roku w serwisie np. na wymianę oleju w CVT.
3,0
Stosunek jakość/cena
Autko na tle konkurencji było dość drogie w zakupie, a nie reprezentuje sobą chyba aż takiej wartości. Owszem praktyczne i niezawodne, ale w tej cenie oczekiwałbym jednak lepszych osiągów, lepszej ergonomii oraz lepszego wyciszenia. Mazda 3 się kłania...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Honda Jazz... W tym departamencie wzorowo. Nic się nie popsuło, nic nie trzeba było dokupić ekstra. Raz trafił się jakiś szkodnik co potargał wygłuszenie maski, ale innych szkód nie narobił.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Honda Jazz... Odpalasz i Cię dowiezie. Jest TPMS, więc nawet jak złapiesz gwoździa to będziesz o tym wiedział z wyprzedzeniem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i-VTEC 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Jazz IV Mikrovan