Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz IV Mikrovan

Beata, 2 miesiące temu
Silnik 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Honda Jazz IV Mikrovan 1.3 i-VTEC 102KM 75kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,79
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt. BDB jakość materiałów i super silnik.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak
5,0
Całokształt
Wracam z oceną po 8 latach użytkowania. Auto było warte zakupu i jeszcze go nie zamierzam sprzedać; może wymienię na nowy model, ale nie ten obecny. Jestem z niego bardzo zadowolona. Mam najwyższą wersję wyposażenia. Brakuje mi tylko podgrzewanej kierownicy w zimie. Spalanie na poziomie 4,8/100 km (średnia). Nic nie trzeszczy, nic się nie wytarło wewnątrz. Poza regularną wymianą elementów eksploatacyjnych, wymieniony został tylko elektroniczny wyłącznik zapłonu po 5 latach i teraz chyba padnie włącznik czujników parkowania. Karoseria trzyma się dobrze, nadkola (często myte) - również.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez zarzutu. Nie dolewam w ogóle oleju w okresie miedzy jego wymianami. Nie widzę żadnych zmian pracy silnika. Moc ma dla mnie wystarczającą (102 KM).
5,0
Skrzynia biegów
To jest najlepsza manualna skrzynia jaką kiedykolwiek używałam. Po prostu genialna.
5,0
Układ jezdny
Nie szaleję na drodze, więc nic się nie dzieje złego. ABS się czasami włącza na lodzie.
4,0
Karoseria
Lakier mógłby być twardszy, ale podobno eko-lakiery tak już mają. Trochę rys już jest od strony drzwi kierowcy; z mojej winy i jakieś drobiazgi wokół. Nie rdzewieje.
Komfort
4,0
Widoczność
Trzeba uważać na szeroki prawy słupek z przodu. Ale dzięki temu auto jest pewnie stabilniejsze. Poza tym, wokół jest dużo światła. Ten samochód ma charakter minivana. Musiałam wymienić żarówki po 7 latach, bo te oryginalne "osłabły"; ale są teraz żarówki podwajające jasność w stosunku do tych oryginalnych.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu. Nic mi nie przeszkadza i niczego mi nie brakuje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wciąż jest super; zero parowania szyb; klimatyzacja automatyczna działa bez zarzutu; używam regularnie cały rok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest wzór w tej klasie dla samochodów, których długość jest w okolicy 4 m.
4,0
Wyciszenie
Są cichsze samochody; ale jak na takie gabaryty auta to trudno jest narzekać. Bardzo cicho pracuje silnik. W zasadzie jeżdżę do 2 tys. obrotów; 6-ty bieg od 50 km/h i ciągnie auto do przodu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie oszczędzam na benzynie, ale i tak nie jestem w stanie na baku przekroczyć 5 l/100 km. W oszczędnej jeździe ((śr. 60-70 km/h) samochód spala 4,2-4,5 l/100 km; prawie jak hybryda.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy dzisiejszej wysokiej inflacji, zakup w 2015/16 był strzałem w "10".
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniony został tylko włącznik zapłonu i chyba będzie wymieniany włącznik sensorów parkowania; kamera działa bez zarzutu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i-VTEC 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Jazz IV Mikrovan