Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Accent I Hatchback

MyDoom, 14 lat temu
Silnik 1.3 i 75KM 55kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 176 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Accent I Hatchback 1.3 i 75KM 55kW 1994-2000 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Na pawdę świetnie zastrojone zawieszenie. Połączenie komfortu z sportowym zacięciem - przy czym z przewagą tego drugiego:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Niestety jak przystało na auto z Azji trzeba dbać o progi i tylne nadkola. Powoli pojawia się rdza, nie można tego ignorować.
5,0
Całokształt
Doskonałe auto dla osoby która nie ma dużo pieniędzy ale zależy jej na wygodzie i przyjemności z jazdy. Ważne jest to aby na czas wymieniać części i płyny eksploatacyjne i wszystko będzie chodziło jak w zegarku. A najważniejsze to: REGULARNIE WYMIENIAĆ OLEJ SILNIKOWY!!!!!!!! Na to ta jednostka jest szczególnie wrażliwa. Silnik jeśli kupimy auto w dobrym stanie - nie bierze nawet grama oleju, jednak jeśli nie wymieniamy na czas oleju to szybko to się zmieni i wtedy zaczną sie kłopoty. Przejechałem tym autem juz ponad 6 tys km, dla jednych to mało dla innych dużo (ja zrobiłem tyle w 4 miesiące a używam go tylko do prywatnych celów). Moim zdaniem nie mogłem trafić na lepsze auto. Szkoda tylko że instalcja LPG jest droga do niego - sekwencja. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym aucie to przeczytaj całą moja opinię. Starałem sie być obiektywny i nie przesładzać choć tak to może wyglądać:) po prostu jest to ŚWIETNE AUTO.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik spisuje się bardzo dobrze, auto nie jest ciężkie, waży ok. 960kg więc ta jednostka \"daje rade\". Podczas wyprzedzania nie trzeba redukować jeśli tylko ma się około 3tys obrotów - jeśli nie, to całkiem szybko do nich dochodzi i wtedy wszystko jest ok. Oczywiście nie można go porównywać z większymi jednostkami - to jest jeden z najlepszych silników niskiej pojemności - produkowany przez Mitsubishi. Odpala \"na dotyk\" czym często zawstydza droższą konkurencję, a po nagrzaniu (co następuje szybko) chodzi bardzo cicho. Jeśli chodzi o elastyczność, to tak jak pisałem wcześniej, zależy od obrotów, powyżej 2,5tys. jest już dobrze, powyżej 4 tys. robi się głośno ale i szybko:) moim zdaniem silnik zasługuje na 5-
4,0
Skrzynia biegów
Pierwszy bieg bardzo krótki, reszta w normie - przy czym jeśli ktoś nie szarżuje to jak już wrzuci 5 - co może nastąpić bardzo szybko - to dłuższy czas nie musi redukować, da się zwolnić dosłownie do 40km/h a następnie całkiem przyzwoicie przyspieszyć, na trasie czuje się prawie jak bym automatem jechał. Biegi wchodzą trochę \"twardo\" - ale mi akurat to się podoba - trochę sportowo się to odczuwa. Gdy skrzynia się nagrzeje biegi wchodzą bardzo miękko. Skok dźwigni zmiany biegów... no cóż, troche długi - ale w granicach rozsądku. No i zapomniał bym o wstecznym - rzadko, ale potrafi wchodzić z oporami, ale to akurat nie jest nic dziwnego, wszędzie takie rzeczy się dzieją. Jak dla mnie skrzynia na 4+
5,0
Układ jezdny
W tym przypadku muszę pochwalić konstruktorów szczególnie. Zawieszenie jest doskonałe. Całkiem dobrze tłumi nierówności i zapewnia bardzo dobre \"czucie\" auta - co dla mnie jest ważniejszą sprawą niż komfort (np. jak w Astrze, która jak dla mnie \"płynie\"). Wspomaganie działa bardzo dobrze, na parkingu mamy pewność, że sie nie napocimy:) oczywiście dla sprostowania - jeśli ktoś ma opony szerokość 155 to zalecam zmienić na 175, inaczej można czuć się niepewnie w zakrętach, a auto szybciej \"ucieka\". Ja mam 175 i moim zdaniem rewelacja - doskonale wyczuwalna granica poślizgu - auto jest lekko nadsterowne (ucieka tył auta ale tylko jeśli go mocno sprowokujemy). Jeśli zaś chodzi o awaryjność - prawie nie występują żadne awarie, doskonale znosi nasze drogi. Hamulce: mój Accent wyposażony jest w ABS, hamulce działają dobrze (choć mogły by być nieco ostrzejsze - jak w wersji bez ABSu) a ABS działa bez żadnych zastrzeżeń, nie za wcześnie, nie za późno - w sam raz:) Układ jezdny według mnie zasługuje na 5+
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w tym aucie jest dobra, siedzimy nie za nisko, samochód jest dobrze przeszklony. Ja mam wersję 5-cio drzwiową więc czasem przeszkadza mi słupek środkowy - ale to nic nadzwyczajnego, to normalne dla tego typu auta. Lusterka są odpowiedniej wielkości - martwe pole prawie nie występuje. Szyby w mocny deszcz i przymrozki łatwo parują ale mgiełka znika bardzo szybko jeśli puścimy nawiew na szybę - to chyba również nic nienormalnego. Jak dla mnie 4+
5,0
Ergonomia
Można powiedzieć jedno o wnętrzu - wszystko jest na swoim miejscu. Każdy włącznik znajdujemy instynktownie. Przyciski od el.szyb między fotelami, to również niezłe rozwiązanie, przynajmniej nie jest ich za dużo:) przydało by się wielofunkcyjne koło kierownicy - ale to nie ta epoka:D dodatkowy plus za regulowaną wysokość koła kierownicy, dzielone oparcie tylnej kanapy i możliwość regulacji lędźwiowego odcinka oparcia u kierowcy (w mojej wersji wyposażenia). Według mnie zasługuje na 5 z małym minusikiem
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wiem, że trochę dziwnie wygląda jak tak chwale to auto ale ono po prostu takie jest - wentylacja sprawuje się bardzo dobrze, mimo że nie posiadam w swoim aucie klimatyzacji, przejeździłem całe lato bez odsuwania szyb, bardzo dobrze przemyślana wentylacja - nie trzeba nastawiać mocnego nawiewu a powietrze i tak dobrze chłodzi. Niestety po przejechaniu ponad 200km trochę mokną plecy:) tam powietrze już nie dociera:D Ogrzewanie: spotkałem się z opiniami że wnętrze długo się nagrzewa - jak dla mnie to bujda, to chyba normalne że trzeba poczekać aż silnik złapie temperaturę, a robi to szybko (ale się nie przegrzewa) co w połączeniu z wydajną wentylacją powiduje szybkie nagrzanie auta. Jak dla mnie tylko 4+ za mokre plecy:)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca nie brak, a jednocześnie wszystko jest pod ręką. Z tyłu wcale nie jest gorzej. Miejsca na nogi sporo, nad głową też nie jest ciasno, chyba że masz ok. 190cm. Bagażnik tez jest ok. Za przestrzeń dostaje 4+
4,0
Wyciszenie
w tym przypadku ocenę zacznę od stwierdzenia: to zależy:) od prędkości, obrotów silnika i nawierzchni. Powyżej 120km/h i 3,5tys. robi się głośno. Silnik \"warczy\" ale pozytywnie, bo właśnie budzi się do życia, jednak ja staram się nie szaleć z tym - paliwo nie jest jeszcze tak tanie jak w USA;) na dłuższej trasie do 120km/h jest przyjemnie. Ale w dobre radio tez można zainwestować:) nasze drogi nie są płaskie jak stół więc często słyszymy pracę zawieszenia. Jeszcze wspomnę o silniku - gdy jest zimny jest troche głośny, ale jak już wspomniałem szybko się nagrzewa i wtedy jest cichutki:) wyciszenie... jak dla mnie na 4
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie spalanie jest ok. Na trasie bardzo oszczędny, w mieście - jak każdy, zależy od człowieka. Niestety instalacja LPG bardo droga - sekwencja, dlatego nie instalowałem. Jeśli chodzi o koszty napraw to - odpukać w niemalowane - jeszcze żadnych nie miałem, poza standardowymi wymianami nic nie musiałem przy nim robić. A ceny tych wymian wcale nie odbiegają od średniej. Moim zdaniem 5!
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze ciężko kupić lepsze auto. Ja za swoje teoretycznie \"przepłaciłem\" bo można kupić nawet 2 tys tańsze niż mój ale silnik jest w doskonałym stanie i dlatego auto jest bezawaryjne. Oprócz tego bardzo często są bogato wyposażone (jak na te lata) i ładnie się prezentują. Drobne usterki można usunąć tanim kosztem, poważniejsze nie powinny występować.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To chyba jedyny słaby punkt tego samochodu. Wszystkie najważniejsze elementy pochodzą od innych renomowanych firm, ale wykończenie jest już koreańskie. Jednak nie jest to nic poważnego i można to ignorować. Jak na razie musiałem poprawić mocowanie siedziska mojego fotela (pękła blacha w którą wkręcana była śruba mocująca fotel - spód siedziska) - koszt 0 zł, jakaś 1h pracy:) no i wymienić zewnętrzną klamkę tylnych drzwi - pękł plastikowy złącznik i drzwi nie dały się od zewnątrz otworzyć - koszt nowa klamka 40zł + 1h pracy. Poza tym wszystko jest ok. czyli nie ma się czego obawiać. Według mnie 4-
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
A to znowu bardo mocny punkt tego auta - bezawaryjność! Niestety nic nie jest za darmo. Ważne jest to aby na czas wymieniać części i płyny eksploatacyjne i wszystko będzie chodziło jak w zegarku. A najważniejsze to: REGULARNIE WYMIENIAĆ OLEJ SILNIKOWY!!!!!!!! Na to ta jednostka jest szczególnie wrażliwa. Silnik jeśli kupimy auto w dobrym stanie - nie bierze nawet grama oleju, jednak jeśli nie wymieniamy na czas oleju to szybko to się zmieni i wtedy zaczną sie kłopoty. Tak więc jeszcze raz ostrzegam należy NA CZAS WYMIENIAĆ OLEJ SILNIKOWY (nie przeciągać jednego czy dwóch tysięcy bo to żadna oszczędność, wymieniać co 10tys.) jeśli tak robimy to silnik jest niedozarżnięcia, bezawaryjny i ekonomiczny. Ja ze swojego jestem bardzo zadowolony. Moim zdaniem zasługuje w tym punkcie na 5+

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Accent I Hatchback