Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Coupe I

Krzysztof, 10 dni temu
Silnik 2.0 i 16V 137KM 101kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Hyundai Coupe I 2.0 i 16V 137KM 101kW 1996-1999 - Oceń swoje auto
4,93
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczność silnika oraz dynamika - auto od razu wyrywa się do przodu gdy mocniej wciśniemy gaz.
5,0
Całokształt
Auto jak za tą cenę jest świetne, pod warunkiem, że nie kupimy w agonalnym stanie - zanim kupiłem model Coupe, oglądałem 6 egzemplarzy. Najczęstsze bolączki to nadmierne zużycie oleju przez wyeksploatowane uszczelniacze zaworowe i pierścienie tłokowe. Remont silnika jest tani, naprawy tanie - większość rzeczy bez ingerencji w silnik można naprawić w domowym zaciszu. Z częściami nie ma problemów - hurtownie są dobrze zaopatrzone a ściągnięcie z ASO nie rujnuje budżetu. Mój silnik 2.0 16V G4GF o dziwo był bardzo elastyczny już od niskich obrotów - tajemnica tkwi w fabrycznie zastosowanym indukcyjnym kolektorze ssącym. Silnik świetnie nadaje się do LPG - pod warunkiem, że jest to sekwencja. Prowadzenie auta sprawia uśmiech na twarzy a niska masa auta potrafi pokazać walory tych niby 139KM ale jakże ochoczo gotowych do współpracy. Przez 5 lat jedyna awaria która uniemożliwiła dłuższą jazdę to alternator i na tym na szczęście się zakończyło. Wady to głównie: - Hałas przy wyższych prędkościach ale wystarczy wyciszyć auto matami butylowymi i różnica w podróżowaniu jest znaczna. Nie jest to limuzyna więc nie oczekujmy, że w kabinie będzie panowała cisza. - Więcej wad nie znalazłem. Zalety: - Ponad przeciętne prowadzenie, przyjemność z pokonywania zakrętów - Hamulce oraz system wspomagania hamowania zwiększający siłę przy mocnym wciśnięciu pedału hamulca - Tanie części - Odporne zawieszenie i fajny kompromis między twardością a amortyzacją - Precyzyjny układ kierowniczy - im wyższa prędkość, tym cięższy ruch kierownicy - Wydajna klimatyzacja - Metalowa uszczelka pod głowicą - Silnik podatny na przeróbki mechaniczne - wystarczy zrobić układ dolotowy CAI i auto zmienia swoją charakterystykę diametralnie. Na początek przygody z mocniejszymi silnikami, polecam każdemu kto oczekuje od auta przyśpieszenia poniżej 8s do 100 oraz elastyczności - ten silnik na 4 biegu przy prędkości 50km/h wyrywa się wręcz do jazdy bez żadnej zadyszki :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczność silnika wywołuje uśmiech na twarzy, że to tylko 2.0 a przyśpiesza jakby pod maską siedziało małe turbodoładowanie.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez problemów, krótki skok lewarka.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjne prowadzenie, auto reaguje na ruch kierownicy bez żadnych opóźnień.
5,0
Karoseria
W moim przypadku nie miałem problemów z rdzą. Ważne aby zabezpieczyć podwozie.
Komfort
5,0
Widoczność
W przypadku Coupe, nigdy nie narzekałem na widoczność.
5,0
Ergonomia
Deska jest prosta, bez żadnych udziwnień - wszystko pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajny układ klimatyzacji, zimą również nie miałem problemów aby nagrzać wnętrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 dorosłe osoby mogą podróżować komfortowo - tylna kanapa wyprofilowana jest do góry, więc nie ma ścisku.
4,0
Wyciszenie
hałas przy wyższych prędkościach ale wystarczy wyciszyć auto matami butylowymi i różnica w podróżowaniu jest znaczna. Nie jest to limuzyna więc nie oczekujmy, że w kabinie będzie panowała cisza.
Ekonomiczność
5,0
Koszty utrzymania
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Drobne usterki
5,0
Poważne usterki

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 137KM 101kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Coupe I 2.0 i 16V 137KM 101kW
Średni koszt przejechania 100 km
61,50 zł
11,9
l/100km
10,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Coupe I