Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Elantra V Sedan

I-KOSMETYKA Sieradz, 10 lat temu
Silnik 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Elantra V Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik, a właściwie jego wyciszenie i ekonomika.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Odbijające się dość mocno w przedniej szybie podszybie oraz zegar z konsoli środkowej.
Zawieszenie : kiepskie wygłuszenie/wytłumienie nadkoli
Karoseria : Radio bez RDS-u (choć można bez tego żyć) i brak uchwytu do zamykania klapy bagażnika
5,0
Całokształt
Dla mnie autko - rewelacyjne!
Wrażenia
5,0
Silnik
Po przesiadce z Fiata Bravo (1.4 T-Jet 120 KM) to jestem teraz w motoryzacyjnym niebie :-)
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, cichutka, krótkie ruchy dźwignią.
3,0
Układ jezdny
Długo się zastanawiałam czy dać 3 (przeciętnie) czy 4 (dobrze) - postanowiłam być jak najbardziej obiektywna. W moim poprzedniku (Fiat Bravo) było naprawdę lepiej. Mam możliwość dokładnego porównania z VW Jetta (1.2 TSI) i pobieżnymi/okazyjnymi porównaniami z innymi autkami - no szału z tym układem jezdnym nie ma - jest ... poprawnie :-)
Komfort
3,0
Widoczność
Generalnie nie jest źle, ale też wiem że bywa w innych samochodach lepiej. Przednie słupki szerokie i widoczność przez mocno pochyloną tylną szybę jest ograniczona. Oceniam tylko stan faktyczny - mnie osobiście to nie przeszkadza :-)
5,0
Ergonomia
Nie mam żadnych uwag. Momentalnie wiedziałam gdzie co jest i do czego służy. Logiczne rozmieszczenie wszystkich włączników, pokręteł itp.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cały czas mam włączony automat. jak było ciepło to na 22 st. C a teraz na 24 st. C i zapominam, że mam jakieś urządzenie \"grzewczo-chłodzące\" :-) Wszystko dzieje się samo, działa sprawnie, cicho i wydajnie. Szyby nie parują, a mnie jest komfortowo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie (średnia niższa, klasa C) i porównując sedany to nie ma się do czego przyczepić. Pewnie jak ktoś się ze wzrostem będzie zbliżał do 2 metrów lub będzie \"szczupły inaczej\" to sobie ponarzeka. Mnie to nie dotyczy. Ja mam dużo miejsca, mąż i dwójka dzieciaków także.
4,0
Wyciszenie
Ocena tylko 4 choć mogło być tak pięknie ... co za bałwan przy tak dobrym wyciszeniu samego silnika i generalnie całego samochodu zapomniał dać chociaż ciut wygłuszenia, jakąś matę na nadkola. Dzięki temu z przodu, z góry i z boków mamy błogą ciszę a z okolic nadkoli szum opon i stuki przy krótkich nierównościach. Ciekawostka: przy zatrzymaniu np. na światłach można nabierać pasażerów, że autko wyposażone jest w system START&STOP.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tych gabarytach postarano się o walkę z wagą auta. Dobrze zestopniowano skrzynię biegów i pomieszano coś pewnie w samym silniku - już na tym się nie znam - wiem za to ile mi to autko spala paliwa - nic tylko bić brawo - rewelacja!!!
4,0
Stosunek jakość/cena
Zawsze mogłoby być lepiej z tą ceną :-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ta ocena trochę na wyrost i na zachętę - na razie mam nikczemny przebieg. Przestała mi co prawda świecić żarówka w bagażniku, ale to chyba nic poważnego :-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu 1000 km nic się nie dzieje niepokojącego.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Elantra V Sedan