Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Elantra VI Sedan Facelifting

Andrzej800, 11 dni temu
Silnik 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Hyundai Elantra VI Sedan Facelifting 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
3,71
9% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Zalety auta: Prawdopodobnie długa i bezproblemowa eksploatacja
Inne : Dobre światła (halogeny)
Inne : Niskie spalanie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Wady: Silnik ma swoje "humory", głośny
Inne : słabe wykonanie - twarde, rysujące się plastiki
Inne : słabe wyciszenie
3,0
Całokształt
Proszę dobrze przemyśleć zakup tego auta - kupiłem nowy w dobrej cenie na wyprzedaży rocznika i wydawało się, że ma wszystko czego potrzebuję, ale nie potrafię cieszyć się z zakupu. Wygląd chyba jest jego największą zaletą. Zauważyłem, że podoba się przede wszystkim kobietom. Ale do rzeczy - auto niby jest wygodne, komfortowe, ale nie do końca. Niby przestronne i praktyczne, ale nie do końca. Niby nadaje się do miasta i na trasy, ale nie do końca. Może to kwestia mojego kryzysu wieku średniego, nie wiem, ale według mnie to auto jest bardzo przeciętne w każdym calu i dziwę się tylu pozytywnym opiniom. Mogę je w ostateczności polecić tylko spokojnym kierowcom, najlepiej z problemami ze słuchem (słabe wyciszenie), tęskniącym za "analogową" motoryzacją, lubiącym wolnossące silniki i nie oczekującym niczego "extra" od auta, bo jak dla mnie, Elantra nie daje absolutnie żadnej radości z jazdy. Podkreślam, że jest to moja subiektywna opinia i nie wykluczam, że za bardzo krzywdząca dla tego auta. Podsumowując jak dla mnie auto nie spełnia się w żadnym scenariuszu - do miasta za duże, a na trasy - za głośne, zwracam też uwagę, że tempomat dostępny jest tylko w droższych wersjach.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1.6, wolnossący, prosty, nie ma nawet start/stop, czy żadnych unijnych udziwnień. To na plus, ale niestety miewa swoje "humory", zimny potrafi terkotać niemal jak diesel, na wysokich obrotach głośny. Spalanie bardzo ok, na trasie - drogi krajowe - można zejść poniżej 6 litrów spokojnie. Autostrada/miasto to już 7-8 litrów, co dalej jest bardzo dobrym wynikiem. Maksymalny zasięg na baku udało mi się uzyskać ok 680 km, średnio koło 600, sporadycznie poniżej. Nie oceniam tu niezawodności/trwałości - za krótka eksploatacja. Co do osiągów - jest ok, wystarczające do sprawnego przemieszczania.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia - 6 biegów dla jednego wada, dla innego zaleta. Tu jest raczej kiepsko, bo po co 6. bieg. jeśli przy autostradowych 140 ma się już ponad 3 tys. obrotów, inne auta mają tyle na piątce (albo nawet i mniej) 4. bieg spokojnie można wrzucić przy 40 km/h, 5 przy 50 km/h, a więc spokojnie jeżdżący kierowca musi się "namachać", na plus, że skrzynia pracuje lekko i przyjemnie.
3,0
Układ jezdny
Jest ok, ale nic specjalnego. Przeciętny jak wszystko inne w tym aucie.
5,0
Karoseria
Auto może się podobać i można czuć się w nim bezpiecznie. Ze względu na wymiary "wzbudza respekt" na drodze. Zjawisko wymuszania pierwszeństwa, zajeżdżania drogi praktycznie mi się nie zdarzyło - co jest niestety nagminne jeśli jeździ się czymś mniejszym.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność do przodu, tył - jak to w sedanie, przydają się czujniki i kamera cofania. Duże lusterka. Dobre światła (halogeny) - szeroko i jasno świecą.
4,0
Ergonomia
Niby wszystko pod ręką i przemyślane. Kilka rozwiązań jednak z poprzedniej epoki - otwieranie bagażnika i wlewu paliwa na lince, w podstawowej wersji odstrasza przedpotopowe radio, wykastrowany komputer pokładowy nie pokazuje średniego zużycia paliwa długookresowo, jest tylko średnie od uruchomienia. Fatalne, twarde plastiki w dolnych częściach drzwi - rysują się od patrzenia. To wszystko może i są detale, ale denerwujące na co dzień.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu bez zarzutów, kabina szybko się nagrzewa, nie występuje problem parowania szyb.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mało miejsca na głowę zarówno z przodu, ale przede wszystkim z tyłu - nisko opadająca linia dachu powoduje, że osoby ok 1.80 mają już problemy. Nie wiem jakim cudem to auto przeszło test dwumetrowca:) Poza tym auto przestronne.
2,0
Wyciszenie
Bardzo słabo wyciszone nadkola, silnik przeciętnie, szumy opływowe i na dłuższych trasach jest to bardzo męczące. Dlatego napisałem we wstępie, że nie wiem do czego to auto jest.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI Gamma 128KM 94kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Hyundai Elantra VI – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Hyundai Elantra VI Sedan Facelifting