Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i20 II Coupe

Eryk, 5 lat temu
Silnik 1.2 MPI 84KM 62kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 38 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i20 II Coupe 1.2 MPI 84KM 62kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
3,93
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
I20 to nieduże, średnio zwinne auto, którego kształt może się podobać, ale nie ma szału
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1,2 to pomyłka w tym samochodzie. Nie jeżdżę szybko, ale każdy z kim jeżdżę potwierdza fakt, że prawy pedał służy jedynie do zwiększania poziomu hałasu. W aucie mam gaz fabryczny - sekwencja. Strzela, prycha, szarpie i się krztusi. Serwis, czyści świece, co pomaga na krótko. W/g serwisu jest ok :) komputer pokazuje zaniżone spalanie nawet o 2litry/100km.
2,0
Skrzynia biegów
W moim egzemplarzu wsteczny bieg wchodzi za trzecim razem, trzeba kilka razy wcisnąć sprzęgło, i mocno go wbić. Słabe , szczególnie na ruchliwej ulicy. Kolejny BARDZO duży minus to taki, że jak pojeżdżę to przy ruszaniu w 7/10 przypadkach telepie całą budą bo sprzęgło wpada w wibrację. Wygląda to tak, że na zimnym silniku ruszam normalnie z 1800-2300tys obrotów. Jak autobusie rozgrzeje to w tym zakresie jest tak, że mam wrażenie że silnik wypadnie spod maski, tak nim szarpiei telepie. Żeby tego uniknąć trzeba oczywiście dodać sporo gazu, i szlag trafia cały ecodriving.
5,0
Układ jezdny
Zaskakująco dobrze trzyma się drogi , układ kierowniczy jest precyzyjny i zapewnia dobre prowadzenie. Elektryczne wspomaganie chodzi bardzo lekko.
5,0
Karoseria
Jak na razie wszystko ok. Brak rdzy .
Komfort
4,0
Widoczność
Przednia szyba mogła by być trochę większa, podobają mi się duże lusterka. Widoczność do tyłu oceniam jako 4/5.
5,0
Ergonomia
W i20 pokonuje miesięcznie 4500km (auto służbowe) . Duży minus za brak solidnego podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Fotel dobrze trzyma w zakrętach ale po 150-200h miesięcznie spędzanych w samochodzie, musiałem się zaopatrzyć w poduszkę. W prywatnym i30 jest o niebo lepiej.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja manualna to kpina. 1 i 2 bieg nie zdaje egzaminu, 3 i 4 to z kolei huragan i nie daje się spokojnie rozmawiać, ale i tak, pomimo hałasu sporo czasu potrzeba na schłodzenie auta po postoju (oczywiście po wcześniejszym wywietrzeniu). Najśmieszniejsze jest to, że nie ruszając pokrętła temperatury ta potrafi nagle np spaść i zaczynam marznąć. Mam do dyspozycji 3 samochody i w i20 jest najgorszy komfort termiczny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo schowków, ale wszystko plastikowe . Wnętrze ogólnie oceniam jako średnio przestronne.
4,0
Wyciszenie
Do 120km w miarę komfortowo. Powyżej już jest głośno. Silnik mały , ale i tak hałasuje.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Komputer pokazuje spalanie 7,4l a podczas tankowania fabrycznego gazu wychodzi mi zawsze 9-10l. Przy przebiegu 35000 robiłem przegląd u dealera za jedyne 1500zł. Olej chyba był z domieszką złota i diamentów.
3,0
Stosunek jakość/cena
Przez pewien czas zastanawiałem się czy nie kupić nowego egzemplarza, ale tak wyszło że jeżdżę praktycznie nowym służbowym. Po tym doświadczeniu nie kupiłbym tego auta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie tylko trzeszczy jeden głośnik , ale dopiero jak głośno słucham muzyki.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie jeżeli nie liczyć zawyżonego spalania, kiepskiej instalacji LPG, która strzela jak w starym polonezie to na razie usterek brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 MPI 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai i20 II Coupe