Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i20 II Hatchback 5d

xud99, 5 lat temu
Silnik 1.2 84KM 62kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 26 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i20 II Hatchback 5d 1.2 84KM 62kW 2014-2015 - Oceń swoje auto
3,50
12% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
3,0
Całokształt
Rok produkcji 2017 1.2 85 kM LPG wersja Comfort. Ciekawostka , fabryczna instalacja LPG dotryskuje 25 % paliwa po osiągnięciu 3750 obrotów przez silnik a przy gwałtownym przyspieszaniu podobna sytuacja , więc proszę uważać podczas jazdy po autostradzie tak od 130km/h bo można wypalić paliwo z baku :). Szukałem samochodu najlepiej z gazem bez udziwnień ,bez Turbo ale z 4 cylindrami. Fabia odpadła z powodu paliwożernych litrowych silników, którym brakuje momentu obrotowego przy wyższych prędkościach a na drogach szybkiego ruchu nie radzą sobie nawet same ze sobą o wietrze nie wspominając :) Tak samo Baleno ,jakoś tak mi nie pasowało jego wykończenie na zewnątrz i w środku, a Tipo to Fiat... Jeśli jeździłeś do tej pory samochodami które były starsze jak Golf, Polo czy Focus to jest ciężko się się przyzwyczaić , dla kierowcy o wzroście 180 cm, 80 kg znalezienie wygodnej pozycji dla kierowcy będzie trudne ,brak czegoś miękkiego dla lewej ręki kierowcy po dłuższym czasie powoduje ból łokcia. Koniecznie trzeba posiedzieć w tym aucie i dużo pojeździć zanim się kupi bo dla niektórych może to być porażka a dla innych cudo. Wyprzedzanie przy wyższych prędkościach trzeba zaplanować dzień wcześniej, Jest to nudny samochód nie dający żadnej frajdy z jady o takie pędzidło dla ludzi bez wyobraźni i nie mających pojęcia o tym jak samochód może być wygodny i ergonomiczny, taki samochód dla ludu. Widoczność do tyły i na boki jest fatalna, czujniki cofania obowiązkowe. Ruszanie tym samochodem jest udręką , jedynka jest jakaś dziwnie krótka a pedał gazu ma opóźnioną reakcję na naciśnięcie .Samochód podatny na boczne podmuchy wiatru. System ruszania pod górę ma swoje życie ja tam nie wiem jak on asystuje :) Plusem jest to że wsiadasz do auta i od razu umiesz wszystko obsłużyć nie jest skomplikowane do duży plus. Fabryczny uchwyt na telefon w kokpicie lubi trzeszczeć . Jeżeli ktoś potrzebuje prostego samochodu bez udziwnień polecam, wsiadasz i jeżdzisz . Polecam dla osób które mają zamiar kupić używany niewiadomego pochodzenia a potem płacić mechaniką, ot taki samochód dla świętego spokoju. Natomiast przesiadka z aut klasy Golf, Polo, Focusa to będzie nie do przełknięcia ale lepsze to niż Fiat Panda :) Kiedyś za łebka zjeździłem całą Polskę maluchem bo nie było wyboru i było dobrze , teraz człowiek marudzi o byle co, tak dla podsumowania. 25 tys - oryginalna stacja dokująca smartfon przestaje ładować telefon. 32 tyś - Włącznik świateł szwankuje. Mija miesiąc od uznania usterki uchwytu i włącznika świateł w ramach gwarancji po miesiącu dalej czekam na wymianę. 37 tyś - sprzęgło wpada w wibracje przy ruszaniu
Wrażenia
4,0
Silnik
fabryczna instalacja LPG dotryskuje 25 % paliwa po osiągnięciu 3750 obrotów przez silnik a przy gwałtownym przyspieszaniu podobna sytuacja , więc proszę uważać podczas jazdy po autostradzie tak od 130km/h bo można wypalić paliwo z baku Cicha praca, mała moc jak na wagę tego samochodu, minimalnie opóźniona reakcja pedału gazu po naciśnięciu , Wyprzedzanie przy wyższych prędkościach należy zaplanować wcześniej, ogólnie sam silnik jest super nie ma się do czego przyczepić, prosta nieawaryjna jednostka.
1,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów działa normalnie od 2 biegu. ruszanie z 1 to takie małe skoki, jest to spowodowanie złym zgraniem z pedałem przyspieszenia . Śmiem twierdzić ze sprzęgło nie wytrzyma 100 tys km
4,0
Układ jezdny
DO jakości prowadzenia Polo , focusa Fiesty to jeszcze daleko . Warto mieć trochę niższy profil opony bo przy dynamicznej jeździe na zakrętach potrafi myszkować. Dziwne jest ciśnienie w oponach 2.7 atmosfery w życiu nie miałem takiego auta z takim ciśnieniem :) No ale to jest Eco spalanie tylko opony wcześniej się wcześniej zużyją i oszczędności pójdą w łeb.
3,0
Karoseria
Poprawnie spasowana, miękki lakier , w moim przypadku biały Polar white. Po dwóch wizytach na myjni porysowane błotniki , dużo odprysków na masce jak w żadnym innym aucie które miałem do tej pory .
Komfort
2,0
Widoczność
Słaba widoczność do tyły podczas parkowania , potężny gruby słupek tylny, koniecznie warto dokupić czujniki parkowania. Słupek środkowy plus zagłówek fotela pasażera zasłania widoczność na bok
3,0
Ergonomia
Ja mam 183 cm wysokości, trudno mi znaleźć wygodna pozycje za kierownicą, jadąc dalej boli mnie kość na łokciu, z powodu braku czegoś miękkiego na oparciu ręki na drzwiach kierowcy ( twardy plastik).
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słaba klimatyzacja w upalne dni podczas miejskiej jazdy, klimatyzacja działa dużo lepiej podczas szybkiej jazdy, dopiero. W zimie ogrzewania nie daje rady przy dużych mrozach
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Normalnie ani dużo, ani mało tyle miejsca jaka klasa samochodu. Niewygodny fotel kierowcy :)
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie , oczywiście w porównaniu do Toyoty Yaris.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mój egzemplarz z 2017 roku z fabryczna instalacja LPG. Spalanie około 8 litrów gazu . Przegląd po 15 tys około 650 zł plus 250 zła gaz. Ubezpieczenie przy wszystkich zniżkach PZU 1500 zł. Dane o spalaniu podawanych w instrukcji można sobie darować.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena mojej wersji comfort w promocji 52 tyś nie daje poczucia że to jest tyle warte.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
32 tyś - Włącznik świateł szwankuje. 37 tyś - sprzęgło wpada w wibracje przy ruszaniu

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai i20 II Hatchback 5d