Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i20 III Hatchback Facelifting

Michał, 15 dni temu
Silnik 1.0 T-GDI 100KM 74kW
Rok produkcji 2025
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i20 III Hatchback Facelifting 1.0 T-GDI 100KM 74kW od 2023 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nie usterki, ale uciążliwe i drażniące systemy bezpieczeństwa. Normy obowiązują wszystkich, ale inni zrobili to w sposób bardziej finezyjny, nie walczący z kierowcą.
3,0
Całokształt
Przymierzałem się do zakupu tego pojazdu. Podobał mi się, bo ma autentycznie ładnie narysowaną linię nadwozia. Wnętrze też wygląda rozsądnie, w tym: virtual cockpit. Dobre wrażenie prysło w trakcie jazdy testowej. Dźwięk silnika 3-cylindrowego 1,0 (jedyna opcja z automatem) i jego niska kultura pracy, podbijanie obrotów przy hamowaniu do świateł, średnia aczkolwiek akceptowalna praca skrzyni automatycznej (powolna). Co było najgorsze? Trzy rzeczy: - dźwięk i kultura pracy 3-cylindrówki, - asystent pasa ruchu, który WALCZY z Tobą o kierownicę, - nieustannie pikające ostrzeżenie o przekroczeniu prędkości. Generalnie: wyszedłem z salonu zawiedziony...
Wrażenia
2,0
Silnik
Dźwięk i kultura pracy 3-cylindrowego 1,0T: dramat. Znam jednostki napędowe KIA / HYUNDAI ze znacznie lepszej strony, gdyż od 2013r użytkujemy KIA PICANTO z silnikiem 1,2 bez turbo o mocy 85 koni. Nie wiem czy taki właśnie silnik poleciłbym w i20 z manualem, bo przez te lata oskalpowali go do 79 koni!!! Boję się o dynamikę, ale kultura pracy będzie nieporównywalnie lepsza. Chcesz manuala - testuj 1,2 czterocylindrowe. Inna opcja to męka. Zwróć uwagę na podbijanie obrotów przy zwalnianiu np: przed światłami.
4,0
Skrzynia biegów
Akceptowalna, dość płynna, ale do DSG z grupy VW jeszcze brakuje... Nieco powolna, nie jest to dramat, raczej do zaakceptowania.
5,0
Układ jezdny
Do tego nie miałem żadnych zastrzeżeń
5,0
Karoseria
Auto ma śliczną linię nadwozia - podobało mi się na tyle, że rozważałem zakup.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu
1,0
Ergonomia
Nie mam gdzie tego napisać: asystent pasa ruchu walczy z kierowcą na kierownicy. To bardzo niekomfortowe. To trzeba wyłączać co uruchomienie auta grzebiąc w menu, inaczej masz ciągłe wrażenie, że nie panujesz nad autem tylko ono Cię do czegoś zmusza. Ciągle piszczące ostrzeżenie o przekroczeniu prędkości sprawia, że szlag człowieka trafia - taka terrorystyczna metoda wymuszenia przepisowej jazdy. Co do wyłączenia: sytuacja jak wyżej. Na start-stop (wiadomo) są sposoby :) na AliExpress.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działała poprawnie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedna z mocniejszych stron tego auta
4,0
Wyciszenie
Klasa B nie jest zwykle idealnie wyciszona, ale tego cholernego 3-cylindrowca wygłuszyć się po prostu nie da.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koreańce nie są specjalnie drogie w utrzymaniu
3,0
Stosunek jakość/cena
No właśnie: jak to ocenić? Cena auta byłaby dobra, gdyby zamiast tego cholernego 1,0T dali 4-cylindowy 1,2T z automatem, ponadto elektronika nie drażniła. Przy obecnie ujawnionych efektach: ja już na prawdę z radością zapłacę więcej za konstrukcję innego producenta, która nie ma tych wad! Oceńcie to sami.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 T-GDI 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai i20 III Hatchback Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów