Ocena kierowcy - Hyundai i20 III Hatchback Facelifting
Michał,
15 dni temu
Silnik 1.0 T-GDI 100KM 74kW
Rok produkcji 2025
Przebieg:
10 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Nie usterki, ale uciążliwe i drażniące systemy bezpieczeństwa. Normy obowiązują wszystkich, ale inni zrobili to w sposób bardziej finezyjny, nie walczący z kierowcą.
3,0
Całokształt
Przymierzałem się do zakupu tego pojazdu. Podobał mi się, bo ma autentycznie ładnie narysowaną linię nadwozia. Wnętrze też wygląda rozsądnie, w tym: virtual cockpit. Dobre wrażenie prysło w trakcie jazdy testowej. Dźwięk silnika 3-cylindrowego 1,0 (jedyna opcja z automatem) i jego niska kultura pracy, podbijanie obrotów przy hamowaniu do świateł, średnia aczkolwiek akceptowalna praca skrzyni automatycznej (powolna). Co było najgorsze? Trzy rzeczy: - dźwięk i kultura pracy 3-cylindrówki, - asystent pasa ruchu, który WALCZY z Tobą o kierownicę, - nieustannie pikające ostrzeżenie o przekroczeniu prędkości.
Generalnie: wyszedłem z salonu zawiedziony...
Wrażenia
2,0
Silnik
Dźwięk i kultura pracy 3-cylindrowego 1,0T: dramat. Znam jednostki napędowe KIA / HYUNDAI ze znacznie lepszej strony, gdyż od 2013r użytkujemy KIA PICANTO z silnikiem 1,2 bez turbo o mocy 85 koni. Nie wiem czy taki właśnie silnik poleciłbym w i20 z manualem, bo przez te lata oskalpowali go do 79 koni!!! Boję się o dynamikę, ale kultura pracy będzie nieporównywalnie lepsza. Chcesz manuala - testuj 1,2 czterocylindrowe. Inna opcja to męka. Zwróć uwagę na podbijanie obrotów przy zwalnianiu np: przed światłami.
4,0
Skrzynia biegów
Akceptowalna, dość płynna, ale do DSG z grupy VW jeszcze brakuje... Nieco powolna, nie jest to dramat, raczej do zaakceptowania.
5,0
Układ jezdny
Do tego nie miałem żadnych zastrzeżeń
5,0
Karoseria
Auto ma śliczną linię nadwozia - podobało mi się na tyle, że rozważałem zakup.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu
1,0
Ergonomia
Nie mam gdzie tego napisać: asystent pasa ruchu walczy z kierowcą na kierownicy. To bardzo niekomfortowe. To trzeba wyłączać co uruchomienie auta grzebiąc w menu, inaczej masz ciągłe wrażenie, że nie panujesz nad autem tylko ono Cię do czegoś zmusza. Ciągle piszczące ostrzeżenie o przekroczeniu prędkości sprawia, że szlag człowieka trafia - taka terrorystyczna metoda wymuszenia przepisowej jazdy. Co do wyłączenia: sytuacja jak wyżej. Na start-stop (wiadomo) są sposoby :) na AliExpress.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działała poprawnie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedna z mocniejszych stron tego auta
4,0
Wyciszenie
Klasa B nie jest zwykle idealnie wyciszona, ale tego cholernego 3-cylindrowca wygłuszyć się po prostu nie da.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koreańce nie są specjalnie drogie w utrzymaniu
3,0
Stosunek jakość/cena
No właśnie: jak to ocenić? Cena auta byłaby dobra, gdyby zamiast tego cholernego 1,0T dali 4-cylindowy 1,2T z automatem, ponadto elektronika nie drażniła. Przy obecnie ujawnionych efektach: ja już na prawdę z radością zapłacę więcej za konstrukcję innego producenta, która nie ma tych wad! Oceńcie to sami.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 T-GDI 100KM 74kW
[l/100km]