Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I Hatchback Facelifting

Wojciech, 8 lat temu
Silnik 1.4 DOHC 109KM 80kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Hyundai i30 I Hatchback Facelifting 1.4 DOHC 109KM 80kW 2010-2011 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestrzeń zarówno dla kierowcy jak i pasażerów
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Lakier jest bardzo miękki i podatny na zarysowania i inne czynniki
Zawieszenie : Zawieszenie sportowe nie nadaje się na drogi polskie
Inne : Hałas silnika przy prędkościach autostradowych
4,0
Całokształt
Bardzo fajny silnik, bardzo elastyczny, bo łapie nawet od 1500 obrotów. Żałuję bardzo, że nie wziąłem mocniejszego silnika z 6 przełożeniami, bo na 5 biegu na autostradzie 4 tys. obrotów daje się we znaki z powodu niesamowitego hałasu silnika. Pomimo, że wnętrze bardzo dobrze wyciszone, nie słychać powietrza, opon ani nic takiego, to jednak silnik hałasuje mocno powyżej 3,5 tys. Przy prędkości 160kmh i obrotach 4500 jest tak głośno, że odechciewa się jechać... Do prędkości 70kmh nie słychać praktycznie nic. Spalanie głównie po mieście przy spokojnej jeździe 6,5l. W trasie przy prędkości 80-90 można zejść do 5,5l. Przy prędkościach autostradowych 9,0l. Tylna półka bagażnika hałasuje strasznie na dziurach, poza tym wszystko dobrze spasowane. Zawieszenie bardzo sportowe przez co nie polecam w ogóle na polskie drogi, czuć nawet lekkie wybrzuszenie na drodze, natomiast na autostradzie czy innych niepodziurawionych drogach trzyma się jak na kleju drogi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo fajny silnik, bardzo elastyczny, bo łapie nawet od 1500 obrotów. Żałuję bardzo, że nie wziąłem mocniejszego silnika z 6 przełożeniami, bo na 5 biegu na autostradzie 4 tys. obrotów daje się we znaki z powodu niesamowitego hałasu silnika. Pomimo, że wnętrze bardzo dobrze wyciszone, nie słychać powietrza, opon ani nic takiego, to jednak silnik hałasuje mocno powyżej 3,5 tys. Przy prędkości 160kmh i obrotach 4500 jest tak głośno, że odechciewa się jechać...
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo krótkie przełożenia, brak szarpnięć, precyzyjna, przy tym silniku brak 6 biegu bardzo boli.
4,0
Układ jezdny
Tylna półka bagażnika hałasuje strasznie na dziurach, poza tym wszystko dobrze spasowane. Zawieszenie bardzo sportowe przez co nie polecam w ogóle na polskie drogi, czuć nawet lekkie wybrzuszenie na drodze, natomiast na autostradzie czy innych niepodziurawionych drogach trzyma się jak na kleju drogi. Kierownica bardzo sztywna już przy niskich prędkościach, co daje niesamowite informacje co się dzieje z samochodem, natomiast odczuwa się to przy dłuższych trasach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, aczkolwiek auto jest dosyć nisko osadzone, co przy zwykłych krawężnikach wymaga sporo myślenia, czy auto zajedzie, czy najedzie na krawężnik.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, nie ma na co narzekać
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak nawiewów z tyłu daje się we znaki pasażerom tylnej kanapy. Szczególnie w lato przy włączonej na maksymalny poziom klimatyzacji ciężko schłodzić tylną część auta, a jeśli się uda to dopiero po kilkunasto lub nawet kilkudziesięciu minutach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przestrzeń nikt nie narzeka, jest jej bardzo dużo dla każdego, a nawet bardzo wygodnie, gdyby nie polskie dziury.
4,0
Wyciszenie
Żałuję bardzo, że nie wziąłem mocniejszego silnika z 6 przełożeniami, bo na 5 biegu na autostradzie 4 tys. obrotów daje się we znaki z powodu niesamowitego hałasu silnika. Pomimo, że wnętrze bardzo dobrze wyciszone, nie słychać powietrza, opon ani nic takiego, to jednak silnik hałasuje mocno powyżej 3,5 tys. Przy prędkości 160kmh i obrotach 4500 jest tak głośno, że odechciewa się jechać...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo fajny silnik, bardzo elastyczny, bo łapie nawet od 1500 obrotów. Żałuję bardzo, że nie wziąłem mocniejszego silnika z 6 przełożeniami, bo na 5 biegu na autostradzie 4 tys. obrotów daje się we znaki z powodu niesamowitego hałasu silnika. Pomimo, że wnętrze bardzo dobrze wyciszone, nie słychać powietrza, opon ani nic takiego, to jednak silnik hałasuje mocno powyżej 3,5 tys. Przy prędkości 160kmh i obrotach 4500 jest tak głośno, że odechciewa się jechać... Do prędkości 70kmh nie słychać praktycznie nic. Spalanie głównie po mieście przy spokojnej jeździe 6,5l. W trasie przy prędkości 80-90 można zejść do 5,5l. Przy prędkościach autostradowych 9,0l. Tylna półka bagażnika hałasuje strasznie na dziurach, poza tym wszystko dobrze spasowane. Zawieszenie bardzo sportowe przez co nie polecam w ogóle na polskie drogi, czuć nawet lekkie wybrzuszenie na drodze, natomiast na autostradzie czy innych niepodziurawionych drogach trzyma się jak na kleju drogi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko znaleźć tak przestronne auto, z dobrym silnikiem w takiej cenie. Jedyne na co można ponarzekać to na markę, która naciąga klientów na różne dodatkowe opłaty, a w przypadku napraw gwarancyjnych umywa ręce
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
oprócz zerwania linki tylnej półki bagażnika nic się nie dzieje, nie ma na co narzekać
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wyświetlacz komputera pokładowego miga, nie wiem czym to jest spowodowane, serwis stwierdził, że jedynie co może zrobić to wymienić całe zegary...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 DOHC 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 I Hatchback Facelifting 1.4 DOHC 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,50 zł
7,4
l/100km
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 I Hatchback Facelifting