Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 I Hatchback

nevport 1965, 13 lat temu
Silnik 1.4 109KM 80kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Hyundai i30 I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Mnóstwo miejsca
4,0
Całokształt
Auto udane, nie pozbawione wad ale te nie są one bardziej dotkliwe niż w innych autach tej klasy. Świetne hamulce, auto staje jak wryte, gdyby nie pasy omalże nie pocałowałbym szyby przy pierwszym hamowaniu!
Wrażenia
4,0
Silnik
Mocny silnik ale trzeba go odpowiednio wkręcić na wysokie obroty, w dolnym zakresie raczej przeciętny. Elastyczność przeciętna.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów pracuje nieźle, mogłaby lepiej wyglądać redukcja z 3 na 2. Brak szóstego biegu, skrzynia w mojej wersji zestopniowana krótko jest miejsce na 6. Sprzęgło wymaga przyzwyczajenia pracuje jakoś nietypowo musiałem się przyzwyczajać dłużej niż w innych pojazdach a jeżdżę już od 27 lat różnymi autami. Ale moja żona bez doświadczenia za kółkiem jest sprzęgłem zachwycona?!!!
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobrze trzyma ale mogłoby być cichsze. Samochód trzyma kierunek ale jest trochę podatny na boczny wiatr lecz nie jest to niebezpieczne.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu Ok do tyłu trochę gorzej ale ujdzie. Super lusterka boczne - bardzo duże, dobra regulacja.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, jedynie fotel mógłby mieć większy zakres regulacji no i chyba siedzisko powinno być troszkę dłuższe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest rewelacja, mnósto miejsca /dzięki dużemu rozstawowi osi i sporej wysokości oraz linii nadwozia./ duża szerkość auta.
3,0
Wyciszenie
Tak jak pisałem, silnik zachęca do korzystania z wysokich obrotów ale powyżej 4000rpm jest głośny, ponadto spore szumy z kół /opony koreańskie, ponoć na lepszych jest znacznie ciszej/ i głośne nadkola /np uderzające kamyki czy woda/
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Podczas spokojnej jazdy bez wygłupów ale i niekoniecznie w stylu emeryta można osiągnąć nawet około 6 litrów. Przy bardziej dynamicznej udaje mi się mieścić w granicach 7 co na prawie 110konny silnik o krótkiej skrzyni jest niezłym wynikiem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę trudno dostać auto większe lepiej wyposażone z mocniejszym silnikiem. Auto wielkości Astry za cenę Corsy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słynne osłony amortyzatorów zsuwające się z odbojników - klejone w ASO na razie trzymają ale podejście Centrali jest śmieszne w XXI wieku.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
U mnie wystąpiła nieszczelność przewodu w okolicach w tarczy sprzęgła, wymienioną tarczę i przewód na gwarancji bez problemów, z tym że trochę trzeba było czekać na części.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 I Hatchback 1.4 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
7,8
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 I Hatchback