Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 III Hatchback Facelifting

Andree2109, 6 miesięcy temu
Silnik 1.5 T-GDI 48V 160KM 118kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i30 III Hatchback Facelifting 1.5 T-GDI 48V 160KM 118kW od 2020 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Stosunek mocy (osiągi) do spalania
5,0
Całokształt
Samochód przestronny (dla 3 osobowej rodziny wystarczający nawet na dłuższe wakacje z dużym bagażem) i łączący dobre osiągi z zaskakująco niskim zużyciem paliwa. Świetnie trzyma się drogi (dotyczy wersji n-line z nieco sztywniejszym zawieszeniem, wielowahaczowym z tyłu, i kołami 18 cali z oponami Michelin 225/40). W mieście (warszawskie korki) robiąc krótkie trasy do 5 km spalanie w okolicach 8l/100km, ale wystarczy, że są to miejskie jazdy po 10-15 km i spalanie potrafi spaść poniżej 7. Na trasie: autostrada 140 km/h - 7, przy 120 - 6, a jak jechałem po emerycku 85-90 to komputer po kilkunastu km pokazywał 4,3 (komputer przekłamuje niewiele - zaniża jakieś 0,2-0,3 gdy liczę z przebiegu i ilości zatankowanego paliwa). Bardzo dobra elastyczność silnika wspomagana dodatkowo silnikiem elektrycznym - osiągi są wystarczające nawet dla osób lubiących szybkie wchodzenie w zakręty i dynamiczną jazdę (choć to oczywiście rzecz względna co dla kogo oznacza szybką jazdę).
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocny, elastyczny, oszczędny, cichy, 4-cylindrowy :)
5,0
Skrzynia biegów
Najlepszy manual z jakim miałem do czynienia jeśli chodzi o przełączanie biegów. Zestopniowanie też oceniam OK, choć to zasługa także silnika mającego wystarczająco mocy i momentu w szerokim zakresie.
5,0
Układ jezdny
Nie jeździłem "zwykłymi" wesjami, więc trudno mi porównać, ale n-line prowadzi się wyśmienicie.
5,0
Karoseria
Bez negatywnych uwag jeśli chodzi o wykonanie, spasowanie i ogólny wygląd.
Komfort
5,0
Widoczność
Chyba normalna jak na auto tej klasy i tego segmentu. Bardzo dobre światła LED (przód) i efektowne LED z tyłu (od N-ki).
5,0
Ergonomia
Według mnie wszystko czytelne i proste w obsłudze. Są fizyczne przyciski (a nie wszystko w tablecie).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zadowalająca. Na plus regulacja wysokości na obu przednich fotelach (często tylko fotel kierowcy jest w nią wyposażany). Z tyłu miejsca na nogi i nad głową wystarczająco - nawet jeśli ktoś siedzi za mną (182 cm).
5,0
Wyciszenie
Według mnie dobre, choć wcześniej jeździłem gorszym samochodem pod tym względem, więc to może być moje subiektywne odczucie. Szum opon słychać, ale nie jest jakoś strasznie dokuczliwy. Silnik też słyszalny na wyższych obrotach, ale w przyjemny dla ucha sposób.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem z wyprzedaży rocznika i z upustem dla grupy zawodowej - biorąc pod uwagę, że to dobra wersja wyposażenia N-Line + pakiet komfort cena była bardzo atrakcyjna (a to dlatego, bo obecnie ludzie chcą kupować modne SUV-y, a kompakty nie są w cenie, z czego skorzystałem lubiąc właśnie takie auta).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-GDI 48V 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai i30 III Hatchback Facelifting