Silnik
: Mały ale wariat, tak można to powiedzieć. No i się nie psuje jak np 1.2 PureTech od Stellantis
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Słaba jakość lakieru
5,0
Całokształt
Powiem tak, jest to dobry samochód do miasta i na trasy. Wszystko jest w zasięgu ręki, nie jest tutaj nic przekombinowane. Jest łatwe w obsłudze i naprawie. Za nie duże pieniądze można kupić samochód z wieloma opcjami.
Jedynie jakość wykonania daje wiele do życzenia: słaba jakość lakieru, plastiki które zaczynają trzeszczeć no i wygłuszenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
W 3 lata przejechałem niecałe 70 tysięcy kilometrów. ZERO problemów z silnikiem! Nigdy mnie nie zawiódł, zero wycieków, zero wibracji, zero awarii, zero check'ów. 140 koni do tego samochodu jest wg mnie najlepszym wyborem do i30. Idealny na autostrady. Olej wymieniany co 10-12 tysięcy kilometrów, olej LM 5w30. Zużycie oleju wynosi na ten moment 0,5 litra na 10 tysięcy km.
Przed każdym odpalaniem czekam 30 sekund, maks minutkę. Obroty utrzymuję zawsze powyżej 2 tysięcy. Oczywiście system start-stop zawsze wyłączam!
4,0
Skrzynia biegów
Manual jak to manual, sprawdza się dobrze. Ale już pojawiają się problemy ze wrzuceniem wstecznego i pierwszego
4,0
Układ jezdny
Układ jest spoko, ale przy lekkich podmuchach wiatru potrafi "miotać" samochodem.
3,0
Karoseria
Lakier jest największą wadą. Bardzo łatwo o odpryski, szczególnie po częstych trasach na autostradzie i lakier jest cieniutki!
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność na dobrym poziomie, bez zarzutów.
5,0
Ergonomia
Jeżeli chodzi o pozycję siędząco, jest ona dobra, szkoda że nie można bardziej cofnąć kierownicy. Wtedy by było idealnie! Przejechałem kilka tras po 15 godzin bez wielkich przerw i nie odczuwałem żadnego dyskomfortu, zmęczenia lub bólu.
Plusem jest to że wszystko jest w zasięgu ręki, łatwy dostęp do uchytów na kubki, panelu klimatyzacji, dźwigni zmiany biegów. Nie trzeba odrywać pleców od fotela. Boczki drzwi są pojemnie. spokojnie zmieścicie w jednym boczku po dwie jedno litrowe butelki i jakieś smakołyki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bez zarzutów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja mam 185cm wzrostu, przestrzeni mam dużo, oprócz nad głową. Mam wersję z szyberdachem, więc jeżeli planujecie zakup z szyberdachem, upewnijcie się że macie wystarczająco miejsca nad głową!
Z tyłu zmieszczą się osoby z podobnym wzrostem, jedynie może braknąć miejsca na nogi.
4,0
Wyciszenie
Cóż, przy 140km/h potrafi trochę hałasować.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przykładowe części które wymieniłem samemu lub ze szwagrem.
- Świece NGK: 92 euro za 4 sztuki
- Amortyzator przód i tył Bilstein B4: 450 euro za komplet
- Tarcze przód Zimmermann: 124 euro
- Klocki przód i tył ATE: 85 euro
- Olej LM Special Tec 5w30 (nr 3853) + filtr Mann W 811/80: 50 euro
Bez problemu można serwisować/naprawiać samochód samemu. No i jest przy tym dużo frajdy
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakościowo nie jest może najlepszy, ale za w miarę niską cenę możecie kupić samochód który ma dużo bajerów: Czujniki parkowania z przodu i z tyłu, multifunkcyjna i podgrzewana kierownica, elektryczna regulacja fotela z pamięcią, nawigacja z możliwością android auto, panoramiczny dach, podgrzewane i wentylowanie fotele, jakieś asysteny pasa ruchu, czujnik martwego pola, światła ledowe, elektryczny "ręczny", no jest trochę tego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów to plastikowa końcówka bagnetu która lubi sobie pękać :v no i wyłączenie funcji AEB, o dziwo zawsze się wyłącza gdy jest ciemno i gdy nie ma ruchu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-GDI 140KM 103kW
[l/100km]