Szukaj

Informacje o Hyundai i30 III Hatchback

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2017 najnowsza, trzecia generacja Hyundaia i30 bazuje na „fluidic sculpture 2.0” - odnowionej koncepcji stylistycznej marki. Samochód zaprojektowany został przez głównego stylistę Hyundai Motor i Kia Motors – Petera Schreyera. Powstał na platformie podłogowej swojego poprzednika – Hyundai-Kia J4 Platform, podobnie jak m.in. bliźniacza Kia Cee’d, a także Hyundai Elantra VI generacji. Hyundai i30 oferowany jest także w wariancie kombi (i30 CW), fastback oraz, po raz pierwszy, odmianie usportowionej o nazwie i30 N.
czytaj więcej
Powagosław

Hyundai zrezygnował z ostrych linii, wybrzuszeń i falistości. Najwyraźniej uznał, że europejscy nabywcy kompaktów to dość konserwatywne grono. Przynajmniej ci, którzy rozkochali się w Volkswagenie Golfie.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni i30 był dwoma krokami naprzód. Ten jest jednym krokiem w tył. Pięć lat temu Hyundai strzelił gola z przewrotki. Tym razem w najlepszym przypadku piłka wtoczy się do bramki, jeśli potknie się kilku rywali.

~Luzacjusz

Hyundai i30 III Hatchback – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4340 mm
Szerokość 1795 mm
Wysokość 1455 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Rozstaw kół - przód 1559 mm
Rozstaw kół - tył 1567 mm
Zwis przedni 905 mm
Zwis tylny 785 mm
Prześwit 140 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 994 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 977 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1427 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1406 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1301 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 395 l
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Silnik - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,9
~Piotr
Hyundai i30 III
Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW
Cena do jakości 6/6. Bezawaryjny (54 k). Oszczędny 5.6-6.5 Super cichy np. przy 140 km/h można swobodnie rozmawiać, słuchać radia bez pogłaśniania itp. Przy niższych prędkościach ledwo słyszalny silnik chyba, że kreci powyżej 3500-4000. Super mocne hamulce/ Wyposażenie Classic plus optymalne (skórzana kierownica z opcją sterowania radia, tempomat, system utrzymania pasa, czujniki ciśnienia w oponach, regulowany kąt tylnego oparcia, regulacja podparcia odcinka lędźwiowego, czujniki zmierzchu, automatyczne światłą, Pojemny bagażnik Wygodne fotele
3,7
~Nanuś
Hyundai i30 III
Hatchback 1.6 CRDI 115KM 85kW
Auto ma dwa obliczy przy spokojniej jeździe jest fajnie i miło jak się jedzie, natomiast jak chcemy depnąć to już jest słabo. Do miasta spoko poleciłbym, i dla pyrkających sobie w trasie 90 km/h też ok, natomiast jak ktoś jeździ w trasy i dynamicznie lub szybko i agresywnie to odradzam ze względu na słabą przyczepność i za małą moc, pod względem przyczepności focus jest milion razy lepszy co nie jest bez znaczenia nawet dla pyrkających przy nagłych sytuacjach na drodze. Jak jedziemy i w nagłej sytuacji nie mamy przyczepności lub nie mamy pojęcia jak się auto zachowa (bo zachowuje się bardzo nieprzewidywalnie) to jest nieciekawie.
4,9
~Tomek
Hyundai i30 III
Hatchback 1.0 T-GDI 120KM 88kW
Solidny typowy przedstawiciel tej klasy pojazdów, nie ma tu ani fajerwerków, ani nie ma za bardzo do czego się przyczepić. Jeżdżę nim już 50k kilometrów i jest całkowicie bezawaryjny. Pierwsze co robię po uruchomieniu silnika to wyłączam start/stop - wk***ia niesamowicie. Bagażnik jest duży w porównaniu do bezpośrednich rywali, ale próg załadunku jest wysoko, przez to nie wygodnie się go używa. Sam bagażnik jest standardowych wymiarów, dodatkowe litry zyskuje przez to że jest wysoki.
Średnie spalanie dla Hyundai i30 III Hatchback
6,3 – 7,4
l/100 km
5,3 – 6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Hyundai i30 III
Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW
Samochód użytkowany tylko na trasach po Polsce. Tankowany tylko na paliwie 98 "Dynamic" na stacjach LOTOS. Opony założone na aucie lato/zima 195/65 R15. Jazda po autostradach i drogach ekspresowych, tempomat ustawiony na prędkość 90-95 km/h (nigdzie mi się nie śpieszy jak prawie wszystkim innym) . Spalanie 4.6 l na 100 km z przewożonym ładunkiem w aucie o masie do 150 km, oraz z włączoną klimatyzacją. Jak trafi się dłuższa jazda w korkach np. w Warszawie to spalanie wzrasta do 5.1 max 5.3 litra. System Start Stop wyłączam za każdy razem po uruchomieniu silnika. Nie wszyscy pewnie wiedzą , że system Start Stop to zabójca silnika, akumulatora, rozrusznika, alternatora i wszystkich innych oporników napięcia.
6,4
Hyundai i30 III
Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW
Witam. Posiadam i30 w wersji GO od niecałych 2 miesięcy. Jak narazie przejechanych jest 2815 km z czego komputer pokładowy podaje spalanie na poziomie 5,9 litra. Według moich wyliczeń wychodzi średnia 6,25 litra na 100 km. Przy ostatnim wypadzie do Wrocławia na 92 km (z 30% udziałem miejskim) spalil według komputera 5,3 litra (trasa pokonana 2 razy i ten sam wynik) Dodam że na odcinku 5 km do pracy średnie spalanie jest na poziomie 6,5 do 7,8 litrów w zależności od stylu jazdy. Myślę że jest to bardzo dobry wynik
6,8
Hyundai i30 III
Hatchback 1.4 MPI 100KM 74kW
Na co dzień spalanie około 7,5-7,8l. Jazda bardzo dynamiczna, wskazówka często na 3000 obrotów. Normalna jazda to około 6,5 l w moim przypadku. Oszczędna jazda (hamowanie silnikiem, spokojna zmiana biegów itd.) można zejść do 6l/100km, a może nawet i mniej. Trudno powiedzieć, zrobiłem w ten sposób tylko jeden odcinek dla testów, nie jeżdżę tak na co dzień :) Na autostradzie przy jeździe 140-180 km/h spalanie około 8l/100km. Przy 120 km/h spada do około 6-6,5l.

Usterki Hyundai i30 III

Liczba wpisów: 21
Blokowanie się hamulców tylnego koła
  • Hyundai i30 III Hatchback
  • układ hamulcowy
  • 53 tys. km
Po przekroczeniu przebiegu 50tyś km, przy dłuższych trasach (20km) zapalała się kontrolka ciśnienia w oponach. Po sprawdzeniu kół, okazywało się że jedno z tylnych kół (lewa, prawa na zmianę) było tak gorące, że nie dało się go dotknąć. W ASO stwierdzili, że to nadmiar rdzy na tarczach i konieczna jest ich wymiana, mimo iż pozostała ponad połowa grubości zarówno klocków i tarcz. Oczywiście wymiana tarcz i klocków nie podlega gwarancji. Dziwne jest to, że żaden inny element nie wymagał wymiany czy korekty.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Klimatyzacja automatyczna - nie ma możliwości ustawienia chłodzenia wnętrza samochodu przy użyciu wylotów nawiewu skierowanych wyłącznie na szybę czołową.
  • Hyundai i30 III Hatchback Facelifting
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 1
Witam Po ustawieniu kierunku nawiewu wyłącznie na szybę czołową, z kanałów wydostaje się tylko ciepłe powietrze. Dopiero gdy dodamy do tego wyloty na nogi lub na twarz/ciało, wtedy temperatura wydmuchiwanego powietrza się zmniejsza. Podczas krótkiej jazdy nie jest to aż takim problemem (chyba, że ktoś jedzie z dzieckiem na fotelu pasażera), ale już na dłuższej trasie nie jest to przyjemne, jak ma się do wyboru ciągły nawiew zimnego powietrza na nogi lub głowę albo jazdę z ciepłym powietrzem dmuchającym na szybę czołową. Poniżej dołączam wyniki z pomiaru jakiego dokonałem przed wizytą w serwisie: wykorzystując termometr z sondą którą można umieścić w wylotach dokonałem pomiaru temperatury. Poniżej przedstawiam wyniki. Podczas badania samochód stał w zacienionym miejscu, niebo zachmurzone, temperatura zewnętrzna 17 stopni C, temperatura ustawiona na panelu klimatyzacji 20 stopni C, dmuchawa ustawiona na trzeci bieg. Wyniki 1. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w centralnej części deski rozdzielczej - podszybie: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 26 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 20 stopni C. 2. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w bocznych strefach deski rozdzielczej - skierowane na lusterka zewnętrzne: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 24 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. 3. Kierunek nawiewu na twarz: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 8 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. Oczywiście w serwisie odpowiedź standardowa - wszystko w porządku z klimatyzacją, ten układ tak działa. Po drążeniu tematu, rozmowie z Kierownikiem, sprawdzeniem innych egzemplarzy - faktycznie, z wylotów na szybę dmucha tylko ciepłym powietrzem (na zimnym siniku tego nie ma, bo silnik nie rozgrzany i do mieszacza powietrza dostaje się powietrze z nierozgrzanego jeszcze silnika). Serwis zgłasza to do działu technicznego Hyundai Motor Poland, ja w swoim zakresie też. Po czasie odpowiedź, że system działa w ten sposób, aby zapobiec pękaniu szyb czołowych w wyniku różnic temperatur nagrzanej szyby czołowej i zimnego powietrza. Najlepsze jest to, że dopóki silnik się nie nagrzeje, to wtedy klimatyzacja chłodzi poprawnie. A hitem to już w ogóle jest, że w modelach z klimatyzacją manualną wszystko działa poprawnie. Czyli tam muszą być szyby zbrojone (na odpowiedź na zapytanie jaka jest różnica w konstrukcji szyb jeszcze czekam). Na moje to kwestia oprogramowania i tyle. Jeżeli dla kogoś takie działanie klimatyzacji jest problemem to ostrzegam i nie polecam zakupu.
Klimatyzacja automatyczna - nie ma możliwości ustawienia chłodzenia wnętrza samochodu przy użyciu wylotów nawiewu skierowanych wyłącznie na szybę czołową.
  • Hyundai i30 III
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Witam Po ustawieniu kierunku nawiewu wyłącznie na szybę czołową, z kanałów wydostaje się tylko ciepłe powietrze. Dopiero gdy dodamy do tego wyloty na nogi lub na twarz/ciało, wtedy temperatura wydmuchiwanego powietrza się zmniejsza. Podczas krótkiej jazdy nie jest to aż takim problemem (chyba, że ktoś jedzie z dzieckiem na fotelu pasażera), ale już na dłuższej trasie nie jest to przyjemne, jak ma się do wyboru ciągły nawiew zimnego powietrza na nogi lub głowę albo jazdę z ciepłym powietrzem dmuchającym na szybę czołową. Poniżej dołączam wyniki z pomiaru jakiego dokonałem przed wizytą w serwisie: wykorzystując termometr z sondą którą można umieścić w wylotach dokonałem pomiaru temperatury. Poniżej przedstawiam wyniki. Podczas badania samochód stał w zacienionym miejscu, niebo zachmurzone, temperatura zewnętrzna 17 stopni C, temperatura ustawiona na panelu klimatyzacji 20 stopni C, dmuchawa ustawiona na trzeci bieg. Wyniki 1. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w centralnej części deski rozdzielczej - podszybie: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 26 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 20 stopni C. 2. Kierunek nawiewu na szybę czołową - wyloty w bocznych strefach deski rozdzielczej - skierowane na lusterka zewnętrzne: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 24 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. 3. Kierunek nawiewu na twarz: AC on - temperatura wydmuchiwanego powietrza 8 stopni C AC off - temperatura wydmuchiwanego powietrza 21 stopni C. Oczywiście w serwisie odpowiedź standardowa - wszystko w porządku z klimatyzacją, ten układ tak działa. Po drążeniu tematu, rozmowie z Kierownikiem, sprawdzeniem innych egzemplarzy - faktycznie, z wylotów na szybę dmucha tylko ciepłym powietrzem (na zimnym siniku tego nie ma, bo silnik nie rozgrzany i do mieszacza powietrza dostaje się powietrze z nierozgrzanego jeszcze silnika). Serwis zgłasza to do działu technicznego Hyundai Motor Poland, ja w swoim zakresie też. Po czasie odpowiedź, że system działa w ten sposób, aby zapobiec pękaniu szyb czołowych w wyniku różnic temperatur nagrzanej szyby czołowej i zimnego powietrza. Najlepsze jest to, że dopóki silnik się nie nagrzeje, to wtedy klimatyzacja chłodzi poprawnie. A hitem to już w ogóle jest, że w modelach z klimatyzacją manualną wszystko działa poprawnie. Czyli tam muszą być szyby zbrojone (na odpowiedź na zapytanie jaka jest różnica w konstrukcji szyb jeszcze czekam). Na moje to kwestia oprogramowania i tyle. Jeżeli dla kogoś takie działanie klimatyzacji jest problemem to ostrzegam i nie polecam zakupu.
Hyundai i30 III Hatchback