Szukaj

Ocena kierowcy - Infiniti FX I

Protofon , 15 lat temu
Silnik 3.5 i V6 24V AWD 283KM 208kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Infiniti FX I 3.5 i V6 24V AWD 283KM 208kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : przeniesienie 284KM na cztery koła powoduje nieodparte wrażenie, że prawa fizyki są bardzo względne
5,0
Całokształt
Najpiękniejszy SUV na rynku. Niezawodny, szybki i niepospolity. Auto nasycone cechami sportowymi, które z powodzeniem może służyć rodzinie. W sam raz dla dużych chłopców, którzy choć już powinni to jednak nie potrafią wydorośleć...;) Nie polecam paniom. Głupio wygląda jak opakowanie jest ładniejsze od zawartości...nie obrażajcie się to tylko taki seksistowski humor ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Podobno jest to najlepsza jednostka V6 na rynku i ciężko z tą tezą polemizować...
5,0
Skrzynia biegów
Jak na technologie, która nie wykorzystuje jeszcze dwóch sprzęgieł - rewelacja. Zmienia wyraźnie szybciej niż większość automatów z połowy bieżącej dekady. Przy tym działa płynnie i bez szarpnięć.
5,0
Układ jezdny
Jeśli szukasz komfortowego SUV\'a to rozgladaj się bardziej za czymś w stylu Lexus RX. Tutaj jest sport, sport i raz jeszcze sport. Precyzja prowadzenia na poziomie BMW, dość twardo ale na 18-stkach z uwagi na całkiem pokaźny balon nie ma dramatu. Nie ma mowy o przechylaniu się w zakrętach, bujaniu itd. Ze względu na dużą moc pamietaj o wybraniu wersji AWD (4x4).
Komfort
3,0
Widoczność
Duże lustra i kamera ratują sytuację. Bez tego widoczność do tyłu jest bardzo słaba.
3,0
Ergonomia
W wersji przed liftem (do 2006) istnieje kilka drobnych mankamentów. Przyciski od pamięci foteli są trudno dostępne. Trochę onieśmiela duże skupisko przycisków w jednym miejscu. Fantastyczną rzeczą jest key less czyli otwieranie i odpalanie bez kluczyka - naprawdę dopracowany system. Wsiadanie i wysiadanie ułatwia elektrycznie odsuwany fotel z automatycznie podnoszoną kierownicą. Rozwiązanie rodem z S klasy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Raczej bez uwag. Wszystko działa jak powinno.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera obok - ok. Z tyłu jest już gorzej. Utrudnione wsiadanie i uczucie klaustrofobii. Idealnie miejsce dla dzieciaków. Osoby rosłe będą tam głównie za karę.
3,0
Wyciszenie
W mieście gdzie najczęściej się stoi lub toczy jest rewelacyjnie. Silnika w zasadzie nie słychać, można delektować się seryjnym audio Bose. Przy gwałtownym przyśpieszeniu dość radykalnie słychać seryjnie sportowy układ wydechowy. Dla większości jest to ogromny plus a nawet główny powód zakupu takiego właśnie auta ;). Na trasie jest już średnio. To co podnieca w mieście po 300 km trasy nie wywołuje już takiej euforii...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Prawie 2 tony masy i blisko 300 KM zadowala się 15-20 litrami. Dużo to czy mało? Uważam, że przeciętnie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Często spotykam się z opinią, że wygląda o niebo lepiej od oklepanego Cayenne. Jeśli dodamy do tego najwyższy poziom wykonania, prestiż marki i cenę 220 tyś za fabrycznie nowe, kompletnie wyposażone auto to mamy zwyczajny hit cenowy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podobno się nie psuje. Zmieniamy tylko tarcze i klocki. Dobrze znosi LPG.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważna usterka? Takie rzeczy to w erze mają...no może jeszcze w Alfie Romeo...pewnie jeszcze gdzieś też ale na pewno nie tutaj! ;)
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Infiniti FX I