Karoseria
: Design, który nadal dzielnie wytrzymuje próbę czasu w 2025r.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Konieczny elektryk w długim terminie bo auta w tym wieku doświadczają usterek elektrycznych jak np. awaria czujników parkowania.
5,0
Całokształt
Świetne auto do codziennego użytkowania. Komfort jazdy niesamowity. Samochód doskonale nadaje się na długie podróże. Przy egzemplarzach używanych zdecydowanie warto mieć w sobie "iskrę majsterkowicza" bo w aucie jest dużo elektroniki.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.2d 200km bez zarzutu. Należy pamiętać o regularnych wymianach oleju co 8000 - 10 000km. Rozrząd jest na pasku więc przy wymianie warto też zrobić pompę wody, żeby nie płacić dwa razy za koszt dodatkowej robocizny.
5,0
Skrzynia biegów
8-biegowa skrzynia. Nie doświadczyłem żadnego szarpania, ale zdarza jej się dość wolno zbierać przynajmniej przy silniku 2.2d.
5,0
Układ jezdny
Jak na takie gabaryty, a mówimy o dużym sedanie to auto naprawdę ma zaskakująco dobry skręt. Zdecydowanie jest przyjemniejsze w prowadzeniu niż np. Ford Mondeo.
5,0
Karoseria
Brak oznak jakiejkolwiek rdzy w aucie z końcówki 2012r.
Komfort
5,0
Widoczność
Przy aucie tej wielkości nie mogę mieć pretensji. Z tyłu jak to w wielu sedanach widoczność znikoma ale z pomocą przychodzą czujniki cofania i kamera.
5,0
Ergonomia
Fotel kierowcy posiada praktycznie wszystkie możliwe ustawienia, przy moim wzroście 190 cm miejsca nadal pozostaje sporo i czuję się bardzo komfortowo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa bez zarzutu. Fotele przednie podgrzewane 3-stopniowo również robią robotę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest w bród, z tyłu jest dobrze ale osoby 190cm+ mogą już nie czuć się tak komfortowo jeśli z przodu znajduje się ktoś większy.
4,0
Wyciszenie
Przy silniku 2.2d ciężko o dobre wyciszenie ponieważ nadal mamy do czynienia z "traktorkowym" 4-cylindrowym dieslem. W korkach pomaga system start-stop.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Warto mieć swojego zaufanego mechanika, który zna się na tym aucie - szczególnie jeśli chodzi o elektrykę bo silnik 2.2d występuję w wielu innych autach więc od strony mechanicznej problemu z serwisem być nie powinno.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na obecną chwilę te samochody bardzo staniały na rynku wtórnym więc istnieje możliwość znalezienia egzemplarza w bardzo dobrze wyposażonej wersji za rozsądną cenę. Oczywiście należy przeprowadzić dokładne oględziny przed zakupem lub wynająć do tego wyspecjalizowaną firmę.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto jest napakowane elektroniką. Zdecydowanie warto mieć w sobie iskrę majsterkowicza albo być zaprzyjaźnionym z elektrykiem dobrze obeznanym w temacie Jaguarów. Na szczęście w internecie jest wiele filmów pokazujących jak radzić sobie z najczęstszymi bolączkami typu awaria kamery cofania/czujników parkowania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wersja 2.2d to chyba najmniej awaryjny diesel w tym modelu Jaguara. Przy robieniu wszystkich wymian na czas raczej mała jest szansa na poważne usterki chyba, że auto ma nieznaną przeszłość i np. nie można stwierdzić co ile wykonywany był serwis olejowy - wtedy lepiej odpuścić zakup.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 D 200KM 147kW
[l/100km]