Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar XF I Sedan

mmax88, 1 miesiąc temu
Silnik 3.0 V6 238KM 175kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 287 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Jaguar XF I Sedan 3.0 V6 238KM 175kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
4,64
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : To jest niesamowite jak to auto sie prowadzi - jednocześnie bardzo komfortowo (na 20 calowych kołach!) i genialnie w zakrętach, gdzie pozwala na bardzo dużo.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Nie ma dramatu, ale od czasu do czasu jakaś wiązka się przetrze.
4,0
Całokształt
Wspaniały samochód. Bardzo komfortowy, a jednocześnie fantastyczne prowadzenie. Trochę usterek się pojawiło na przestrzeni 5 lat użytkowania, ale nigdy w trasie nie zawiódł. Każda podróż Jaguarem daje ogromną przyjemność. Jaguar jeszcze z czasów, kiedy 3.0 V6 było NAJMNIEJSZYM silnikiem benzynowym dostępnym w tym modelu. Z dzisiejszego punktu widzenia kosmos. A w wyposażeniu standardowym np. grzana przednia szyba, podgrzewane i wentylowane fotele, nawigacja, zmieniarka CD itd. Jaguar pozwala na całkowite wyłączenie kontroli trakcji, co daje duże możliwości przy gorszej przyczepności. Samochód zwraca na siebie uwagę w nienachalny sposób. Dzięki temu, że jest ich mało, często jest odbierany jako dużo młodszy, niż w rzeczywistości. Kilka osób, z którymi rozmawiałem było zdziwionych, że jest to rocznik 2008 - byli przekonani, że ma maks 5 lat, a nie blisko 20... Jaguar XF daje poczucie obcowania z niezwykłym samochodem. Jest ich mało na drogach, są bardziej luksusowe niż większość konkurencji (a na pewno w porównaniu do niemieckich marek). Porównanie materiałów we wnętrzu, gdzie jest prawdziwa skóra na całej desce rozdzielczej i dużej części boczków drzwi, gdzie dekory są z drewna, a nie plastiku stylizowanego, a te aluminiowe są z aluminium, do BMW, Audi, Mercedesa czy Lexusa wypada dla konkurencji bardzo słabo. Przejechałem nim 70 tys km w 5 lat. Każdy kilometr to czysta przyjemność. Bardzo, ale to bardzo ciężko było mi się rozstać z tym fantastycznym samochodem, który jest zdecydowanie czymś więcej, niż urządzeniem do transportu z punktu A do B.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wolnossące V6 :) Brzmi sympatycznie, choć nie jest to najlepiej brzmiące V6. Kultura pracy bez zarzutu. Bardzo przyjemnie wkręca się na obroty. Spalanie OK biorąc pod uwagę silnik i wielkość oraz masę samochodu
4,0
Skrzynia biegów
Działa bardzo dobrze, nie zamula. Zmiana biegów jest dość szybka jak na konstrukcję z jednym sprzęgłem Przy 255 tys. km potrzebna była naprawa - wymiana konwertera.
5,0
Układ jezdny
Mega komfortowe przy zachowaniu fenomenalnych właściwości jezdnych w zakrętach - samochód bardzo dobrze wybiera wszelkie nierówności, nawet na asfalcie o słabej jakości można jechać z wysoką prędkością bez obaw o utratę przyczepności. Pozwala wyczuć dokładnie co się dzieje z każdym kołem i precyzyjnie informuje o limitach przyczepności.
5,0
Karoseria
Zero rdzy na 17-letnim samochodzie.
Komfort
5,0
Widoczność
Wzorowo. Duże szyby pozwalają widzieć wszystko co trzeba.
5,0
Ergonomia
Fenomenalne wyposażenie, wszystko łatwe w obsłudze. Świetna pozycja za kierownicą, a ja w tym względzie jestem bardzo wybredny. Duże schowki, dużo przestrzeni do ukrycia drobnych przedmiotów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko grzeje się w zimie, szybko schładza się w lecie. Wzorowo, nie ma się do czego przyczepić. Podgrzewane i wentylowane fotele przednie dodatkowo podnoszą komfort w tym zakresie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na limuzynę segmentu E przystało, w środku jet bardzo dużo przestrzeni zarówno dla kierowcy i pasażera z przodu, jak i dla pasażerów na tylnych fotelach. Dalsze podróże w kilka osób nie są najmniejszym problemem.
5,0
Wyciszenie
Nawet przy 180 km/h można swobodnie rozmawiać w kabinie bez podnoszenia głosu. Przy prędkościach rzędu 140 km/h w kabinie jest cisza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak ktoś oczekuje taniego w utrzymaniu auta, to nie ten adres. Spalanie jest obiektywnie wysokie, choć akceptowalne biorąc pod uwagę silnik i masę auta. Awarie się zdarzają - ceny części nie są wysokie, ale mimo wszystko trzeba być przygotowanym na wydatki. A np. naprawy automatycznej skrzyni biegów (niezależnie od marki pojazdu) generują wysokie koszty, co trzeba brać pod uwagę kupując już leciwe auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jaguara XF pierwszej generacji z silnikiem benzynowym 3.0 V6 można w tym momencie (2025 rok) kupić poniżej 30 tys. zł. Za nie wiele więcej kupuje się wersje z V8. Diesle to wydatek rzędu 20-kilku tys. zł. Za tak komfortowy, tak wyposażony samochód, to jest promocja. Jest taniej w zakupie niż u konkurencji, koszty utrzymania nie są wyższe, a nawet często niższe.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Układ elektryczny ma swoje bolączki, ale nic, czego każdy ogarnięty elektryk nie naprawi w rozsądnych pieniądzach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kilka przygód było, choć w dużej mierze z powodu zaniedbań poprzednich właścicieli.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 238KM 175kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar XF I Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów