Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar XF II Sedan

Kamil, 6 miesięcy temu
Silnik 2.0 i4P 250KM 184kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 179 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Jaguar XF II Sedan 2.0 i4P 250KM 184kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,79
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niby 2.0 ecoboost 241KM w dużym sedanie, jest żwawy a przy okazji potrafi być ekonomiczny. W trybie "SPORT" pokazuje pazury i jest bardzo ostry. Dźwięk fabrycznego wydechu jest fenomenalny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Tak jak pisałem wcześniej - dziurawe drogi potrafią dać w kość delikatnemu zawieszeniu.
4,0
Całokształt
Świetny samochód, który warto rozważyć jako alternatywę dla oklepanych A6 i "5". Łatwiej znaleźć zadbany egzemplarz. Jest to samochód dla prawdziwych petrolheadów, na pewno nie dla osób co traktują auta jako narzędzie do przemieszczania się z punktu A do B. Największe wady tego modelu to: - zacofany i beznadziejny infotaiment - delikatne zawieszenie, które nie nadaje się na dziurawe drogi. Zalety: - Łatwe wyłączenie start/stop na zawsze bez błędów (wystarczy odpiąć kostkę od modułu na klemie akumulatora) - Zapamiętywanie ostatniego wybranego trybu jazdy - Świetne prowadzenie - Niski koszt serwisu olejowego.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pod maską siedzi 2.0 ecoboost znany z innych modeli Forda, jak i XF I gen po faceliftingu. Narazie z silnikiem żadnych problemów, koszt serwisu olejowego jest bardzo niski jak na taką klasę samochodu.
5,0
Skrzynia biegów
ZF8HP cóż więcej się rozpisywać, działa dobrze, szybko i rezponsywnie.
5,0
Układ jezdny
XF X260 prowadzi się fenomenalnie, ciągle kusi by ostro wlecieć w każdy zakręt. Ten model na krętych drogach czuje się jak ryba w wodzie. Niestety na krakowskich dziurawych drogach sportowe zestrojenie zawieszenia daje czasem w kość ale jest to do przyzwyczajenia się.
5,0
Karoseria
Lekka i sztywna oraz pięknie narysowana - nic dodać nic ująć pomimo że mój egzemplarz ma prawie 9 lat wygląda jakby ledwo zjechał z taśmy fabryki.
Komfort
5,0
Widoczność
Lusterka są w tym modelu ogromne, widoczność do przodu jak i na boki spoko. Trochę minus za widoczność do tyłu ale kamera cofania nadrabia.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, jedyne do czego mogę się przyczepić to ustawienie podgrzewania foteli i wybór nawiewów tylko i wyłącznie z ekranu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kabina szybko się nagrzewa w zimie, a w lecie szybko się schładza - brak problemów. Koszt filtra kabinowego śmiesznie niski, lecz dostęp do niego tragiczny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na klasę E przystało miejsca jak lej po bombie.
5,0
Wyciszenie
Po prostu bajka. Drzwi się zamykają na tzw "lodówkę" pięknie i mięsiście, przy prędkościach autostradowych bez problemu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W porównaniu do konkurencji (A6, klasa E, 5 F10) koszty części są niskie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że jak się szuka F10, ale nie chce się być postrzeganym za typowego właściciela "BMW" warto rozważyć ten model (za wyjątkiem 2.0 diesla)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu muszę ponarzekać na delikatne przednie zawieszenie- nie jest tak pancerne jak u konkurencji. Tak poza tym bez problemu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak problemów

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i4P 250KM 184kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar XF II Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów