Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Cherokee II

pattel@o2.pl, 14 lat temu
Silnik 4.0 i 185KM 136kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 343 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Jeep Cherokee II 4.0 i 185KM 136kW 1984-2001 - Oceń swoje auto
3,85
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Cichy, ale z pazurem. Czterech litrów pojemności nie da się zastąpić żadnym turbo.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Brudzące się bębny hamulcowe - czasem trzeba zajrzeć i oczyścić bo nie hamuje.
Karoseria : Korozja tylnej części progów.
Inne : Ciągłe niedobowy paliwa - wlewam, a za dwa dni już nic nie ma w baku... ;D
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 4.0 w połączeniu ze skrzynią automatyczną AW-4 są chyba najmocniejszą stroną samochodu. Świetna kultura pracy, cisza, a do tego legendarna długowieczność.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa bardzo łagodnie, zmieniając przełożenia po amerykańsku czyli bez szarpnięć. Za to w razie potrzeby KickDown potrafi w porę nas katapultować :) Trwałość równie legendarna jak silnika, wymaga tylko restrykcyjnego przestrzegania wymogów producenta co do wymiany oleju.
3,0
Układ jezdny
Nie wiem co powiedzieć. Moje zawieszenie jest po kilku modyfikacjach i nie ma już wiele wspólnego z fabrycznym...
Komfort
5,0
Widoczność
Cieniutkie słupki, wysoka pozycja względem jezdni i pionowa tylna szyba, duże przeszklenia - dzięki temu łatwiej mi się tym parkuje niż Renault Clio :)
2,0
Ergonomia
Cieniutka kierownica. Tunel środkowy kryjący skrzynkę rozdzielczą i biegów jest tak szeroki, że na nogi kierowcy nie zostało za wiele miejsca - pedały są mocno przesunięte w lewo. Nietypowe uruchamianie wycieraczek i spryskiwaczy, wiele klawiszy z kontrolkami i kontrolek zasłoniętych przez koło sterowe. Brak czystego uchwytu do zamykania klapy bagażnika - TRZEBA się ubrudzić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetne wielokierunkowe ogrzewanie i wentylacja, także nawiewy dla pasażerów z tyłu. Wydajna klimatyzacja (czynnik R12!). W wersji przed faceliftingiem - uchylne trójkątne okienka znane z ze starszych maluchów - pozwalają świetnie wywietrzyć wnętrze bez narażania się na przeciąg. Cenne dla palaczy :)
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciasno. Niewielka wysokość nadwozia, szeroki tunel środkowy. Tylna kanapa generalnie \"za karę\", np. dla nielubianej teściowej.
4,0
Wyciszenie
Z jednej strony - cisza ze strony układu napędowego czy zawieszenia, ale z drugiej ogromny gwizd powietrza przy prędkościach powyżej 100 km/h. Do tego twarde tworzywa sztuczne zastosowane we wnętrzu mogą powodować postukiwanie na wybojach.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Heh, wstydliwy temat. W mieście OD 19l/100km (średnio 25l/100km) i w górę. Trasa typu autostrada z tempomatem i 100 km/h na liczniku - około 15 l/100.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyne co go dręczy to korozja styków - znaleźć, oczyścić, zakonserwować i spokój na następne 20 lat. Poza tym - WSZYSTKO DZIAŁA. Od najmniejszej lampki po klimatyzator nabijany ostatnio w 1999 roku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik i skrzynka biegów z rozdzielczą - nie do zajechania w normalnej eksploatacji. Zmieniać płyny fizjologiczne auta i jeździć długo i szczęśliwie.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 4.0 i 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
22,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
19,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
33,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
14,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Jeep Cherokee II 4.0 i 185KM 136kW
Średni koszt przejechania 100 km
54,00 zł
14,3
l/100km
20,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Jeep Cherokee II